♡BAB SEBELAS♡

48 4 0
                                    

Beberapa hari selepas itu...

"Hana,nanti ada meeting!Jangan lupa?"

"Okey,kak Jun!"

"Hana,tolong hantarkan laporan ini ke studio?"

"Okey"

Hana Zahra terus menuju ke studio dan membawa fail.

"Nah!ni laporannya Tuan!"Ketika Hana melangkah keluar tiba-tiba..

"Hana,tunggu sekejap ni saya nak kenalkan dengan kawan saya.Ini Syakila Amyra.Syakila kenalkan ini Hana Zahra"

"Fidz,I dah lama kenal dengan Hana ni sejak sekolah lagi lah!"Kata Syakila dengan nada berlagak.

"Apa yang dah jadi kat u Hana.Serabai je..Haha.."Soal Syakila.

"Okey,ladies i have to go!"Hafidz berlalu pergi dan meninggalkan mereka berdua.

Flashback...

"Apa kita balas dendam!!"

"Apa kita?"Soal Hana.

"Yelah kita..macam ni kau cuba masuk ke dalam hubungan diorang!"

"Macam mana?"

"Yang biar aku uruskan!"

Sekembali...

"Hana,u nak apa?"Soal Syakila.

"I nak moccha...Hana u nak apa?"

"Kenapa fresh orange pun mahal macam ni,tak boleh jadi ni?"Gumam hati Hana setelah melihat harga minuman direstoran mewah itu di menu.

"Bagi air kosong jelah!"

"Ni Hana,I dengar dulu you wartawan kan pastu pindah ke bahagian penyiaran?"

"Ye,saya!"

"I dengar u ni carik berita sampai ceroboh rumah orang erh?Pastu u pernah kena tahan kat hospital gila dan pernah kena tangkap dengan polis?"

"I rasa kesian sangat dengan u!Yelah dulu u cantik tapi tengoklah rupa u sekarang hodoh!!"

"Hishh,ada jugak yang kena dengan aku ni kang,sabar sabar.."Kata Hana dalam hati.

"Hah!Hana nanti I nak kahwin,datanglah.."

HANA hanya mampu menggagguk dan tersenyum tapi..

"Ada jugak aku hempas meja kat muka kau ni kang!!"Kata hati Hana yang menahan kemarahan.

"Oh!congrate"

"U tahu tak pasal reunion tu?"

"Oh mestilah I tahu!!"Jawab Syakila.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

"Wehh,korang aku patut pakai apa hah!?"Soal Hana sambil menunjukkan baju blouse merah itu pada rakannya.

"Kenapa nak pakai baju tu?Nah!pakai dress ni!"Kata Alice kepada Hana dengan memberi Hana dress putih miliknya.

"Weh!Alice aku tak selesalah pakai dress nih!"Ucap Ayana kerana tidak selesa memakai dress yang diberikan Alice itu.Ketat sangat susah Ayana nak berjalan.

"Korang pakai dress tu jangan nak merugut!"Tegas Alice.

"Aarghh,cepatlah siap!!Aku nak tanya ni Shania mana?"Kata Hana.

"Ouh,perempuan dia akan datang dengan bakal husband dia katanya!"Jelas Ayana.

Sampai di hotel.

"Weh!korang masuk dulu?"Tegas Hana.

"Okey"

Kemudian Hana mengeluarkan telefon bimbitnya dari beg.Dan menelefon Hafidz Omar.

Lagu ringtone Hafidz bergema di dalam ruangan cafe.Lalu Hafidz melihat di skrin telefonnya dan keluar gambar passport Hana dijadikan sebagai id panggilan.Nampaknya Hafidz telah menukar panggilan untuk Hana kepada 'gadis hodoh'.

"Hello,kau dah sampai ke?"Soal Hafidz.

"Tuan,kat mana?"

"Nanti aku sampai"

Tiba-tiba belum sempat Hana mengucapkan kata-katanya Hafidz telah mematikan panggilan mereka.

"Ishh!lelaki nih?"

"Mana dia ni?Alamak diorang dah sampai macam mana ni?"Kata Hana sambil cuba berlari ke pokok untuk menyembunyikan diri.Tiba-tiba tangannya ditarik.

"Eh!kau sini!"

Tiba-tiba dunia seolah-olah terhenti seketika.Tangan Hana ditarik menyebabkan badannya tidak seimbang dan hampir sahaja terjatuh.Nasib baik Hafidz cepat menangkapnya dan tubuh mereka hampir rapat.Tiba-tiba sahaja hati mereka berdegup kencang.

"Hurmm...jomlah cepat diorang dah nak masuk tu?"

"Oh ye,jom!"respon Hana.

Kemudian mereka tersedar daripada dibuai perasaan dan terus fokus kearah maklamat mereka.

Hafidz dan Hana berlari kearah pasangan itu supaya pasangan itu sedar kehadiran mereka jadi mereka berjalan dan buat terlanggar pasangan itu.

"Dusshh!"

"Ouchh,apa nih?Buta ke apa?"Syakila Amyra dilanggar oleh Hana.Sengaja di berbuat demikian.

"Opss,maaf tak sengaja.Okey tak?"

"Hana Zahra!!"Soal Shah setelah melihat wajah Hana dengan nada terkejut.

"Hana,kau buta ke apa?"Marah Syakila.

"Shah Iskandar,kenapa awak?"Soal Hana pura-pura tidak tahu.

Tiba-tiba masanya Hafidz Omar untuk bertindak.

"Hana,kenapa ni?"

"Saya terlanggar Syakila!"

"Kila,u okey tak?"soal Hafidz yanh kemudian memimpin Syakila yang terjatuh dan kakinya telah pun terseliuh.

"Kaki I sakit!"

Kemudian mereka berdua meninggalkan Shah dan Hana yang masing-masing mematungkan diri.

"Hana,saya boleh explain tapi saya rasa kat sini tak sesuai"

Kemudian Hana mengikuti sahaja gerak geri Shah.Lalu mereka duduk dikerusi di sebuah restoran yang terletak tidak jauh dari situ.

"Cakaplah apa awak nak cakap?"Soal Hana dengan tenang.

"Saya mintak maaf!"

"Sebenarnya,saya dah tahu segalanya tetang awak dan Syakila.Tapi saya nak tahu apa sebab awak buat semua ni?"

"Huh!Awak tahu?"Shah seolah-olah tidak percaya Hana setabah begitu setelah mengetahui perkara itu.

"Saya sebenarnya dulu pernah kembali Malaysia!"

"Pastu?"

"Pastu bila saya ternampak awak dengan...rupa awak berubah sangat?"

"Awak nak cakap saya hodoh jugak ke?"

"Saya rasa saya tak layak untuk awak"

"Ke sebenarnya yang saya tak layak untuk awak sebab rupa saya macam ni?ke sebab kerja saya?"

"Saya rasa kita..."

Belum sempat Shah Iskandar menghabiskan kata-kata tiba-tiba air minuman singgah ke mukanya.

"Dasar lelaki hipokrit!!"

Lalu Hana tanpa rasa bersalah keluar dari restoran itu.Puas hatinya.

I'm Pretty UglyWhere stories live. Discover now