♡BAB TUJUH BELAS♡

45 4 0
                                    

"Hana,Alice kesini sekejap tengok ni ada hadiahlah besar pulak tu?"Teriak Ayana setelah melihat bungkusan yang besar di hadapan rumah mereka.

Terkocoh-kocoh Hana dan Alice berlari keluar.

"Wahh,besarnya hadiah ni?"Kata Alice yang melihat hadiah itu yang sebesar motor dan keseleruhannya dibalut dengan pembalut hadiah.

"Ada taglah!Just for you Hana"Ayana membaca petikan dari tag itu.

"From Hafidz Omar.!"

"Wah!sweetnya!!"Kata Alice.

"Cuba buka!"Ayana menyurub Hana membuka sendiri hadiahnya.

Kemudian Hana membuka helaian balutan itu dan terkejut hadiah itu merupakan skuternya yang ditinggalkan kelmarin.

"Alah,skuter buruk kau ke?Aku ingat apalah tadi!!"Rungut Alice apabila melihat hadiah.

"Ish,mamat nih nak kena dengan aku nih!!"Marah Hana dalam hati.

"Dinggg!"Bunyi mesej dalam Whatsapp lalu Hana mengeluarkan telefon dari poketnya dan melihat mesej.

Dari mamat poyo.

Suprise!!!Awak tak ada alasan tak datang kerja?Saya dah hantar motor awak semula siap bungkus lagi dan saya letak reben kecil kat side mirror motor tu.JANGAN LAMBAT!!!
Dari bos yang prihatin!!.

"Macam tahu-tahu je hari ni aku malas!!Baru nak buat modal!!!"Rungut hati Hana.

"Dahlah aku nak mandi!"

Setibanya ditempat kerja.

"Alamak dah lambat ni?Alah,Ramai pulak dalam lif nih??"rungut Hana.

"Pakai tangga jelah!!"

Kemudian Hana menaiki tangga itu satu persatu sehingga sampai di destinasi.Hendak Hana melangkah masuk kedalam ofis tiba-tiba dia disapa oleh seseorang.

"Hana,awak lambat seminit 27 saat!!"
Sapa Hafidz yang sudah tercegat di pintu utama.

"Arghh!"Terkejut Hana bila disapa begitu.

"Awak okey tak ni?"

"Saya penat"Kata Hana dengan nafas tercunggap-cunggap.

"Awak okey ke tak ni??Saya gurau je!!"

Hana mengalami sesak nafas lalu pengsan.

"Saya kat mana ni??"soal Hana yang masih pening.

"Awak kat hospital"Jawab Hafidz.

"Hana,kau buat kita orang risaulah!!"Kata Alice yang berada disebelah kiri katil Hana.

"Siapa keluarga dia?"Tanya doktor.

"Saya!"Kesemua menjawab serentak.

"Hurmm....kami semua"Jawab Ayana menunjukkan semua dalam bilik tu keluarga Hana.

"Cik Hana,hanya mengalami stress.Tiada yang serius!"

Tiba-tiba Shah masuk membuatkan mereka tercenggang seketika.

"Hana,awak okey?"Tanya Shah.

"Tak,saya stress tengok awak lagilah stress!!"

"Hana,saya nak tinggalkan semua ni?"

"Eh!kau kenapa ni Shah?"Hafidz mencelah.

"Tolonglah!saya merayu beri saya peluang kedua?"Shah merayu.

"Kau mengarut ke apa?Kau kahwin cepat boleh tak!!Berambuslah dari sini"Tengking Hafidz.

"Aku pun tak hingin jadi pengapit kau!!"

"Kau memang nak cari gaduh ke apa?"Shah menjawab.

Dari tadi Alice,Ayana dan doktor hanya menjadi penonton mereka seperti menonton drama swasta.Hana pula rasa seperti mahu tertidur kerana dia telah pun makan ubat.Dia malas nak layan drama dihadapannya dan dia pun...

"Bummm!!"

Tertidur membuatkan mata yang lain memaling ke arahnya.Hana tertidur dengan mulut sedikit terbuka.

"Dahlah,korang berdua jelah berambus!!Shoo..."Ayana menghalau Hafidz dan Shah keluar.

Dua hari pun berlalu.

"Awak nak batalkan perkahwinan ini?sebab apa?"Soal Syakila yang menahan geram.

"Sebab saya tak boleh tipu perasaan saya.Saya masih cintakan Hana!"

"Oh,macam tu!Kalau macam tu saya akan bunuh perempuan tu!!"

Kemudian Syakila pergi meninggalkan Shah keseorangan di ruang pejabatnya.

Sampai sahaja di tempat kerja Hana.Syakila mencari Hana.

"Hana Zahra takde cik"Jawab cik jun apabila disoal oleh Syakila.

"Encik Hafidz Omar mana?"

"Dia pun takde!!"

Lalu Syakila menelefon Hafidz...

"Fidz,awak kat mana?"

"Oh saya kat taman tema.Kenapa awak...."Belum sempat Hafidz menghabiskan ayat tiba-tiba Syakila mencelah.

"Awak dengan siapa?"

"Saya dengan Hana.Kenapa Sya...."belum sempat juga Hafidz menghabiskan ayatnya.Perbualan mereka dimatikan Syakila.

"Siapa tu,Tuan?"Soal Hana yang memakai topi kepala beruang.

"Syakila..."

"Oh..."

"Awak nak tak main roller coster?"

"Nak!!!"Jawab Hana penuh kegirangan.

"Tuan,kenapa tiba-tiba ajak pergi sini?"

"Untuk release tension!!"

"Oh!!!"

"Jom!!!"

"Okey,jom!!!"Hana menjerit girang lagaknya tak ubah seperti budak 5 tahun.

I'm Pretty UglyWhere stories live. Discover now