De jongens beginnen op te ruimen en samen met Mark loop ik terug naar ons tafeltje. Ik pak zijn hand en hij stopt met lopen. Hij draait zich om en in zijn blik zie ik niet alleen vreugde, maar ook spijt. 'Het spijt me' bevestigt hij mijn gedachtes. 'Ik had moeten vragen of je het wou' 'dat had je inderdaad moeten doen' zeg ik terwijl ik zie dat hij alleen maar meer spijt krijgt. Ik begin te lachen en hij kijk me raar aan. 'Maar ik ben heel blij dat je het deed' zeg ik en ik geef hem een snelle kus.
We gaan bij Birgit en Tim zitten en al snel komen de jongens erbij zitten.Ze stellen zich allemaal voor aan Birgit en Tim. Ik zie dat Paul even van zijn stuk is gebracht door Birgit. Ik kijk naar Birgit's reactie en ik zie dat zij ook moeite heeft om haar ogen van Paul af te houden. Ik probeer oogcontact met haar te maken, maar ze kijkt mijn kant niet op. Paul gaat naast Birgit zitten en ik zie dat Tim ook merkt dat er iets tussen die 2 gebeurd, want hij pakt haar arm die op tafel ligt. Ik zie dat Paul zijn blik even naar hun handen gaat.
Mijn aandacht wordt getrokken door een knap blond meisje die onze kant rondloopt. Ze stopt bij onze tafel en geeft Erik een kus. Ze passen goed bij elkaar, allebei blond en knap. 'Hee Lin, wat vind je van mijn nieuwe vriendin?' zegt Wout terwijl hij zijn arm om me heen slaat. 'Ho ho, nieuwe zangers, niet nieuwe vriendin' zeg ik, maar ik laat zijn arm op mijn schouder liggen. 'Komt wel' zegt Wout en hij geeft me een snelle kus op mijn wang. Ik staar hem verbaast aan en bedenk me dan dat Mark naast me zit en ik kijk snel naar Mark, maar die lacht Wout alleen maar uit.
Het meisje stelt zich voor als Linde en ze gaat naast Paul tegenover Erik zitten. De jongens vertellen me alles over de band. Ze heten Labrinth, repeteren meestal bij Wout in de garage en zijn zo ongeveer een maand geleden begonnen. Verder zitten Wout en Erik bij me op school en zelfs nog hetzelfde jaar, alleen Paul heeft vorig jaar net als Mark eindexamen gedaan en gaat nu naar de hogeschool in de stad.
Zodra het donker begint te worden besluiten we met z'n alle naar het cafe te gaan. Alleen Tim gaat naar huis, omdat hij belooft had op zijn zusje te passen. Bij de fietsen aangekomen zoenen Birgit en Tim even en ik besluit te wachten terwijl de rest alvast doorloopt. 'We halen jullie wel in' zeg ik en ik zie dat Mark even twijfelt om met me te blijven wachten, maar Paul begint tegen hem te praten dus besluit hij maar met de jongens mee te lopen. Gelukkig denk ik terwijl ik naar de lucht kijk.
'Ik kan Tim niet dumpen, hij is te lief' begint Birgit al gelijk als ze naast me loopt. 'Rustig aan, je kent Paul nog maar net, misschien is hij wel een zak' stel ik haar gerust voordat ze overhaastte beslissingen maakt. 'Je hebt helemaal gelijk, ik houd van Tim en ik ga het niet uitmaken vanwege een toevallige knappe jongen die ook interesse in mij toont en waarmee ik een vonk blijk te hebben.' Ik kijk haar aan en begin te lachen. 'Wat?' vraagt ze verbaast. 'Niks' zeg ik snel 'kom we moeten wat harder lopen anders halen we ze niet in.'
Als we bij de jongens aankomen, staan ze al voor het cafe te wachten. 'Dat duurde lang' zegt Mark, 'Ja, ja je zus loopt niet door' zeg ik hem voordat ik het cafe inloop. 'Zusje op sleeptouw?' vraagt Wout hem en ik geef hem een waarschuwende blik. Linde's telefoon gaat af en ze gaat terug naar buiten om te bellen. We gaan aan een tafeltje bij het raam zitten en Erik gaat bestellen. Paul pakt zijn kans en gaat naast Birgit zitten en ik zie dat ze me een bange blik geeft en ik geef haar een bemoedigend knikje dat ze niet bang moet worden.
Linde komt terug binnen en ik zie dat ze met haar ogen door het cafe gaat dus ik zwaai even met mijn arm. Ze ziet het en komt naar ons toe lopen. 'Sorry, ik moet terug naar huis' zegt ze zodra ze bij onze tafel staat. 'Ik heb net voor je bestelt' zegt Erik die ondertussen naast haar staat met een dienblad vol drinken. 'Sorry lieverd' verontschuldigt ze zich, ze geeft hem een kus en gaat dan weg. Erik kijk haar na en zet dan het dienblad op tafel voordat hij naast mij komt zitten. 'Leuke meid' zeg ik om een gesprek te beginnen. 'Alleen soms een beetje vaag' zegt hij terwijl hij zijn hoofd van de deur naar mijn draait.
De avond gaat snel voorbij en na een tijdje besluiten we maar naar huis te gaan. We wisselen nummers uit en gaan naar buiten. We nemen afscheid en ik krijg een knuffel van Wout en Erik belooft me te bellen voor de repetities. 'Dat was gezellig' zegt Mark als we terug lopen naar onze fietsen en de jongens al weg zijn. 'Erg gezellig' stel ik in en ik pak zijn hand en geef er een kneepje in. Birgit lijkt er met haar gedachten niet erg bij te zijn dus praten ik en Mark een beetje tegen elkaar. Dit blijft zo tot we thuis zijn, tenminste ze roept zonder zich om te draaien 'Daaag' en loopt dan de garage in. 'Raar' zegt Mark, als hij van zijn fiets stapt. 'Laat haar maar' zeg ik en ik kijk hem aan. 'Ik houd van je' zegt Mark en hij geeft me een kus. Daarna verdwijnt hij ook in de garage.
JE LEEST
Liefs
RomanceMiranda heeft een hele goede band met haar buren Birgit en Mark. Stiekem is ze ook tot over haar oren verliefd op Mark. Als Mark bekent dat hij verliefd op haar is weet ze dat dit de beste zomer ooit word. Er is alleen één minpuntje. Na de vakantie...