H.31

376 33 5
                                    

Maaike pov.

Een uur. Eén frikking uur en nu staan Sophie en Calum hier, in mijn woonkamer met zo'n woeste blik in hun ogen dat er sowieso wat gebeurd is. En naast hun staat Seff met een bloedneus en net zo'n woeste blik in zijn ogen. 'Oké, wat is er gebeurd?' Vraag ik zuchtend terwijl ik met mijn duim en wijsvinger in mijn ogen wrijf. 'HET IS ZIJN SCHULD!' roepen Calum en Sophie tegelijkertijd met Seff die schreeuwt: 'HET IS HUN SCHULD!' 'WÁT?! HOEZO IS HET ONZE SCHULD?' Roept Sophie verontwaardigd uit. 'JULLIE WAREN AAN HET ZOENEN!' roept Seff beschuldigend. 'WAT?!' Roep ik geschokt uit. 'SOOF! IK DACHT DAT JE HET HEM MOEILIJK WOU MAKEN!' 'DAT WIL IK OOK MAAR.... Maar.... Maar hij was zo lieeeeeff!' Ik kreun en schud mijn hoofd. 'Nu al... Serieus Soof? Nu al geen verzet meer tegen de matebond?' 'De wat?' 'De matebond! De band tussen jou en Calum waardoor jullie mates en helemaal loveydovey zijn!' 'Wij zijn niet loveydovey!' Ontkent Sophie terwijl haar wangen rood worden. 'Inderdaad!' Zegt Calum instemmend terwijl ook zijn wangen rood worden. 'Tuurlijk joh.' Zeg ik terwijl ik beide sceptisch aankijk. 'JA!' 'Ja, en daarom waren jullie ook echt aan het zoenen.' 'Hou je mond!' 'Nee-' 'Oké, maar wat is er nou gebeurd? Waarom heeft Seff een bloedneus? En waarom kijken jullie elkaar aan alsof jullie elkaar zouden kunnen vermoorden?!' Zeg ik terwijl ik steeds harder gepraten en steeds geïrriteerder word. 'Of moet ik soms een heks halen zodat ik kan kijken wat er is gebeurd?' 'NEE!' Roepen ze alle drie tegelijkertijd panisch uit. 'Oké... Wie van jullie gaat dan praten?' 'Ik niet.' Zeggen ze alle drie weer tegelijk. 'Ik tel tot drie en dan ga ik-' 'STOP!' brult er iemand plots terwijl iemand de deur intrapt die Calum net weer overeind had gezet. 'NEE! IK HAD DIE NET OVEREIND GEZET!' roept Calum terwijl het lijkt alsof hij elk moment zijn haar uit zijn hoofd kan trekken. Degene die de deur intrapte negeert Calum volkomen en kijkt met een haast moordlustige blik naar Sophie. 'Mikey?' vraagt Sophie verbaasd waardoor Calums blik naar haar schiet. 'Ken jij hém?!' 'Ja! Dat is Mikey, mijn broer!' 'Hé! Ik ben je broer! Je enige broer!' zegt Seff boos terwijl hij moordend naar Mikey de vampier kijkt. 'Ja, ja. Maar Mikey is mijn broer maar niet van bloed. Jij bent mijn enige broer van bloed. Denk ik.... Heb ik meer broers?' 'JA! MEVROUW HEEFT MEER BROERS VAN BLOED! Oeps! Dat mocht ik niet zeggen...' 'Sukkel...' mompelt Calum hoofdschuddend, wat hem een afkeurende blik van Sophie oplevert waardoor hij haar met een mengeling van smeken en verontschuldiging aankijkt. Het ziet er zeer komisch uit en ik kan dan ook een gniffel niet onderdrukken. Direct schieten alle blikken naar mij en ik voel het bloed naar mijn wangen stromen. 'JIJ!' roept Mikey boos uit terwijl hij met een beschuldigende vinger naar me wijst. 'Ik?' vraag ik verbaasd. 'JIJ!' roept hij weer boos met nog steeds zijn vinger op me gericht. 'Ik...?' 'JIJ BENT DIE KLOTE WEERWOLF DIE ME BIJNA IN ELKAAR SLOEG!' 'Heb ik jou bijna in elkaar geslagen?' vraag ik verbaasd terwijl er zich een grijns op mijn gezicht worstelt. 'JA!' zegt hij nog steeds boos en nog steeds met zijn beschuldigende vinger op mij gericht. Het volgende moment barst Sophie in lachen uit en leunt ze op Calum voor steun. 'En waar lach jij nou weer om?' zegt Mikey pissig terwijl hij Sophie geïrriteerd aankijkt. Sophie schud alleen haar hoofd en probeert weer op adem te komen. 'Wat doe je hier eigenlijk, Michael?' vraagt ze uiteindelijk met een kleine glimlach. Oh, hij heet dus Michael en geen Mikey. Aha. 'Ik kwam eigenlijk omdat ik jou zag zoenen met dát daar.' 'HÉ!' roept Calum beledigt. 'Niet jij ook al, Mikey!' kreunt Sophie gefrustreerd. 'Jawel en jij gaat nu met mij mee want dit moet nodig gediscussieerd worden met de anderen.' Calum slaat bezitterig zijn armen om Sophie heen en gromt. 'Zij gaat nergens heen met jou, bloedzuiger.' 'Aardig blijven, jij.' zegt Sophie terwijl ze Calum op zijn arm mept. 'En jij mag mij niet zomaar slaan.' 'Ik sloeg je ook niet zomaar, ik sloeg je omdat je mijn broer beledigde!' verdedigt Sophie zichzelf. 'HIJ IS JE BROER NIET!' schreeuwt Seff ertussendoor waardoor we hem allemaal vreemd aankijken behalve Sophie die druk aan het worstelen is om uit Calums armen te ontsnappen. Het volgende moment zijn zowel Michael de vampier als Sophie weg en ligt Calum bewusteloos op de grond. Seff en ik kijken elkaar sprakeloos aan en vervolgens naar Calum en weer terug. 'Wat is er zojuist gebeurd?'

It's complicated ●The Lost Mind Series●Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu