♡BAB TIGA BELAS♡

52 3 0
                                    

"Hana,mana?Jun"Soal Hafidz kepada Cik Jun.

"Oh,dia mintak balik awal.Kenapa ye Tuan Hafidz ada masalah dengan Hana"Respon Cik Jun.

"Takde apa-apa"

Hana Zahra dengan kaki yang terhincut-hincut berjalan menuju ke perhentian bas yang tidak jauh dari tempat kerjanya.Dia tidak motor kesayanganya kerana kakinya bengkak.Tiba-tiba...

"Hoi!!perempuan tak guna!!"

Siapalah pulak terjerit panggil Hana Zahra malam-malam.Kemudian Hana secara autamatik memusingkan kepalanya untuk melihat siapakah yang menjerit macam orang gila.

"Eh!Perempuan ni nak apa pulak?"Hana bercakap keseorangan setelah melihat kelakuan Syakila Amyra yang berjalan lengang lenggok ke arahnya.

"Kau nak apa!"Soal Hana.

"Kau ganti rugi kaki aku yang luka ni!?"Jelas Syakila sambil menunjukkan plaster berwarna coklat yang membaluti luka kecil di bahagian buku lali.

"Huh!Patutnya aku patahkan saja kau punya kaki haritu!!"Sindir Hana kemudian ingin melangkah pergi dari situ.

"Ishhh,sini kau!!!"Syakila mengejar Hana yang masih tidak jauh dengan gaya jalan mengedik.Lalu rambut belakang Hana ditariknya sekuat.

"Arghhhhh!"Hana mengaduh kesakitan dan hampir sahaja tarikan Syakila membuatnya terjatuh

Kemudian Hana mencapai rambut Syakila yang panjang mengurai itu dan kedua-dua menarik rambut antara satu sama lain.Sepertinya ingin menguji kekuatan rambut masing-masing.

"Arghhhh!!!"Kedua-duanya berteriak  kesakitan.

Kemudian Shah menuju kearah mereka dan cuba untuk meleraikan mereka berdua.

"Syakila,stop it.Hana,stop please!"Pinta Shah dan cuba untuk memisahkan mereka.

Mereka berdua berhenti dan masing-masing cuba untuk membetulkan baju.Nampaknya,rambut mereka tidak ubah seperti rambut afro.Kembang!!

"Huh!Shah,lebih baik u cepat putuskan hubungan u dengan perempuan.Kalau tak selagi tu hati I tak tenang!!"Jelas Syakila sambil membetulkan rambutnya yang serabai.

"Hana,kita putus!!"

"I tak nak memanjangkan cerita ni dan I minta maaf apa yang I buat selama ni"Kata Shah sambil menatap wajah Hana dengan rambut kusut masai.

"Terima kasih!"Ucap Hana seperti hendak mengeluarkan airmata tapi dia tahan.

"Dahlah,jom lah.Huh!"Kata Syakila sambil menjeling ke arah Hana.

Pasangan itu melangkah meniggalkan Hana sendirian.Rupa Hana dah macam orang gila dengan rambut kembang kakinya berbalut dan hanya memakai selipar.Dengan seluar singkat dan baju tak masuk dalam.Cukup mengambar Hana seorang yang selekeh.

Di sesuatu sudut Hafidz Omar berdiri menyebunyikan diri dari tadi dan dia  sebenarnya telah memerhatikan drama swasta tak berbayar.

Perlahan-lahan larut malam menyelebungi perasaan mereka

Hafidz Omar berdiri beranda di kondominium miliknya.Sejak dari tadi fikiran tidak boleh lari daripada mengingati wajah sedih Hana Zahra.Tidak bahawa ianya hanya perasaan kasihan ataupun cinta.

"Ishh,Kenapalah dengan aku ni.Kenapa pulak aku asyik perempuan hodoh ni?Peliklah!"Gumam Hafidz
keseorangan.

"Nampaknya aku perlu balik kepada habitat lama aku supaya aku boleh lupa perempuan nih!"

Lalu Hafidz Omar mencapai telefon bimbitnya yang berada di atas meja di tepinya.

"Hello,Kai!"Sapa Hafidz di talian dengan seseorang bernama Kai.

"Kau Fidz ada apa kau call aku malam-malam nih?"Respon Kai.

"Aku nak tanya kau je.Kau buat lagi tak 'blind date'.Haha...kalau boleh aku nak join!"

"Aik!Tiba-tiba je.Wah,baguslah playboy yang terkenal sudah kembali!"

"Pastikan orangnya cantik tau?"

"Mestilah,apa-apa nanti aku info kau!"

"Thank you,okey bye!"

"Bye"

*Perbualan tamat.

Kata-kata Kai telah membuatnya mengimbau kembali kenangan di zaman kolejnya.Dia memang terkenal dengan lelaki buaya darat.Pantang nampak perempuan cantik.Tetapi setelah bertemu dengan Syakila Amyra perangainya terus berubah.Mana tidakanya,gadis secantik Syakila langsung tidak mengendahkannya membuatkan keegoan sebagai lelaki kacak tercabar.Tetapi sebenarnya apa berlaku adalah sebaliknya.

3 tahun yang dulu...

"Sebenarnya,I langsung tak cintakan u pun!I hanya gunakan u untuk dapatkan Shah Iskandar!"

"Apa u cakap ni,Kila!"

"Fidz,I tidak pernah pun setuju untuk jadi kekasih u!U yang beria cakap kalau I ni kekasih U!!"

"Jadi selama nih...apa"Soal Hafidz.

"Selama ni I rapat dengan U pun sebab I dengar yang U nih adalah kawan Shah dari kecik lagi!!"

"Jadi selama u gunakan I!!"

"Ye,and one thing u not my taste and perangai perasaan bagus u tu make me really annoying!!"

"I rasa u hanya keliru dengan perasaan u je kan ataupun Shah ugut u ke?"

Hafidz seakan tidak sedar penghinaan yang dibuat oleh Syakila.Dia seperti merasaankan yang Syakila sengaja berbuat demikian kerana keliru.

"Fidz,wakeup!Don't act like this lah!"Marah Syakila.

"Okey,I lepaskan u dengan Shah demi kebahagian u,I sanggup buat apa saja!"Jelas Hafidz dan terus mengeluarkan airmata lelakinya.

I'm Pretty UglyWhere stories live. Discover now