Setibanya Hana dan Alice di hospital.Mereka bergegas ke wad.
"AWAK!!"Kata Hana.
"Kau siapa?"
"Saya Hana??"
"Saya tidak kenal.Boleh keluar tak?"
"Apa?"
"Aku kata keluarlah!!!!"Jerit Hafidz.
"Hana,jomlah pergi!!"Alice menarik tangan Hana untuk keluar.
Sekarang Hana merasakan Hafidz bukan seperti dulu.Hafidz menjadi seorang yang dingin.
"Fidz,kenapa buat Hana macam tu?"Kata Puan Maria yang hairan sikap anaknya.
"Fidz,sakit kepala ma"
"Puan,lebih baik kita tak tekankan dia untuk mengingati semua perkara"Nasihat doktor berada di fikiran Puan Maria.
"Jomlah,Alice!!"Kata Hana yang mengesat airmatanya dan berlalu pergi.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Seminggu berlalu Hana telah pun pergi ke Jepun untuk mencari ayah kandungnya."Hana,betul ke alamat tu?Bapa kau kaya ke?"Tanya Alice yang betul-betul ikut.
"Betullah kot?"
"Tok tok..."
"Patut ke aku bagi salam.Alice macam mana nak bagi salam dalam bahasa Jepun?"
Alice serta merta mengeluarkan kamus kecil dari bagnya dan mencari.
Belum sempat mereka menguncapkan salam tiba-tiba seorang lelaki yang agak berumur menyambut mereka.
"Hai,we're looking a men name ZUKIFLI!!"Sapa Hana.
"Yes,its me.Why you...!!"belum sempat orang tua itu menghabiskan ayatnya.
Hana mencelah
"Ayah ke ni?"
"Who are you?"
"Iam you daughter.Hana Zahra!!"
"HANA ZAHRA!Anak Halida?"
"Ye!!"
Kemudian mereka memeluk erat antara satu sama lain dengan tangisan.Alice hanya memerhatikan drama jejak kasih itu.
Di Malaysia...
"Encik Hafidz sudah sihat ke?"Sapa Cik Jun.
"Ye,"Jawab Hafidz dengan mengukirkan senyuman.
"Selamat bekerja!!"Semua staff disitu mengalu-alukan kedatangan Hafidz Omar.
"Terima kasih!"
Tiba-tiba Hafidz terpandang meja Hana.Dia seperti cuba untuk mengingati.Terasa perasaannya berubah.
"Kenapa dengan aku ni!!"Bisik hati Hafidz.
"Siapa punya meja kat situ,Cik Jun?"Soal Hafidz.
"Oh,Hana Zahra!"Jawab Cik Jun.
Tiba-tiba Hafidz semakin mengingati siapa Hana Zahra!!!
Di bawah pepohon sakura.
"Hana,betul ke kau nak tinggal sini?"Tanya Alice."Betullah aku nak tinggal sini dulu.Aku nak rapat dengan ayah aku.Tak pe lah kau balik Malaysia dulu?"Jelas Hana.
"Okeylah,tapi janji kau balik Malaysia!"
"Ye,aku akan balik jugak nanti!!"
Mereka berpelukan di bawah pohon sakura.
Sampai sahaja Alice di Malaysia.Dia disambut oleh Ayana,Shania,dan Qiera.
"Rindunya kat korang!!"Kata Alice.
"Kami nak beritahu kau berita penting ni?"
"Apa!!"
"Aku pregnant 2 minggu!!!"Teriak Shania mengumumkan berita kehamilannya.
"Wahh!!!"
"Aku pulak nak married!"Teriak Ayana.
"Dengan siapa?"Tanya Alice.
"KAI!!!"Suara Ayana terdengaran terlalu gembira.
"Oh!!"Jawab Alice dengan wajah tidak begitu kagum.
"Huh!Qiera?kau dari tadi mengunyah keropok tu!!Takde berita nak disampaikan?Tegur Alice.
"Aku ke?Aku..........lapar sekarang ni?"Jelas Qiera yang sudah ingin makan.
"Aku pun lapar jom!!"Jawab Hana tiba-tiba girang dengan berita disampaikan oleh Qiera.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Sebulan kemudian di majlis perkahwinan Ayana dan Kai.
"Kan bagus kalau Hana ada sekalikan?"Ucap Ayana dengan rakannya.
"Kau boleh diam tak!!"Marah Shania yang menghias Ayana yang tak geti duduk diam.
"Aku tak sangkakan korang bertiga dah kahwin!Aku forever alone!!!"Tutur Alice.
Tiba-tiba telefon Alice berdering.
"Hana!!!"Alice menyambut panggilan video dari Hana.
Semuanya bekerumun dengan Alice.
"Hana,aku rindu kau!!!"jerit Ayana hampir pecah gegedang Qiera dibuatnya.
"Yana,sori tak dapat pergi?"Jawab Hana.
"Its okay!!"
"Aku rindu korang!!"Teriak Hana.
Mereka berpelukan dengan telefon.
Pasangan mempelai itu diapit oleh dua orang pengapit iaitu Alice dan Hafidz!!
"Korang kawan Hana kan?"Hafidz menyapa sekumpulan gadis yang asyik berselfie dipelamin.
"Ya,kenapa?"Soal Ayana.
"Dia kat mana?"Soal Hafidz.
"Entahlah!"Jawab Alice merahsiakan keberadaan Hana.
"Okey!"Hafidz kecewa dengan jawapan itu lalu pergi.
"Ice,kenapa kau cakap macam tu?"Tegur Qiera.
"Aku taknak dia ganggu Hana!!"Jawab Alice dengan wajah tak bersalah.
Kemudian mereka berempat menyambung kembali sesi menyelfie.
Di Jepun...
"Hana,cakap dengan siapa tu?"sapa ayah Hana.
"Kawan ayah.Dia dah kahwin hari ini!!"Jawab Hana.
"Kenapa ayah tinggalkan kami?" Soal Hana.
"Masa tu ayah alfa dengan kekayaan.Masa itu ayah ayah ditawarkan bekerja disini dengan gaji yang banyak.Terpaksa ayah tinggalkan ibu kamu kerana ibu kamu tak mahu mengikuti ayah kesini.Beberapa tahun kemudian,ayah berkahwin dengan orang disini dan membuka syarikat sendiri"Jelasnya.
"Tapi perkahwinan itu tidak panjang.Kemudian ayah sedar dan ayah ingin pulang menemui kamu tapi ayah malu!"Jelasnya lagi.
YOU ARE READING
I'm Pretty Ugly
RomanceWatak Utama Hana Zahra Setelah cintanya dikhianati,Hana bertubi-tubi menerima nasib yang malang selepas kehadiran seorang yang berdendam dengannya,"aku rasa ini semua karma yang telah aku buat masa lalu" Hafidz Omar "Awak perempuan yang hodoh yang...