9.kapitola

395 43 0
                                    

   ,,Budeme v dohľadnej dobe prechádzať ďalším mestom?" objavil sa zrazu Caldhon čarodejnici priamo za chrbtom. 

   Lywellyn pokojne pokračovala v uťahovaní podbrušníka, na elfovu spoločnosť si už zvykla natoľko, že jeho náhle objavenia zväčša prešla mlčaním. 

   ,,Všetky veľká mestá sú na Juhu. Ak mám byť úprimná, čaká nás len pár menších miest, dosť odrezaných od spoločnosti, rovnako ako to, cez ktoré sme prechádzali nedávno. Jediným väčším miestom je Strážna veža, okolo ktorej tiež pôjdeme, keďže smerujeme k Rázcestiu..." 

   ,,Zastavíme sa v niektorom?" vyzvedal ďalej. 

   ,,Nemyslím si, že je to najlepší nápad..." 

   ,,Sama si predsa hovorila, že potrebujeme zistiť, čo najviac informácií o situácii v kráľovstve," argumentoval elf. 

   ,,Väčšina miest je ale príliš malá. Žijú z ruky do úst, nemajú na to aby sa vyvážali do väčších miest na trh, čo logicky znamená, že nemajú informácie." 

   ,,Určite je niekde blízko aj väčšie miesto. Niekde medzi Meerys a Strážnou vežou." 

   ,,Je jedno také. Volá sa Ysla. Je na ňu napojených niekoľko obchodných ciest, keďže je to najbližšie ležiace mesto Strážnej veže. Mohli by sme tam dokúpiť suroviny, to je pravda. Zásoby sa nám dosť rapídne míňajú, ale to by znamenalo, že Aria a Anderiona budeme opäť musieť poslať okolo a pochybujem, že sa im to bude páčiť. Budú to musieť vziať oveľa väčšou okľukou cez hory." 

   ,,Nebudem sa sťažovať," prihovoril sa jej Arias. ,,Aspoň sa s Anderionom zblížim. Konečne sme spolu začali vychádzať oveľa lepšie. Je to pokrok, keď si vezmeš aké to s nami bolo zo začiatku hrozné." 

   Čarodejnica sa len otočila, povzdychla si a kapitulovala. ,,Ak by sme poriadne pridali, mohli by sme tam dojsť predvečerom. Možno by sme stihli aj večeru..." 

   Elf sa víťazoslávne usmial a potľapkal ju po pleci. Spokojne si uvedomil, že tentokrát sa nestrhla. 

   +++

   Lywellyn už v Ysle bola neraz - bolo to mesto plné ruchu, ktorý na uliciach vyvolávali predovšetkým vojaci zo Strážnej veže. Ľudia si na nich už dávno zvykli, predovšetkým preto, že sa len teperili po uliciach a nikdy sa nikomu neprihovorili, rozprávali sa výlučne medzi sebou a nakupovali jedlo a alkohol do zásoby. Preto si bola viac ako istá, že ich dvaja cudzinci na koňoch nezaujmú. Nemýlila sa - strážcovia im nevenovali ani pohľad. Denne tadeto prešlo mnoho ľudí, Ysla bola jediným veľkým mestom na Severe a ponúkala mnoho atrakcií, medzi ktoré patrili predovšetkým neustále slávnosti. Lywellyn sa niekedy strácala v tom koľko bohov vyznávajú, pretože oslavy sa konali takmer každý týždeň a pozvaní boli úplne všetci, ktorí do mesta zavítali. 

   ,,Čo sa chystá?" spýtal sa Caldhon, keď si všimol ako ľudia vyvesujú pestrofarebné stužky a vence z obilia. 

   ,,Je Menlya, Deň Keiry, bohyne zeme. Je to jedna z mála bohýň, ktoré sedliaci uctievajú. Nikdy príliš nestavali na skutočnej viere, takže im bohato stačí Bohyňa zeme a dobrej úrody a sú spokojní." 

   ,,A čo je tradíciou na týchto slávnostiach?" 

   ,,Nič zvláštne. Všetko, čo vidíš sú len prípravy na zajtra, pretože Deň Keiry nastane zajtra ráno. Nie je na ňom nič špeciálne, okrem toho, že na všetkých hlavných uliciach bude poriadne veľa stánkov s obilnými výrobkami. Nie je to také zaujímavé ako Zimný Slnovrat." 

   ,,Neviažu sa k nemu žiadne tradície?" 

   ,,Len jedna. Všetky ženy musia prísť oblečené vo farbách obilia. Potom sú tam klasické sedliacke súťaže, ako kto vypije najviac piva, či kto zahná najviac prasiat do ohrady. Je to celkom zábavné." 

   ,,Mohli by sme sa tam zajtra pozrieť?" 

   ,,Určite. Potrebujeme dokúpiť zásoby." 

   Tentokrát nehľadali hostinec tak dlho, pretože sa tu Lywellyn celkom dobre vyznala. 

   ,,Budeš ticho a necháš ma hovoriť, jasné?" pozrela na neho prísne. 

   ,,Prečo?" nechápal. 

   Ona sa už od neho ale odvrátila a zamierila rovno k nízkemu chlapcovi, ktorý po dvore naháňal sliepky. Niečo mu povedala ich huhňavou severskou rečou, znejúcou ako dusiace sa zviera a potom mu podala opraty svojho koňa. Naznačila Caldhonovi nech urobí to isté. Vzali si len sedlové vaky a zavítali dnu. 

   Hostinec bol pomerne veľký, plný čistých stolov a ľudí, vo vzduchu poletovali útržky mnohých rozhovorov v mnohých jazykoch. Lywellyn zamierila k barovému pultu a zdelila hostinskému, čo požaduje. Ten len pritakal, zaujato si prezrel Caldhona, ktorému halila tvár kapucňa a vzal od nej peniaze. Potom jej sám niečo povedal so silným nosovým prízvukom a ukázal rukou kamsi hore. Chápavo prikývla, zrejme poďakovala a odišla. Elf ju nasledoval. Nerozumel ani slovu. 

   ,,Väčšina z nich ovláda Spoločnú reč, ale dávajú prednosť hosťom, ktorý ovládajú severský jazyk. Je trochu drsný, pravda?" 

   Nečakala na odpoveď, vstúpila do jednej z izieb na dlhej, chabo osvetlenej chodbičke. Caldhon váhavo zastavil pred dverami. 

   ,,No poď dnu, čo sa ošívaš?" vyzvala ho čarodejnica. 

   ,,Budeme mať jednu izbu?" spýtal sa. 

   ,,Nebudem spať sama, keď po mne idú," zasyčala Lywellyn. ,,Nebojím sa, ale ak by som vtedy bola sama v izbe, zrejme by som sa ani nepohla od okna. Nechcem riskovať." 

   ,,A ja som sa tešil na posteľ," povzdychol elf. 

   Lywellyn na neho zagánila. ,,Akoby som ja mohla za to, že nám vždy dajú manželskú posteľ," zavrčala. Následne vrhla odsudzujúci pohľad aj na posteľ a sťažka si povzdychla. ,,Je to manželská posteľ...miesta je tam dosť aj pre dvoch..." 

   ,,Navrhuješ mi to, čo si myslím, že mi navrhuješ?" 

   ,,Navrhujem ti aby si si ľahol skôr ako si to nerozmyslím." 

   Elf len prikývol a kým si začal vyzliekať plášť a košeľu, Lywellyn odišla do kúpeľne. Keď sa vrátila mala košeľu aj nohavice, čo sa o Caldhonovi povedať nedalo. 

   ,,Zabilo by ťa obliecť si košeľu?" 

   ,,Takto sa mi spí lepšie. Vadí ti to veľmi?" 

   Čarodejnica zazrela na jeho hruď a sama pre seba sa pousmiala. ,,Ani nie." 

   Elf sa hodil na posteľ prvý a Lywellyn pomaly našľapovala na tmavej drevenej podlahe k nemu. Sadla si na úplný okraj postele, podozrievavo a zarazene, akoby nedokázala pochopiť načo si vlastne prizvala elfa do postele. 

   ,,Dobrú noc," hlesla nakoniec a ľahla si. 

   ,,Dobrú noc," odvetil. 

Crown of the fallen (Korekcia)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora