♡BAB DUA♡

98 5 0
                                    

7 tahun kemudian

"Oh my dear,comelnya tetapi mak dia tak comel..hahaha"kata yaya kepada Qie ibu baru.

"Tak guna kau Aya"marah Qie.

"Eh!mana Hana arh tak sampai - sampai lagi nie takkan tak nak tengok anak dia kot?"tanya Ice kepada Yaya.

"Manalah aku tahu macamlah aku nie laki dia lak?"jawab yaya.

"Korang boleh tak jangan gaduh"marah Uyen pada Qie dan Yaya bukan tak tahu perangai diorang tu suka bertekak dan tak nak kalah.

Hana berlari sepantas kilat sambil menuju ke ke arah hospital tetapi malang tidak berbau tapi Hana punya malang memang berbau tanpa disangka dia terpijak tahi kucing.

"Arghhh,ape nie ? Hisshhh aku dah lambat ni nanti diorang bising lak?"gumam Hana dengan selamba Hana buang kasut yang seperti sejarah tak mungkin berulang ke dalam tong sampah!!Dan dia terpaksa perlu beli kasut baru.Tapi sebab kasut itu sudah 2 tahun berbakti padanya Hana pun buat tabik hormat dekat tong sampah tepi hospital itu tanpa mengendah orang ramai Hana pun menyambung semula larian marathon kali ini lain sebab berkaki ayam sampai lah dalam wad bersalin dengan termengah-mengah.
Mata semua tertumpu padanya mana tidaknya Hana seperti orang gila yang mahu menculik anak dengan tidak memakai kasut masih berpakaian kerja dengan sedikit kotoran kopi tertumpah pada bajunya dengan rambut kusut masai.Kesimpulan macam orang gila lah tambah lagi seluar singkat.
Hana kedekut kot?

"Mana anaknya masih dalam perut ke?"tanya Hana kepada Qie dengan suara tersekat-sekat membuat semua ketawa.

"Anak aku suami aku bawak sebab nak azankan"jawab Qie dengan muka bengang.

"Ouhh,"Hana terduduk di tepi katil sebab terlalu penat.

Kemudian..

Suami Qie dengan membawa bayi mereka kemudian diletakkan di dalam tempat tidur bayi.Tiba-tiba Hana menyergah ke arah katil bayi mahunya suami Qie tak terkejut tengok Hana yang tiba-tiba muncul dari bawah katil siap pinjam mata lagi pastu baca ayat kursi.Hana pun jadi benggang tapi sebab excited nak tengok baby punya pasal.

"Wehh, Hana kau dah jumpa Shah ke? "Soal Uyen kepada Hana yang tengah mencium baby.

"Entahla?Jawab Hana sambil buat muka banggang.

"Hana kau sini kejap"Arah yaya kepada Hana.

Tiba-tiba Yaya menarik keluar Hana sampai dekat lobi hospital itu.Hana ikut saja dan masih terpinga-pinga dengan tak pakai kasutnya lagi.Malu wooo..

"Kau buat kat aiport tu tadi? Tunggu Shah?Marah Yaya kerana merasakan Hana diperlakukan seperti orang bodoh.

"Ye"Jawab Hana pendek dengan nada sedih.

"Ohhh kau dahlah dari pagi tadi kau tunggu dia sampai ke malam?kau sedar tak Hana? Kau tu macam orang bodoh je tunggu dia?Dari dia pergi ke Australia sampai dia tak pernah tanya khabar kau kan? Kau email dia ade dia balas? Tak kan? Kenapa lah ni bodoh sangat tunggu laki macam tu?Marah Yaya

"Aku rasa dia sibuk dan mungkin dia ada sebab atas semua benda yang berlaku ni "Jawab Hana

" Kalau dia sibuk ?Takkan takde ruang langsung untuk dia bercuti?Kenapa surat kau email kau dia susah nak balas?kau tahu dia balik sebab arfan kan?budak tu pun satu!!

"Dia dah tak ingat kau langsung kot!!"

Hana menagis dan terus keluar dari hospital meninggalkan Yaya yang sedang menahan kemarahan.Ingin sahaja dia tendang kerusi pesakit tu?Entah mengapa dia kecelaruan fikiran.

I'm Pretty UglyWhere stories live. Discover now