♡BAB SEMBILAN♡

59 4 0
                                    

HANA ZAHRA duduk termenung diberanda.Fikirannya kusut memikirkan hal kelmarin.Rasanya seperti sakitnya seperti bila kau nampak kau punya 'crush' dah ada orang lain atau lebih sakit lagi.

"Ringggg!!"Telefon Hana dari tadi tidak henti berbunyi.

"Hish!apa mamat ni nak?"Hana mendengus dalam hati.

Akhirnya,Hana Zahra meng'off 'kan dan mecampakkan telefon berjenama samsung itu ke katil.

"Hai,perempuan ni!!"Getus hati Hafidz Omar yang benggang diperlakukan seperti itu.Hampir sahaja dia hendak mencarut dekat restoran itu nasib baik tidak kalau tidak jatuh maruahnya sebagai lelaki idaman wanita.

"Hai,kau okey tak?Asal muka macam itu"Soal Shah Iskandar yang hairan dengan kelakuan rakan karibnya sambil menarik kerusi untuk Syakila Amyra.

"Ouh,pasal budak kostum Rilakuma semalam.Haha dia nih tak angkat call aku"Jelas Hafidz dengan jujur.

"Kenapa dengan dia semalam"Soal Syakila tiba-tiba.

"Ouh,dia ada urusan dekat planet Silver.Haha!"Hafidz membuat lawak bodoh.Dia yang buat lawak dia yang ketawa.

"Aku nak kau menjadi pengapit aku nanti!"Ajak Shah yang ingin Hafidz menjadi pengapitnya.

"Eh!aku boleh je.Jadi pengantin lelaki pun boleh?Hahaha..."Ayat Hafidz seolah-olah macam menyindir.Ketawa lelaki fake gila.

Nampaknya Hafidz Omar berjaya mengenakan perempuan dihadapannya.Muka Syakila Amyra memang tampak seperti menahan marah.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

"Hana,cepatlah turun kawan kamu ni tunggu kat bawah tu?"Teriak Makcik Suzy dan mengetuk pintu itu sekuat hati.

"Auntie,robohlah pintu ni nanti"Kata Hana yang sudah berdiri dihadapan pintu.

Hana menuruni satu persatu anak tangga sambil memuncungkan mulutnya.Dia berhenti lalu melabuhkan punggungnya di atas sofa.

"Korang datang ni apa hajat?Siap pakai baju kurung ni?Korang datang nak merisik aku ke Auntie aku?Mana cincinnya?Cincin belah rotan tidak diterima eh.!!"Kata Hana dengan selamba.Dia pelik kerana rakannya memakai baju kurung seperti hendak pergi kenduri kahwin.

"Kau ni macam orang tualah?Ke kau ada penyakit amnesia?!"Teka Ayana yang berang kerana selalu lupa.

"Kan hari ini ada majlis tunangan Nia?"Jelas Alice.

"Ya Tuhan,aku betul lupalah!!"

"Hana,aku rasa kau patut pergi jumpa doktor check otak kau tu mana tau dah tak waras!!"Kata Ayana yang memberi candangan.

"Best kot pergi check otak kat hospital.Banyak doktor-doktor lelaki yang hensem!!"Respon Alice sambil mengganguk kepala dengan muka tidak bersalah apabila Ayana menyebut hospital kerana semasa dia menerima rawatan di hospital kerana kemalangan dan bahagian otaknya retak sedikit,Alice rasa untung sebab dijaga oleh doktor yang kacak.

"Haha...betul ke Ice?Wah!!!daebak!"Respon Hana yang rasa berminat dengan kata-kata Alice.

"Hana,kau pergi bersiap boleh tak?"Arah Ayana kerana menyampah dengan situasi itu.

"Kitorang bergurau aje lah mak!"Jawab Hana sambil memeluk Ayana kerana bertindak seperti ibu.

"Kau busuklah Hana,lepaskan aku boleh tak?"

"Okeylah aku pergi siap dulu"

"Auntie suzy,nak ikut jugaklah.Tunggu sekejap!"Jerit Hana kepada rakannya yang sudah berada dalam kereta.

"Okey,let's go!!"Teriak Alice apabila semua orang sudah berada dalam kereta Volkswagen berwarna merah.

Sampai di rumah Shania.Mereka berempat berjalan menuju ke rumah itu.

"Wah!kau dah jadi tunang orang ke?Macam tak percaya lah?"Kata Hana kerana merasakan masa cepat berlalu dan mereka sudah mempunyai kehidupan masing-masing.

"Korang bila nak kahwin?Lagi-lagi dua orang ni?Boyfriend pun takde!!"Soal Shania sambil matanya menjeling ke arah Ayana dan Alice.

"Aku dah adalah ni hah sebelah aku ni?"Jawab Ayana sambil merangkul bahu Alice.

"Eee...Geli aku!!"Respon Alice sambil menjauhkan tubuhnya daripada Ayana.

"Relakslah,aku gurau je.Haha..."

"Umur kita bukannya muda lagi..."

"Dahlah,Nia?"Belum sempat Shania takzirahnya tiba-tiba Hana mencelah.

"Korang dapat email jemputan tak?Pasal reunion sekolah batch kita? Aku dapat,korang dapat tak?"Tanya Alice tiba-tiba tukar topik setelah itu masing-masing mengeluarkan telefon dan tidak mengendahkan soalan Alice.Meninggalkan Alice yang agak krik krik disitu.

"Tarikhnya 28 haribulan ini.Tempat di Hotel Paradise.Tema formal.."Hana membaca satu persatu didalam emailnya.

"Apa yang tercegat kat situ.Mari sini majlis nak bermula ni!!"Marah Auntie Suzy dan makcik-makcik yang lain kerana dari tadi mereka tercegat dipintu masuk.

"Qie,kau datang dari mana ni?kau dapat tak email pasal jemputan tu?"Soal Hana yang hairan tentang keberadaan Qiera.

"Aku kejar anak aku tadi.Makcik-makcik tu culik sampai ke dapur tau tak.Punyalah excited nak tengok anak aku punya pasal.Anak aku banyak peminat woo.."Cerita Qiera yang dari tadi risau dengan makcik-makcik yang berebut hendak membawa anaknya.

"Sekarang ni anak kau kat mana?"Soal Hana.

"Ada kat laki aku tu"Jelas Qiera.

"Aku tahu tak pasal reunion tu?"

"Tahu"Jawab Qiera ringkas.

*BAB 9 TERTUKAR TEMPAT.


I'm Pretty UglyWhere stories live. Discover now