Part 32

248 6 0
                                    

KNOCK ! NOCK !

Ketukan di pintu dari luar menyedarkan Nami dari lamunannya . Terpampam wajah Puan Suhara di muka pintu .

"Nami okay ? Umi dengar Nami duk sebut-sebut Hani tadi," soal Puan Suhara lalu duduk di sebelah Nami . Nami mengesatkan air matanya dia mengatakan bahawa dia okey .

"Nami, Umi tahu yang Nami rindukan arwah Hani, kan ?" teka Puan Suhara . Nami menarik nafas yang panjang lalu mengangguk . Tekaan uminya selalu tepat . Tidak pernah salah .

"Umi, Nami rindu sangat akan arwah Hani . Kenapa arwah mati terlalu awal ??" soal Nami lalu baring diatas riba uminya . "Dah Allah S.W.T sayang sangat kat arwah Hani tu . Nami janganlah meratap sangat pemergian arwah tu . Tak elok tau . Kalau Nami rindukan arwah, sedekahkan al-fatihah," nasihat Puan Suhara sambil mengusap lembut kepala Nami .

"Dah jangan duk bersedih . Pergi bersiap . Nami ada majlis kat sekolah, kan? Dah nak masuk Maghrib ni," ujar Puan Suhara . "Okey, umi," kata Nami lalu menerpa kearah bilik air .

*****

Sementara menanti ketibaan Adrian, Nami begitu asyik meneliti penampilannya pada malam itu. Makeup yang sederhana hasil tangan kakaknya, Nasya cukup cantik sehinggakan dia tidak mengenali itu dirinya sendiri. Hanya dengan menggunakan Lip Matte dan Blusher berwarna merah jambu, BB Cream, Mascara , Eye Shadow dan Highlight sudah cukup untuk mencantikkan wajahnya yang sedia cantik itu.

"Akak yakinlah. Confirm si Adrian terpukau punya. Mana taknya. Tak perlukan concealer dan foundation pun muka kamu dah cukup cantik. Ni pun akak letak nipis-nipis je. Kamu pun tak suka bertabarruj ni,"ujar Nasya.

Nami tersenyum mengingatkan kata-kata Nasya. Bunyi hon kereta dari luar mengejutkan Nami dari lamunannya. "Akak, Nami pergi dulu eah ! ASSALAMUALAIKUM !" ujar Nami sebelum turun ke tingkat bawah. Nami menyarungkan high heels berwarna biru laut . High heels itu dibeli oleh kakak sulungnya, Nadine khas untuknya pada malam ini.

Adrian lekas keluar dari perut kereta BMW X6 milik abangnya. Dia ingin membuka pintu untuk Nami. Sebaik sahaja Nami muncul di hadapannya, Adrian terpaku buat seketika. Keayuan dan kemanisan pada wajah Nami terserlah pada malam itu. Cahaya bulan yang menyapa wajah Nami membuatkan wajah Nami kelihatan berseri-seri. Penampilan Nami malam itu cukup menggoda naluri lelaki Adrian.

 Penampilan Nami malam itu cukup menggoda naluri lelaki Adrian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*Gmbr kat atas tu adalah dress Nami. Korang anggap je dress tu macam dress Muslimah 😊*

"You're so beautiful tonight, Nami" spontan Adrian memuji Nami. Nami menunduk malu. Entah kenapa hatinya berbunga-bunga mendengar pujian tersebut. Adrian pula membisu. Malu kerana terlepas cakap.

"Adrian, inilah pertama kali awak puji saya" ujar Nami sambil tersenyum. "Awak nampak sangat cantik dipadankan dengan dress ni. By the way, dah ready? "soal Adrian. Nami mengangguk lalu masuk ke dalam perut kereta.

*****
Di sekolah...

Dewan Sri Alumni kelihatan cukup meriah pada malam itu. Di saat Nami dan Adrian melangkah masuk ke dalam dewan, dewan yang dari bising menjadi senyap seketika. Kesemua pelajar memandang tepat kearah mereka. Mana taknya, Nami kelihatan sungguh cantik dan menawan dengan dress nya manakala penampilan Adrian dengan suit nya menambahkan ketampanan pada dirinya.

Kesemua pelajar terpegun melihat mereka berdua. Classmates Nami menerpa kearahnya sambil tersenyum.

"Eh, sejak bila korang berdua jadi rapat camni? Ke korang bercouple?? " soal Fadelyn.  "Ish kau ni Delyn . Mana ada. Kitorang just datang sekali je dah anggap aku dengan Nami bercouple " nafi Adrian.  Nami mengangguk tanda setuju. "Yalah tu. Tak pernah² aku expect korang gi sekali," sampuk Airina. "Patutlah aku tengok Nami duk tolak je pelawa student yang nak pergi dengan dia. Rupa-rupanya dah janji dengan putera Adrian dia ni, " usik Amy. "Korang ni ada-ada jelah. Suka betul usik aku dengan Ad, " Nami mula marah terhadap usikan rakan-rakannya itu. "Okay, guys.  Better we stop here. Satgi kalau sakat dia lagi, karang kena sampuk dengan hantu Naga dia, sape nak tanggungjawab? " Hazimi mula memberi amaran sambil tergelak kecil. Mereka semua turut ketawa termasuk Nami dan Adrian.

Adrian memandang Nami. Itulah kali pertama dia melihat Nami ketawa semenjak hubungan dia dan Nami menjadi dingin. Hatinya juga tenang melihat Nami gembira.

Di sebalik gelak tawa mereka, ada dua pasang mata sedang memandang kearah Nami dan Adrian. "Kalau bukan disebabkan kau, dah lama aku pergi dengan Adrian tau! " marah Farahani. Geram betul hatinya bila melihat Adrian bermesra dengan gadis yang dibencinya. Dia menyangka bahawa Adrian akan pergi seorang diri namun sangkaannya meleset. "Kau jugak yang nak kan? " soal Afrine. "Shut up! Listen, Afrine Raifan. You must end everything when the time has come," ujar Farahani sambil merenung tajam kearah Afrine. Riak wajah Afrine bertukar. "Kau adalah perempuan paling jahat pernah aku jumpa dalam hidup aku," hina Afrine. Farahani sedikit terkesima mendengar hinaan yang dihambur oleh Afrine. "Whatever!! " bentak Farahani lalu meninggalkan Afrine.

*****
Sewaktu sesi berkaraoke, Nami hanya duduk di meja dan menjamah hidangan yang disediakan. Adrian melihat Nami dari jauh. Orang lain sedang berhibur, berseronok dia pula tengah syok sendiri. "Tak join ke?" Adrian mecelah. Nami memandangnya lalu tersenyum. "Sorry. Saya tak minat karaoke² ni sebab suara saya tak sedap macam diorang and I don't like it a little bit, " jawab Nami. "Jarang saya jumpa orang tak enjoy dengan karaoke ni, "ujar Adrian lalu tergelak. Nami hanya memandang Adrian sambil tersenyum. "Awak rasakan, bila last kita rapat camni?" soal Nami. Air muka Adrian berubah mendengar soalan Nami. "Last year, Nami. Last year, " balas Adrian. "Adrian, saya harap hubungan kita jadi rapat balik macam dulu. Saya harap malam ni permulaan untuk membaiki hubungan persahabatan kita jadi lebih baik. No more arguments," kata Nami tanpa sedar air matanya mula menitis. Hati Adrian gelisah melihat Nami. Dia mula sedar bahawa Nami semakin menjauh darinya sejak kehadiran Farahani. Dari situ dia mula sedar bahawa satu perasaan aneh mula terbit di hatinya. Perasaan yang sentiasa muncul apabila dia bersama dengan Nami semenjak dia selamatkan Nami daripada terjatuh semalam.

"Saya pun harap macam tu jugak, Nami. Nami, actually saya ada something nak bagitahu kat awak, " ujar Adrian. "What is it? " soal Nami.  "Sebenarnya, saya dah ja...". Belum sempat Adrian menghabiskan kata-katanya, mereka didatangi Atasha dan Zulhaqq. "Nami, jom kita dengar Yunita menyanyi, " ajak Atasha. "But.." . "Alaa, jomlahh, " pujuk Atasha. Nami terpaksa mengalah. Dia lekas mengikut Atasha dan Zulhaqq ke meja berdekatan dengan pentas. Adrian mengeluh. Sikit lagi dia nak luah perasaan dia kat Nami tadi.

Love Between Me And HimWhere stories live. Discover now