Part 26

258 8 0
                                    

Sebaik sahaja kelibat Adrian dan Naufal mula menghilang, Nami menghela nafas lega . Dia tidak mahu bertekak lagi dengan Adrian dan Naufal buat masa ni . Nami mula melihat keliling butik yang baru dia jejaki .

'Butik apa ni?'

"Nami?" tegur satu suara tiba-tiba. Nami tersentak . Dia lekas menoleh ke belakang . Ianya Farahani .

"What are you doing here?" soal Farahani .

"Err...saya tengah cari baju untuk prom night malam Jumaat ni," jawab Nami sambal matanya melilau keliling butik itu .

"Ouhh. Nampaknya awak masuk ke butik yang betul," ujar Farahani .

"Really? Saya tak tahu pun ni butik apa . Main terjah je," .

Farahani lekas membawa Nami berjumpa dengan pemilik butik tersebut iaitu kakaknya, Farahin .

"Akak, ni Nami . Kawan Hani . Dia pun nak cari dress untuk night prom malam Jumaat ni. Akak boleh tunjukkan dress or baju kurung yang sesuai?" pinta Farahani .

"Ouhh hai,Nami ! I'm Farahin Sofiya . Kakak Farahani,".

"Hai,kak Farahin . Saya Nami Aishah,".

"Emm okeylah . Jom ikut akak . Banyak baju yang akak nak tunjukkan kat Nami," ajak Farahin .

Nami hanya menuruti manakala Farahani pula sudah menghilang entah ke mana .

*****

'Aduhai, mana pulak perginya kak Nami ni ?!' Bisik Naufal dalam hati . Dia merenung tajam kearah Adrian . Adrian berpaling kearah lain . Malas nak bertentang mata dengan Naufal . IPhone 6+ ditarik keluar dari poket seluarnya lalu mendail nombor Adham .

"Assalamualaikum,Adrian . Ada apa ni ?"

"Waalaikummusalam,abang Adham . Kak Nasya ada dengan abang tak?" soal Adrian .

"Ada ni haa . Kenapa?"

"Tolong bagitahu kak Nasya yang Nami dah hilang . Jumpa kitorang dekat depan Starbucks ni," jelas Adrian .

"Hah?! Hilang?! Okey abang ke sana sekarang !".

****

Adham dan Nasya termengah-mengah menuju kearah Adrian dan Naufal yang masih panik dengan kehilangan Nami secara tiba-tiba .

"Adrian,macam mana Nami boleh hilang?" soal Adham .

"Naufal, where is your sister?!" soal Nasya.

"I don't know, kak Nasya ! Kak Nami hilang tiba-tiba!" jawab Naufal panic lalu dia merenung Adrian .

"Ni semua salah abang Ad ! Kalau dia tak buat kak Nami marah tadi, mesti kak Nami tak larikan diri,"tuduh Naufal .

"Memang betul Abang Ad yang buat dia marah tapi Naufal tu yang nak menyibuk dan tambah kemarahan Nami," balas Adrian tidak mahu mengalah .

"Enough ! Kalau bertekak macam ni, sampai esok tak habis ! Jom cari Nami . Kita berpecah," arah Adham .

******

Afrine dan Zulhaqq melangkah masuk ke dalam AEON Mall . Mereka hendak berjumpa dengan seseorang di sana . Di Starbucks...

"Kau nak kitorang buat apa pulak kali ni?" soal Zulhaqq malas .

"Aku nak korang yakinkan Nami yang Adrian betul-betul sukakan Farahani . Aku nak Nami betul-betul patah hati terhadap Adrian . Aku nak dia rasa macam apa yang aku rasa selama ni," pinta suara itu .

*Author note : Sorry guys sebab Author tak boleh nak dedahkan identity orang yang berjumpa dengan Afrine dan Zulhaqq ^_^. Agak-agak korang lah kan, siapa orang tu??

"Sampai bila aku kena buat ni ?" Afrine mula meninggikan suara .

"Sampai Nami mati," jawab suara itu tenang .

Jantung Afrine dan Zulhaqq bagaikan hendak meletup mendengar jawapan itu . Tak mungkin orang ni nak seksa Nami sampai nyawanya melayang . Gila ke ?! Pemilik suara itu senyum jahat .

"Kau gila ke?! Aku tak nak jadi pembunuh," bantah Afrine .

"Oh really? Remember ,Afrine ! Kalau kau tak buat kerja kau properly, aku akan make sure gambar ni di viralkan !" ugut suara itu lalu melemparkan beberapa kepingan gambar ke wajah Afrine . Zulhaqq hanya merenung tajam kearah pemilik suara itu .

Tangan Afrine terketar-ketar mengutip kepingan gambar itu dan lihat satu per satu . Peluh jantannya mula menitik . Zulhaqq turut terkejut melihat gambar itu . Ianya gambar Afrine tidur bersama pemilik suara itu .

"Kau kena ingat , Afrine ! Your family really famous in Malaysia . Jika gambar ni diviralkan, apa reaksi family kau? Mesti kau akan dihalau dari keluarga dan keluarga kau bakal menanggung malu ynag amat besar . Aku jugak boleh tabur fitnah dekat kau dengan mengatakan bahawa kau perangkap aku dan kemungkinan besar kau akan menghabiskan hidup remaja kau dalam penjara ! HAHAHAHAH!" pemilik suara itu ketawa jahat apabila dia dapat mengenakan Afrine . Walaupun Zulhaqq tidak terlibat sama sekali tetapi dia berasa geram terhadap ugutan pemilik suara itu .

"Remember,Afrine ! By the way, aku nak Nami mati apabila prom night malam Jumaat nanti tamat ! Make sure it's done!!!" arah suara itu lalu meninggalkan Afrine dan Zulhaqq .

"Aku tak nak bunuh Nami ! Aku tak nak bunuh dia !!" jerit Afrine . Air matanya mengalir deras membasahi pipinya . Hanya Allah sahaja tahu bagaimana perasaannya apabila diarah membunuh gadis yang telah Berjaya mencuri hatinya . Dia tidak kuat untuk melakukan kesemuanya . Zulhaqq hanya mampu mengusap belakang Afrine . Dia faham apa yang Afrine rasai .

*****

"Thank you,kak Farahin ! Pandai akak pilihkan baju untuk Nami . I really love this dress! Thank you so much !" ucap Nami girang . Dia sungguh gembira apabila dia Berjaya membeli dress untuk prom night nanti dan juga atas bantuan Farahin yang pandai mencari design yang sama dengan citarasanya . Cantik pulak tu !

"Hahah! It's okaylah ,dear . Dah memang kerja akak professional bab-bab tolong customer cari design yang diorang nak . Hope Nami dapatlah anugerah 'Queen of the prom night' tu!" balas Farahin .

Nami sempat menghadiahkan senyuman manis pada Farahin sebelum meninggalkan butik itu .

******

"NAMI!!!" jerit Nasya sebaik sahaja ternampak kelibat Nami yang baru keluar dari butik tadi . "Akak? Kenapa ni?" soal Nami .

"Hey! Boleh dia Tanya kenapa ?! Kitorang panic tadi tau sebab Nami hilang tiba-tiba!" marah Nasya sambal memeluk Nami .

"Heheh. Nami saje je hilangkan diri tadi nak tengok si Adrian dan Naufal tu berhenti tak bergaduh,"balas Nami .

"Tak penting la yang tu ! Yang penting sekarang ni akak dah jumpa adik akak ni!!" jerit Nasya keriangan sambil mengetatkan pelukannya terhadap Nami sehinggakan Nami hamper putus nafas . Adham tersenyum melihat gelagat Nasya yang tidak ubah seperti kanak-kanak Ribena .

Nami terpandang Adham yang asyik tersenyum melihat kakaknya .

'Dah Nampak dah chemistry two love birds ni' bisik Nami dalam hati sambil tersenyum.

Love Between Me And HimWhere stories live. Discover now