Setiba Hafidz Omar di restoran.Hafidz disambut oleh penyambut tetamu.Keberadaan Hafidz di situ kerana dijemput oleh Shah Iskandar.
"Korang nak apa nih?"
"Kita orang nak bagi kau jemputan kahwin nih.Nah!"Jawab Shah sambil memberi sekeping kad kepada Hafidz.
"Nih je?"Kata Hafidz,dia menyampah dengan wajah pasangan dihadapannya.
"Sayang,I nak ke toilet dulu?"Pinta Syakila untuk ke tandas.
"Kalau tak sebab parent kita ni kawan baik.Aku tak ingin pun kawan dengan kau!"Bisik hati Hafidz dengan menyadarkan dirinya dan menyilang kedua belah tangannya.
"Fidz,kenapa dengan pipip kau tuh?"Soal Shah yang hairan pipi kanan Hafidz ditutupi dengan plaster.
"Oh,nih aku belasah samseng yang try nak rompak Hana Zahra semalam!"Jelas Hafidz.
"Hah!Dia okey tak?.I mean kau okey tak?"
"Kenapa dengan mamat ni?Risau je muka?Dia ingat aku nih gay?"Bisik hati Hafidz yang menyampah dengan pertanyaan Shah tapi sebenarnya Hafidz tidak suka orang tanya begitu sebab menampakkan dia seorang yang lemah.
"Tak aku okey je lagipun aku herokan!"Jawab Hafidz dengan poyo.
"Aku tak percayalah!"
"Eh!Kau boleh tanya Hana tentang kejadian tuh?"
"Mana dia sekarang?"
"Asal kau nak tahu?"
"Dia tak apa-apa ke?"
"Kau nak risau sangat dengan Hana kenapa?Kau bukan ada apa-apa lagipun?"
"Dahlah,aku nak pergi kerja balik!"
Hafidz Omar pun bangun dan beredar dari situ.Setibanya Hafidz di pejabat.Hafidz mencari kelibat Hana.Nampaknya Hana sedang giat bekerja dengan menaip sesuatu dikomputer.
"Kenapa dengan perasaan aku nih?Kenapa mesti kau?"Bisik hati Hafidz dengan merenung Hana.
"Kenapa dia tenung aku macam tu?"Bisik hati Hana yang perasaan dari tadi Hafidz merenungnya.
Terus Hana mengambil buku di tepi mejanya dan menutupi wajahnya.Setelah Hafidz berlalu pergi Hana kembali menyambung kerjanya.
Jam menunjukkan pukul 6:30 p.m.Tiba masa dia pulang kerumah.
"Siapa pulak yang ikut aku dari tadi nih?"Bisik hati Hana yang hairan kereta dibelakangnya mengikuti pengerakannya.
"Lebih baik aku berhenti kat taman sana!"
"Alah!Kenapa dia berhenti jugak!!"
"Aku nih bukannya anak orang kaya pun nak dikidnap?"
"Hana!!"
Ketika Hana hendak menghidupkan skuternya tiba-tiba Hana dipanggil oleh seorang lelaki yang dikenalinya.Kemudian Hana memalingkan wajahnya untuk melihat siapa dibelakangnya.
"Shah?!"
"Saya cuma nak..."
"Awak nak apa?"
"Hah,haritu Hafidz kata awak kena rompakkan?"
"Eh!bila masa aku kena rompak nih?"Bisik hati Hana.
"Mana ada!!"Ketika Hana hendak melangkah pergi Hana dipanggil lagi.Dia ingin cepat pergi dari situ.
"Hana,maafkan saya!Saya tahu awak marah tapi saya nak awak tahu satu perkara?"
"Ish,apa lagi?"
"Yang sebenarnya saya masih cintakan awak!"
"Apa awak cakap nih!Saya tak fahamlah?"
"Saya sebenarnya dipaksa oleh papa saya untuk rapat dengan Syakila dan bukan kehendak saya pun?Saya nak kahwin dengan dia pun sebab perniagaan keluarga kami?"
"Saya tak fahamlah!"
"Ada tak saya cakap ketika saya balik ke Malaysia saya ada jumpa awak?Sebenarnya...."
FLASHBACK...
3 tahun lepas...Ketika Shah berada diMalaysia.
"Papa,saya tak boleh nak teruskan!"
"Kalau macam tu kamu boleh berambus dari rumah nih tanpa sesen duit dari Papa dan kamu boleh kahwin dengan budak yang bernama Hana tu?Tapi kalau kamu kahwin dengan Syakila kamu boleh dapat segalanya.Kamu tahukan Syakila akan warisi semua harta ayah dia!!"
"Okey,baiklah saya akan ikut kehendak papa!!"
Kembali kepada situasi...
"Masa tu saya nak jumpa awak?Tapi saya taknak bagi awak harapan....saya rasa bersalah!"
"Apa awak cakapkan ni!?"
"Saya kahwin dengan Syakila sebab harta!!"
Tiba-tiba Hafidz Omar menuju kearah mereka berdua dan tahu datang dari mana.Dia mungkin mendengar perbualan itu sejak tadi.
"Hana,jangan dengar!"Kata Hafidz sambil menutupi telinga Hana walaupun Hana tersedia helmet dikepalanya.Gaya mereka seperti budak kecil.
"Fidz,benda ni takde kena mengena dengan kau pun?"Soal Shah dengan wajah tenang.
"Takde kena mengena kata kau?Aku boyfriend Hana!!Kau nak cakap apa lagi?Hana jom dating?"Jawab Hafidz dan menarik Hana untuk pergi.
"Eh!skuter saya?"Teriak Hana dengan tangannya melambai kearah skuternya.
"Biarkan je!Let's go baby!!"
Mereka berdua melangkah pergi meninggalkan Shah yang masih rungsing.
"Tuan nak bawak saya pergi mana?"
"Rumah family saya!"Jawab Hafidz.
"Hah!"
"Yelah,awak boleh tak bukak helmet tu?"
"Nih untuk langkah keselamatan!"Kata Hana lalu menutup mukanya dengan cermin helmet kerana mukanya merah.
"Yang Tuan cakap tadi dan masa kat restoran tu.Betul ke?"
"Betul!Saya pasti yang awak orang yang buat hati saya tak tenang!"
"Awak betul ke?"
"Betul saya jatuh cinta dengan awak!!"
Hafidz medekatkan wajahnya kearah Hana yang masih memakai helmet.
"Sekarang ni awak jadi kekasih saya!!"
"Huh!"
"Tuan,hantar saya balik boleh tak?"
"Kenapa pula?"
"Sebab saya malu"Kata Hana jujur.
"Hahaha...."Hafidz tertawa setelah melihat kejujuran Hana.
YOU ARE READING
I'm Pretty Ugly
RomanceWatak Utama Hana Zahra Setelah cintanya dikhianati,Hana bertubi-tubi menerima nasib yang malang selepas kehadiran seorang yang berdendam dengannya,"aku rasa ini semua karma yang telah aku buat masa lalu" Hafidz Omar "Awak perempuan yang hodoh yang...