27.kapitola

297 33 0
                                    

Caldhona nezaujímalo chabé uisťovanie zo strany Caldera, ani vľúdne slová jeho otca. Jediné, čo ho zaujímalo bol fakt, že Lywellyn trávila všetok voľný čas s Arrestom. Vždy, keď ju hľadal, mala po boku čiernovlasého boha, ktorý sa v jej prítomnosti nežne usmieval, akoby si bez nej nedokázal predstaviť život. A ona sa na neho usmievala rovnako. Väčšina slov, ktoré im vyšli z úst, smerovali len k tomu druhému, okolitý svet bol pre nich stratený kdesi v nenávratne. Rovnako ako Caldhon.

Elf sa zamyslene prechádzal a aj napriek tomu, že sa pokúšal odpútať svoje myšlienky, myslel na jej meno. V čom sa vlastne sklamal? Bozky mu síce opätovala, ale nikdy ho nepobozkala ako prvá, keď bola v triezvom stave, nikdy ho nevyhľadala. Boli na tom jeho city skutočne tak biedne? Bola jeho láska neopätovaná?

Pritiahol si plášť machovej farby bližšie k telu. Ešte stále bola zima a občas spŕchlo, ale inak sa počasie začínalo pomaly vyjasňovať. Caldhon sa nadýchol sviežeho nočného vzduchu a započúval sa do symfónie svrčkov a tichého vlčieho vytia kdesi v diaľke.

Nebo boli pokryté hviezdami, ktoré v tú noc žiarili jasnejšie ako za posledných tisíc rokov. Kosák mesiaca sa unavene prizeral na čarokrásne lesy a jazerá, zdobiace jeho každonočný výhľad. A Caldhon len kráčal, stratený v myšlienkach. Bál sa toho ako bude jeho život pokračovať. Bol sklamaný z lásky, podľahol jej a už ju nedostane z hlavy ani zo spomienok. Bude trpieť, kým žena, ktorú miluje bude žiť ďalej v šťastí. Bolelo ho pomyslenie, že jej ho bude ponúkať niekto iný ako on.

Ale čo na tom mohol zmeniť? Ako by sa elf mohol porovnávať s bohom. Nestačilo len to, že je princom, ktorý raz zdedí korunu. Nikdy nebude bohom, takým mocným ako je Arrestas, vládnuci nad zemou i oblohou, odkedy zosadili jeho brata Brennusa. Nemal jej čo ponúknuť.

Nechal sa viesť cestou a nohami, dúfal, že sa nestratí v spleti lesov, ktoré nepoznal. Hlavu mal takú zabratú do myšlienok, že sa na cestu ani na strach nesústredil. A tak začul smiech, ktorý sa k nemu niesol ako najkrajší letný vánok. Poznal ho. Patril Lywellyn.

Priblížil sa ku kríkom a prikrčil sa. Lywellyn sedela na pníku a v mnohých gestách rozhadzovala rukami. Niečo horúčkovito vysvetľovala a nezabúdala pri tom na výbuchy smiechu. Arrestas sedel na mäkkej lesnej pôde a s podopretou hlavou načúval jej monológu. Usmieval sa, oči mu žiarili a neodtŕhal od nej pohľad. Smial sa zároveň s ňou.

,,Ale dosť bolo o mne," zasmiala sa. ,,Čo si robil ty?"

,,Nič," povzdychol si Arrestas. ,,Strážil som svojho nepodareného brata, aby ťa nezabil."

,,Ah, aké milé," uškrnula sa.

,,Neurážaj sa, už sme si to vyjednali. Navyše som posielal Valdemara nech na teba dohliada."

,,Desivá predstava."

Obaja vybuchli v hlasný smiech, sprevádzaný tichými zvukmi lesa. Arrestas sa ale zarazil a vrhol kradmý pohľad ponad plece.

,,Vitaj, Caldhon," prehovoril zdržanlivo.

Lywellyn nadvihla obočie a stíchla. Elf sa neisto vytiahol z krovia a preglgol. Špehovať kráľa bohov asi nebol najlepší príklad vzorného správania.

,,Čo tu robíš?" spýtala sa ho Lywellyn. Hlas mala pokojný, možno trochu chladný.

,,Myslel som, že ku mne niečo cítiš," vyhŕkol elf. ,,Za celú tú dobu. Myslel som, že ma máš rada. Prečo...prečo si mi dávala klamlivé nádeje, keď si to nemyslela vážne?"

,,Prečo by som to nemyslela vážne?" zarazila sa.

,,Nemysli na to," zavrčal elfský princ. ,,Užite si to spolu, nebudem rušiť."

,,On o tom nevie?" šepol Arrestas smerom k Lywellyn.

,,Pravdepodobne mu to nikto nepovedal," mykla plecami.

Caldhon sa zatiaľ zvrtol na päte, pripravený odísť. Lywellyn ho ale zarazila.

,,Môžem ti to vysvetliť, ak ti to tvoja hrdosť dovolí."

Princ nepoznal dôvod prečo sa otočil, ale učinil tak, pripravený vypočuť si jej vysvetlenie. Vždy mohol mať nádej, či nie?

-----------------

Poznámka pod čiarou:

Skutočne som sa s tým vylievaním citov na začiatku snažila, ale povedzme si pravdu...nie som v tom bohvie aká. :D Nič menej...kapitola viac menej na venovanie, ale aj tak. Krátka je len preto aby som zvýšila očakávania, takže... see y later. :D


Crown of the fallen (Korekcia)Kde žijí příběhy. Začni objevovat