FLASHBACK...
HANA ZAHRA menuju ke Caferia itu untuk membeli nasi ayam kegemaran kerana dari tadi perutnya minta untuk diisi.
"Arghhhh!!"Jerit Hana apabila disergah oleh seseorang dan mata-mata orang disitu mengalih pandangan kearahnya.
"Hishhh!!budak ni?B**I betol!!"Marah Hana sambil tercarut.
Rupa-rupanya si sengal ARFAN adik kepada Ayana.Dia selalu menggangu Hana kerana merasakan wanita agak lurus bendul dan kelakar bila dibuli walaupun dia muda setahun daripada Hana Zahra dia tetap ingin mengusik Hana dan selalu ditegur oleh kakaknya kerana tidak menghormati dan bersikap biadap.Arfan merupakan wartawan gosip dan masih baru.
"Kak,ada dengar tak pasal Shah Iskandar yang pandai kat sekolah dahulu?"Soal Arfan,dia sebenarnya tidak tahu yang Hana merupakan kekasih kepada Hana.
"Apa?"
"Eh!akak tahu ke?semalam Arfan dengar yang kak ya berborak dengan sapa entah?Pasal Shah?Akak tak tahu apa-apa tak pasal Shah?Dengarnya dia usahawan yang berjaya yang tengah hangat bercinta dengan sapa entahlah?"Soal Arfan sambil itu mengeluarkan buku nota kecil dan pen sepertinya Hana akan menjadi mangsanya untuk memperoleh maklumat.
"Hah!Apa?"Soal Hana yang terkejut beruk mendengar berita itu.
"Alah,takkan akak tak tahu kot?Kak Ya cakap yang akak rapat dengan Shah dulu?Takkan tak tahu??"Soal Arfan dengan nada yang merugut.
"Aku"Sepertinya otak Hana blank.
"Ouh,dengar semalam yang Shah akan balik haru ini kan?" Tanya Arfan.
"Hah!Kat mana?Bila?"Soal Hana.
"Kat KLIA tapi tak tahu bila?Kalau akak jumpa dia cakap dengan dia suruh jumpa saya tau?"Jawab Arfan.
HANA bangun dari bangku dan terus berlari ke pejabat.Sementara menunggu lif Hana terasa sakit yang teramat sangat je dia meraung kat situ tapi takut ke hantar hospital gila pulak.Sampai didalam ofis terus mengapai kunci motor dan begnya yang hampir separuh abad jelas Hana memang Haji Bakhil versi perempuan.
"Akak Sofia,Hana balik sebab ada kecemasan.Backup saya tau? !"
"Okey!"Jawab Sofia.
HANA ZAHRA memecut laju motor skuternya meninggalkan bangunan tempat di mana dia bekerja.
Sampai KLIA.
HANA tercari-cari dan cuba bertanya orang di sekelilingnya.Kemudian dia memutuskan untuk menunggu disitu hingga malam selagi dia tidak mendapat penjelasan dia takkan berganjak.Terlalu sakit untuk melupakanya.
Dari pagi sampai ke malam dia menunggu disitu.Dari menyanyikan lagu jiwang sehinggalah lagu kanak-kanak riang di dendangkan.Baju pun sudah kotor sebab kopinya tertumpah atas baju.Siapa suruh cuai kan?Oleh kerana kerap mengaru rambutnya menjadikan rambutnya yang pendek bertukar menjadi rambut afro.
Tiba-tiba telefon bimbitnya berbunyi dahlah ringtone suara pontianak.Siapalah pendajal tukar ringtone henfonnya terkejut dibuatnya.
"Hello,Na kau datang hospital sekarang!!"Desak Ayana
"Hah!ada apa?"Soal Hana
"Si Qiera hah ,dah beranak!!"
"Ya Allah,okeyh aku datang sekarang!"
YOU ARE READING
I'm Pretty Ugly
RomanceWatak Utama Hana Zahra Setelah cintanya dikhianati,Hana bertubi-tubi menerima nasib yang malang selepas kehadiran seorang yang berdendam dengannya,"aku rasa ini semua karma yang telah aku buat masa lalu" Hafidz Omar "Awak perempuan yang hodoh yang...