ATK 4.Bölüm YORGUN

34.9K 829 37
                                    

Dicle ÜLKÜSOY
~~~~~~~~~~~~~~~~~

İnsan ruhen yorulur muydu ? Nefes almak insana zor gelir miydi ? Sevmek , gülmek, hayal kurmak dahi insanoğluna zor gelir miydi ? Geliyordu işte ne olursa olsun geliyordu. Hayat o kadar adaletsizdi ki ... Çok mutlu olduğun bir anda seni mutsuz etmesinide bilir.

Düğün alışverişi yapılmış Barzan sadece bir kere gelmişti alışverişe. Dicle için böylesi daha iyiydi. Bugün kına gecesi vardı. Yarın işe düğünü. . Dicle hem heycanli hem korkuyordu. Korkması normaldi ama heycanlanmasını sebebi neydi ?

Bugün öğleden sonra kına başlayacak, akşama doğru ise damat tarafı gelecekti.
Rojda sabahtan hazırlanmış yengesi Dicle nin yanına yardıma gelmişti. Dicle nin ilk önce saçını sonra da makyajını yaptılar. Saat 01:00 olmuştu dışarıdan oyun sesi geliyordu bile. Dicle elbisesini giymeye gitti ve beyaz ile toz pembe, kırmızı süslemeli bir kaftan ile çıktı. Rojda ve içeridekilerin dilleri tutulmuştu neredeyse.

Dicle beyaz kaftanın içinde bir güneş gibi parlıyordu. Rojda kendisine gelerek yengesi nin elinden tutar ve etrafında döndürür.

"Kaftan ile bu kadar güzel olduysan , gelinlik ile abim gördüğünde dili lâl olacak." der. Rojda nin onu ilk gelinmiş gibi davranması biraz canını sıkmıştı. Sonuçta o , o eve KUMA olarak gidiyordu. Adı kadar da biliyordu ya Barzan in onu görüp dilinin lâl olması imkansızdı.

Kızlar Rojda nin bu dediğine gülüp 'çok güzel olmuşsun' derler. Evet gerçekten güzel olmuştu. Güneş gibi göz alıyordu -ki zaten doğal hali de bir o kadar güzeldi- Victoria Secret meleklerine bile taş çıkarırdı.

İki saat geçmişti bile. Annesi Zelal Hanım Dicle yi çağırmak için gider ve kızını gördüğü gibi ağlamaya başladı..Kizini bu şartlarda kuma olarak evlendirmek istemezdi. Kızını gittiğine mi üzülsün? ya da kocasının ona yapacaklarına mi üzülsün?

Kızına gidip sarıldı , onu içte bir şekilde bağrına basar.

"Çok güzel olmuşsun Dicle'm " der ve sol gözünden bir damla akar.

"Teşekkür ederim annem , lütfen ağlama " dedi. Titrek bir seste. Dicle dayanamazdı annesinin ağlamasına. Annesi hızla göz yaşını sildi . Ve odadakilere göz atar , herkes buruk bir gülümseme ile onlara bakıyorlardı.

"Hadi kızlar herkes sizi bekliyor. Aşağı inin."

Rojda yengesinin yanına gidip eline güven verircesine sıktı ve koluna girdi. Dicle ona bakıp gülümser. Galiba o evde en iyi anlaşacağı kişi Rojda olacaktı.

AŞKIN TERAZİSİ: KUMA          (TAAŞŞUK-U KÛBRÂ) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin