Hampir seminggu HANA ZAHRA tidak hadir bekerja kerana dia telah menghantar surat berhenti.Dia sudah tidak tahan lagi sebab lebih baik dia membantu perniagaan Auntie Suzy.
"Jun,you kesini sekejap.you tolong bagi i alamat budak baru tu?"Arah Hafidz Omar.
"Siapa ye?"Soal Cik Jun.
"Hana Zahra nama dia.Tolong!Berapa hari ni dia tidak datang kerja?"
"Ouh,budak tu!Ni dia ada bagi surat berhenti katanya"Jelas Cik Jun dengan menunjukkan dan meletakkan surat itu diatas meja
"Rumah dia kat mana?"Soal Hafidz yang kehairanan dengan tindakan Hana.
"Sekejap ye saya pergi cari"
CIK JUN berlari ke mejanya dan mencari maklumat peribadi Hana Zahra.Kemudian masuk semula ke dalam dan membawa sekeping kertas.
"Ni dia alamatnya Tuan!"Kata Cik Jun sambil memberikan kertas itu kepada Hafidz.
"Ouh,terima kasih!Awak boleh pergi"
"Saya minta diri dulu"Respon Cik Jun dan melangkah pergi meninggal ruangan itu.
HAFIDZ OMAR memecut keretanya berpandukan alamat yang diberikan oleh Cik Jun.Sampai sahaja dihadapan rumah Hana Zahra,dia keluar dari kereta dan lalu menekan lonceng rumah.
"Dingdongg!!"
"Yaya,siapa lelaki tu?Macam pernah nampaklah!!"Teriak Alice kearah Ayana yang sedang memasak di dapur.
"Apa?Cubalah keluar tengok siapa!!Daripada jenguk-jenguk kat tingkap tu!!"Ayana memberi respon dan menuju ke pintu.
"Assalamualaikum,Hana ada tak?Ni betul kerumah dia?"Hafidz memberi salam dan menanyakan untuk kepastian.
"Walaikumsalam,kalau Hana ada hutang kita orang tak masuk campur!!"Jelas Alice yang takut kalau orang itu adalah salesman yang kutip hutang.
"Tak,saya nak cari Hana sebab dia tak datang kerja"
"Ouh,dia takde kat sini!"
"Dia kat mana sekarang?"
"Ouh,dia pindah kat rumah makcik dia sekejap mungkin sekarang ni dia ada kat restoran makcik dia kot?"
"Boleh tahu kat mana?"
"Sekejap ye saya tulis"
Ayana masuk kedalam rumah dan mencari pen serta kertas.Setelah selesai dia keluar semula dan menuju kearah Hafidz Omar yang tercegat dihadapan gate.
"Nah!Awak siapa ye?"
"Saya bos Hana Zahra"
"Ouh,awak yang hantar Hana masa tu?"
"Ye saya,saya pergi dulu .Terima kasih!"
"Sama-sama"
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
"Na,pergi hantar makanan ni dekat meja 27"Arah Auntie Suzy."Okey!"
"Ni pesanan cik.Selamat menjamu selera!"
Tiba-tiba...
"Hana Zahra keluar kau!!"Hafidz Omar menjerit memanggil nama Hana.
"Siapa tu,gila ke apa panggil aku macam tu!!"Getus hati Hana dan melangkah keluar dari restoran untuk melihat siapa yang memanggil namanya.
"Woiii!!!"Jerit Hana kearah Hafidz dan berlari untuk mendapatkan Hafidz setelah itu Hana menekup mulut Hafidz supaya lelaki itu tidak berbuat bising lagi.
"Kau sini!!"Arah Hana yang menekup mulut Hafidz dan membawanya pergi jauh dari restoran itu.Gaya macam seorang penculik dalam drama.
"Hish!!Tangan kau ni boleh! "Kata Hafidz rimas dengan tangan Hana.
"Tuan nak apa sampai datang dekat sini?Tuan belum baca surat berhenti saya ke?"
"Apa kau nak berhenti?Aku takkan benarkan selagi kau tak beritahu segalanya!!"
"Bagitahu pasal apa?"
"Pasal yang hari itu,Aku punya firasat kuat mengatakan yang kau menanggis disebabkan mereka berduakan?"
"Kalau macam tu kenapa Tuan nak sangat pisahkan diorang!"
"Hurmm...sebenarnya apa kaitan awak dengan diorang?"Soal Hana.
"Kalau macam tu apa hubungan awak dengan diorang?"Soal Hafidz pula.
"Kalau macam tu,apa kita sama-sama bercerita!"
Mereka berdua melangkahkan kaki menuju ke bangku yang berada disebelah pokok yang rendang lalu mereka berdua melabuhkan punggung masing-masing.
"Okey,saya mula dulu.Sebenarnya,dulu Syakila adalah girlfriend saya,kami kenal masa dekat London dan kami belajar bersama-sama tapi selepas itu saya memperkenalkan dengan Shah Iskandar dia mula berubah hati dan Syakila mintak putus.Selepas itu,yang saya tahu mereka telah pun menjalinkan hubungan.Saya terpaksa lepaskan sebab saya sayangkan dia.Sebab saya nak tengok dia bahagia."cerita Hafidz
"Ouh,jadi awaklah orang ketiga yang digosipkan tu!!Tapi Shah tak tahu ke awak kekasih dia??"
"Tak!"
"Okey!pasal awak pulak?"
"Hurmmm...Okey macam ni......"Hana menceritakan segala yang berlaku antara dia dan Shah dan macam mana dia mengenali Syakila.
"Tak guna punya jantan!!"dengus Hafidz yang sakit mendengar cerita daripada Hana.Tak sangka orang yang disangkakan baik sanggup buat begitu.
"Saya dah buang semu perasaan sayang saya terhadap di dan yang tinggal hanyalah perasaan benci!!" Respon Hana.
"Apa kata kita..."
Lagak mereka berdua seperti merencanakan sesuatu.
YOU ARE READING
I'm Pretty Ugly
RomanceWatak Utama Hana Zahra Setelah cintanya dikhianati,Hana bertubi-tubi menerima nasib yang malang selepas kehadiran seorang yang berdendam dengannya,"aku rasa ini semua karma yang telah aku buat masa lalu" Hafidz Omar "Awak perempuan yang hodoh yang...