♡BAB LIMA♡

53 3 0
                                    

"Fushhh!!huh..Hana Zahra kau pasti boleh?!Kau tak payah nervous k?!"Hana becakap dengan diri sendiri.

"Awak Hana Zahra ke?

"Ye saya,dan Encik? Soal Hana.

"Ouh,saya En Alif.Jom ikut saya?Saya nak tunjukkan tempat kat dalam ni.Mari Cik Hana?"Ajak En Alif yang kelihatan tenang.

"Ye saya"Jawab Hana

Terpegun Hana apabila ditunjukkan tempat kerjanya kerana tidak seperti tempat kerjanya yang sebelum ini.Semuanya putih je.Selepas itu,Hana ditunjukkan studio-studio penyiaran.Memang yang diimpikan Hana selama ini untuk berada disitu.

"Selepas ini kerja awak akan menulis laporan dan tulis skrip,okey?Selamat bekerja!"En Alif memberi arahan.

"Ye saya"Jawab Hana.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

"Hurmmm,Cik Yun kan?Hah...laporan ni saya nak bagi sapa ye?"Tanya Hana dengan setiausaha di syarikat itu.

"Ouhh,pergi letak kat dalam bilik tu"Jawab Cik Yun sambil menunjukkan dimana bilik itu.

"Ouh,terima kasih"Kata Hana dengan mengukirkan senyuman dan lalu berjalan menuju ke bilik itu.

HANA ZAHRA berjalan sambil kepalanya menoleh kearah pekerja-pekerja yang sibuk dengan tugas masing-masing.Suasana tempat kerja barunya tidak seperti dibayanginya tempat yang gah dan ceria.

"Tempat ni je ceria,tapi orangnya nak senyum pun payah!!"Hana mengutuk pekerja disitu di dalam hatinya.

Ketika Hana sedang mengetuk pintu tiba-tiba Hana merasakan rupa pintu tu lain.

"Hish!!Apa yang awak buat ni!!"Berdiri seseorang lelaki berbadan tegap dan tinggi lampai dengan muka menahan marah.

"Eh!alamak maaf saya tak sengaja?"Hana cepat menundukkan kepalanya kebawah dan meminta maaf.

"Hurmm..tak ape?disebabkan awak baru lagi saya maafkan.Awak nak apa?"Soal lelaki itu dan menyuruh Hana masuk kedalam pejabatnya.

"Maaf Encik....Hafidz Omar"Jawab Hana cuba untuk mengingati nama lelaki itu.

"Mana awak tahu nama saya?"Soal Hafidz Omar seorang CEO baru.

"Ouh,saya suka ambik tahu semuanya sebelum bekerja"Kata Hana sambil mengingati apa yang dibuatnya semalam iaitu membaca dan mengingati segala nama orang di ofis itu.

"Bagus!saya suka orang yang macam awak cekap!!"Kata Hafidz dengan wajah yang poyo.

"So,awak datang kesini sebab nak tengok rupa CEO baru yang kacak inikan?"Poyo gila Ceo ni

"Saya cuma nak hantar laporan ini"Kata Hana sambil menunjukkan fail yang berada ditangannya.Dia ingin cepat sebab Hana terasa menyampah dengan lelaki dihadapannya.

"Ouh,ada alasan rupanya takpe biar sangat tengok?!"Kata-kata CEO ini memang membuatkan si Hana geram.Dia ingat Hana macam perempuan lain.

"Saya keluar dulu ye?"Pinta Hana untuk keluar dari ruangan itu.

"Tunggu sekejap!Awak Hana Zahra kan?Perempuan yang buat saja untuk mendapatkan sesuatu?!"Kata Hafidz sambil buat muka seperti seorang penyiasat.

"Ouh,Tuan nak saya buat apa?"Soal Hana dengan muka selamba.

"Baguslah awak faham!"Kata Hafidz sambil menepuk-nepuk bahu Hana membuatkan si Hana rasa makin menyampah.

"Awak tak tahu tak?kenapa tiba-tiba awak dipindahkan kesini?"

"Sebab apa Tuan Hafidz Omar? "

"Haha,semestinya sebab saya!!"Poyo mamat ni rupanya.

"Okey,disebabkan awak terhutang budi dengan saya,saya nak awak buat sesuatu? Saya nak awak musnahkan rancangan sebuah perkahwinan?"Kata Hafidz dengan nada jahat dan gelak jahat.

"Apa?Tak naklah!?"

"Kalau awak tak nak,awak boleh berhenti je?Awak cuba fikirkan?"

Kata-kata lelaki itu sangat menyakitkan.Rasa nak je Hana menghumbam sofa yang berada di dalam mulut lelaki.

"Apa yang saya perlu buat?"Akhirnya Hana akur dengan permintaan lelaki itu.

"Haha..bagus takpe buat masa sekarang tak perlu lakukan apa-apa lagi.Sekarang awak boleh pergi"Kata lelaki itu dengan angkuh.

I'm Pretty UglyWhere stories live. Discover now