♡BAB SATU♡

181 4 1
                                    

Perhimpunan pagi di dewan sekolah itu bergema dengan tepukan gemuruh daripada pelajar-pelajar setelah beberapa orang pelajar diumumkan sebagai pelajar cemerlang di sekolah itu.

"Diumukan pelajar cemerlang tahun 2011 ialah ditempat ketiga dimenangi oleh Ahmad Syukri Bin Yahya,tempat kedua dimenangi oleh Syakila Amyra Bt Yusuf dan tempat pertama dimenangi oleh HANA ZAHRA BT ZUKIFLI!!"Ruang dalam dewan itu bergema dengan tepukan gemuruh daripada para pelajar tingkatan lima.

Setelah menjadi pelajar terbaik ,HANA seorang gadis yang pandai dan selalu menjadi pujaan oleh ramai lelaki disekolah itu kerana mempunyai bukan sahaja cantik malah tutur bahasanya yang lemah lembut itulah sebabnya.Dia tidak putus-putus menerima ucapan tahniah.

Keesokanya di kantin sekolah,

Mata QIERA meliar mencari Hana dan rakannya yang lain.

"Wehh,Na aku ada something nak bagitahu kau ni?"

"SOMETHING?!"Jawab mereka dengan serentak.

"Korang ni dah kenapa kecoh? Yang aku cakap dengan Hana?"Marah Qie kepada rakannya yang lain kerana menyampuk sambil itu tangan Qie cuba untuk mencapai cawan yang berisi air sirap kepunyaan Ayana.

"Na,buah hati kau nak jumpa?!"Jawab Qie sambil cubaan menyedut air sirap Ayana tetapi membatalkan niatnya setelah melihat muka Ayana yang seperti singa kelaparan.

"Kat mana?"Soal Hana.

"Dia nak jumpa kat taman tapi mukakan macam pelik je? Korang ada masalah ke?"Soal Qie sambil mengerut dahi.

"Na,kau biar betul?Kau dengan Shah nak putus ke?"Soal Alice

"Kau ni Ice mulut tak berlapis?!"Marah Shana,mulut Alice memang suka cakap lepas sebab itu Shana selalu menjadi penapis mulut Alice.

"Korang ni boleh tak diam?Depan rezeki ni?!"Marah Ayana dengan muka selamba sambil itu menyuap makanan ke mulutnya.

"Hah!Qie kau pegi mana tadi?Sampai berpeluh-peluh ni?"Soal Ayana.

"Ouh,tadi aku dengan Cikgu Piah pegi kejar budak-budak yang bergaduh tadi.Pastu aku teserempak dengan Shah."Jawab Qiera yang panjang lebar sebab tak ingin disoal lagi.Dia adalah ketua pengawas oleh itu dia ramai musuh.Qiera adalah komitid dalam kerja maka tak kisahlah dia tengah makan pun pegi kejar budak yang buat hal.

Ditaman permainan.

Terlihat Shah sedang duduk dikerusi sambil termenung menunggu Hana Zahra.

"Assalamualaikum,Shah awak ada something nak bincangkan?"Soal Hana Zahra.

"Ouh,Hana"Tersentak Shah daripada termenung jauh apabila disapa oleh Hana.

"Awak nak cakap apa?"Soal Hana sambil melabuhkan punggungnya dikerusi.

"Ouh,saya rasa serba salah sebenarnya nak cakap?"Jawab Shah.

"Apa?"Soal Hana yang terkejut kerana dia sangat takut apa yang dikatakan oleh Alice sebentar tadi menjadi kenyataan.

"Sa sa saya mintak maaf sebab terpaksa pegi jauh.Saya akan ke Australia sebab daddy saya akan bekerja disana semua family saya terpaksa berpindah dan saya akan melanjutkan pelajaran disana"Jawab Shah dengan perasaan serba salah kerana dia dan Hana telah berjanji untuk melanjutkan pelajaran bersama - sama.

"Ouh,saya rasa awak pergi patut lagipun awak akan balik sini jugakkan dan kita masih boleh berhubung? " Jawab Hana dengan rasa syukur sebab apa yang dikatakan Shah bukan seperti dia jangkaan tetapi dia masih rasa kecewa.Tapi dia tak boleh menahan seseorang daripada pergi.

"Ya,betul tu kita masih boleh berhubung dan saya akan sentiasa balik sini untuk jumpa awak"Jawab Shah dengan mengiakan jawapan Hana Zahra sambil itu dia melemparkan senyum manis sehingga menampakkan lesung pipitnya.

Setelah beberapa hari..

HANA berjalan sambil termenung menuju ke arah perpustakaan.Tiba-tiba...

"Dushhhh "

Hana terlanggar seseorang dan orang orang itu ialah SYAKILA AMYRA.

FLASHBACK...

"Woii,korang jangan buli Syakila boleh tak?"

Budak lelaki terus menerus membuli Syakila.

"Kalau kau taknak aku buli si gemuk ni lagi.Kau baca surat ni kat depan kelas"

"Okeyh"Hana dengan marah menurut saja dan dengan kasar merampas surat itu.

"Syakila Amyra love Shah Iskandar!!!"Hana tidak sedar bahawa Syakila tertunduk malu.

Semua dalam kelas itu ketawa..

KEMBALI KEPADA REALITI..

"Eh!Kila sorry3x..aku dengar kau akan pergi belajar kat luar negarakan?Tahniah!!!"Hana cuba untuk beramah mesra sambil membantu mengangkat buku Syakila terjatuh.

Tetapi Syakila tidak mengendahkan soalan itu dan dengan kasar mengambil buku yang berada di tangan Hana dan pergi.

"Hishhh,dah kenapa takkan tak maafkan aku lagi.Bukan dia tak tahu aku lurus bendul sikit?Masa tu 12 tahun kot?Arh!lantaklah!!"Getus hati Hana.


I'm Pretty UglyWhere stories live. Discover now