Nami memeriksa conversation yang lain. Nama Adrian turut ada. Nami lekas menekan mesej yang dihantar oleh Adrian.
Adrian: Assalamualaikum, Nami . Awak okey tak? Saya panggil awak masa pulang tadi tapi kenapa awak tak balas?
Adrian: Tolonglah balas 😭
Adrian: Nami?'Patut ke aku balas?' bisik hati Nami. Akhirnya Nami hanya membiarkan mesej Adrian. Malas hendak membalasnya. Kini fikiran Nami buntu memikirkan jawapan apa yang perlu dia beri kepada Afrine . Terima atau tidak? Tetapi keikhlasan jelas terpancar di wajah Afrine. Afrine begitu serius .
Tiba-tiba Naufal masuk kedalam bilik Nami .
"Kakak okey?" soal Naufal.
"Okey," jawab Nami sepatah.
"No. Kakak tipu . Kalau kakak okey,kakak tak jawab sepatah camtu," .
"Kakak okey jer. Naufal jangan risau," .
"Ouhh okey. Kak,Naufal ngan Kak Nasya nak pergi Aeon Mall malam ni. Nak bershopping jap . Kak nak ikut tak? Ke kak ada homework, " ajak Naufal.
"Emm akak takde homework sebab cikgu ada meeting hari ni . So akak nak ikut alang-alang nak beli baju untuk prom night malam esok kak sekolah Akak, " jawab Nami.
"Okey. Nanti Naufal bagitahu kat kak Nasya, " . Naufal terus mengorak langkah keluar dari bilik Nami.Malam itu,Nami mengenakan dress paras lutut berwarna ungu gelap dan digabungkan dengan skirt berwarna hitam bercorak bunga putih. plain shawl dililit rapi bagi menutupi auratnya .
"Nami! Tak siap lagi ke? " soal Nasya dari luar biliknya.
"Dah siap!" jawab Nami lalu keluar dari biliknya.
Nami menruni anak tangga bersama kakaknya. Naufal sudah tercegat di depan pintu rumah menunggu kakak-kakak kesayangannya.
"Umi, kitorang pergi dulu ya? Umi nak kirim apa-apa tak?"
"Ha.. Yalah! Tolong belikan buah strawberi, ya? Umi dah lama nak makan buah tu, " kata Puan Suhara.******
Setibanya di AEON Mall, Nami Dan Naufal lekas melangkah masuk ke pintu utama tanpa menunggu kakak mereka. Nasya hanya menggelengkan kepalanya melihat Nami dan Naufal.Sedang Nami asyik mencari butik pakaian wanita, tiba-tiba dia terlanggar seseorang sehingga dia jatuh terduduk. Naufal lekas membantu kakaknya untuk bangun. Nami mengangkat wajahnya. Orang itu ialah Adrian. Naufal dari awal lagi sudah merenung tajam ke arah Adrian.
"Sorry, Nami. Saya tak sengaja pun.. I am so sorry ," maaf Adrian. "It's sokay. Salah saya jugak tak tengok depan, " ujar Nami sambil memandang kearah lain.
"Err.. Awk datang sorang je ke? " soal Nami.
"Nope. With my brother, Adham, " jawab Adrian sambil menunjukkan abangnya, Adham yang berdiri di sebelahnya.
"Awak pula? Dengan Naufal je? " .
"Not really. Saya datang dengan akak saya, Kak Nasya ," balas Nami sambil memanggil Nasya ke arahnya.Dari situ, mata Nasya dan Adham bertentangan. Mereka berdua menunduk malu. Nami ,Naufal dan Adrian memandang pelik terhadap abang dan kakak mereka. Drama romantik apakah ini?
****
"Nami, Adrian, korang pergilah cari baju korang. Kami nk pergi jalan-jalan dengan Naufal, " arah Adham. Nasya menghulurkan RM 300 kepada Nami. Maka mereka mula berpisah. Adham, Nasya dan Naufal berjalan-jalan di sekitar AEON Mall manakala Nami dan Adrian bersama-sama ligat mencari butik pakaian."Awak apa khabar?" soal Adrian yang cuba memecahkan suasana yang sunyi.
"Khabar baik, " jawab Nami sepatah.
"Kenapa awak nampak senyap je sejak dua menjak ni? Whatsapp pun tak dibalas. Awak okey ke? " soal Adrian dengan penuh prihatin.
"Kenapa baru sekarang nak tanya? Bukan dulu? "
"Sebab selama ni saya tengok awak okey jer, " jawab Adrian dengan berani. Dia boleh Agak gunung berapi bakal meletus kerana dia tahu Nami akan mula naik marah jika orang tanya sesuatu yang mereka sudah tahu.
"Selama ni saya okey?! Nk cakap awak buta, tak buta! Awak dah tahu selama ni saya tak okey pun kan?! Jawab, Adrian!! " marah Nami.Adrian menunduk ke bawah.
"Yes. I know you're not okay. Sebab itulah saya saje cakap macam tu. Just tell me what is your problem, " pujuk Adrian.
"The problem is you, " jawab Nami lalu berlari meninggalkan Adrian keseorangan.
"Nami, tunggu! " jerit Adrian.Adrian mengejar Nami dan dia hampir terpegang tangan Nami.
Nami memandang Adrian dengan mata yang berkaca.
"What? " .
"Nami, maafkan saya sebab terlalu mendesak awak. Saya cuma nak awak kembali seperti dulu. Saya rindukan awak yang dulu, Nami, " jujur Adrian. Nami terdiam sejenak. Betul ke apa yang dia baru dengarkan tadi? Dia menekup mulutnya. Selama ni Adrian merindui dirinya yang dahulu? Nami memandang kebawah. Selama ni Adrian lah yang telah mengubah dirinya tetapi kini Adrian yang merindui dirinya dulu.
Nami bersuara dengan berani, "Kalau awak rindukan diri saya dahulu, kalau awak nak saya kembali seperti dahulu, you need to answer my question".
"What is it? "*******
"Err.. Assalamualaikum " Nasya memulakan bicara.
"Waalaikummusalam, " balas Adham sambil memandang ke bawah. Dia begitu malu jika bersama perempuan.
"Can I know your name? " soal Nasya.
"Sure. My name is Adham Muzammil. Saya 24 tahun. Still single" laju Adham menjawab walaupun pertanyaan tidak diberi. Nasya ternganga. Gelak tawa lahir dari mulut Nasya. Adham menunduk malu."Ahahah.. So, apa tujuan awak datang sini? " tanya Adham.
"Just teman adik saya, Nami beli dress untuk majlis Khamis ni"
"Oh really? Same As my brother. He look for a suit" ujar Adham. Semakin lama semakin rapat hubungan mereka berdua.******
"Do you love me? " soal Nami sambil merenung tepat ke anak mata Adrian. Peluh jantan mula membasahi dahinya. Soalan cepumas yang diberi dari Nami. Mulut Adrian sungguh berat untuk menjawab. Dia risau jika Nami kecewa setelah tahu bahawa dia sukakan Farahani.
"You take too much time. Apa kata, biar saya yang tolong jawabkan. The answer is no, right?! " teka Nami. Adrian terkejut bukan kepalang. Nami seolah-olah telah membaca fikirannya. Itulah jawapan yang difikirkan oleh Adrian.
"I hate you!!! " marah Nami lalu berlari meninggalkan Adrian. Naufal lekas mengejar kakaknya. Dia juga sempat memberi jelingan maut kepada Adrian.Nami berhenti di hadapan sebuah butik. Dia tidak mahu Naufal mahupun Adrian menemuinya. Tanpa berfikir panjang, Nami lekas masuk ke dalam butik tersebut.
YOU ARE READING
Love Between Me And Him
Fiksi RemajaNami Aishah. Jatuh cinta pada sahabat karibnya sendiri,Adrian Muzakkir. Nami tidak pasti bahawa cintanya bertepuk dua belah tangan atau tidak. Kata-kata rakan-rakannya mengenai Adrian menambahkan lagi kelonggaran keyakinan dia terhadap Adrian . Keha...