Part 2

189 18 0
                                    

      Younghee ditolak kasar menyebabkan Younghee tersembam ke tanah .. " Ahh .. " Younghee mengadu kesakitan ..

    " Kurang ajar eh kau !? Dah pandai melawan .. Siapa ajar !? " Heize menendang Younghee dengan kuat .. Younghee mengetap bibir menahan kesakitan .. Air matanya hampir mengalir tapi ditahan ..

    " Esok , aku nak pastikan hw kitorang dah siap terletak dekat meja kitorang .. FAHAM !? " Giliran Jimin menunjal kasar kepala Younghee .. Younghee hanya mampu mengangguk tanda faham .. Heize sempat menendang Younghee sebelum berlalu pergi bersama Jimin . Air mata Younghee yang ditahan akhirnya mengalir ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Rmah Younghee & Scoups

   " Saya dah balik .. " Younghee berkata sebaik melangkah masuk ke dalam rumahnya ..

   " Younghee .. Dah bal .. Eh ? Kenapa ni ??? " Tanya Scoups apabila melihat kesan luka pada siku dan lutut Younghee .. Scoups mendekati Younghee sambil melihat kesan luka Younghee ..

   " Ahh .. " Younghee menjerit sedikit apabila Scoups memegang kesan lukanya .. " Tadi Younghee terjatuh masa nak turun tangga .. Sikit je ni . "

    " Betul ni ?? " Scoups bertanya ragu2 .. Younghee hanya menganggukkan kepalanya .. " Haish .. Lain kali hati2 laa turun tangga tu .. Tangga tu tak lari pun .. " Scoups berleter pada Younghee .. Younghee hamya mampu tersenyum mendengar leteran oppanya ..

     " Ehem .. " Satu deheman mematikan perbualan Scoups dan Younghee .. Mata mereka meliar mencari gerangan suara tadi ..

   " Ouh ! Wonwoo lupa nak kenalkan .. Younghee ni Wonwoo kawan oppa ..
Wonwoo ni adik aku , Younghee .. Younghee mulai esok Wonwoo akan tinggal dengan kita sebab dia study dekat kolej korean .Rumah dia jauh daru kolej tu .. So dia duduk sini sementara .. " Scoups memperkenalkan Younghee pada kawannya Wonwoo ..

   " Anyeohaseyo .. " Mereka menundukkan kepala sesama sendiri tanda salam perkenalan ..

  " Oppa .. Younghee , naik dulu .. " Younghee meminta izin untuk naik ke biliknya .. Scoups menganggukkan kepalanya membenarkan ..

     Wonwoo memandang Younghee sehingga bayangnya hilang dari pandangan .. " Asal dengan adik kau ? Terhincut2 jalan .. " tanya Wonwoo pada Scoups sambil duduk di sofa ..

  " Ouh .. Jatuh tangga .. " Scoups memjawab pertanyaan Wonwoo sambil menukar channel tv .. Wonwoo hanya diam setelah mengetahui jawapannya ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

     Leo menyusun bajunya dengan rapi di dalam almari setelah mengambilnya dari dobi .. Matanya tiba2 tertumpu pada baju turtle collar tshirt yang berwarna hitam ..

    " Eee .. Rasa sakit hati pula tengok baju ni .. " Leo berkata sambil melempar baju itu ..

   " Hyung ! Kenapa campak baju ni ? Dah tak nak ke ? Boleh pakai lagi kot .. " Hongbin bertanya sambil mengayakan baju tadi pada badannya ..

   " Ambil laa kalau kau nak .. " Leo berkata pada Hongbin .. " CHICA !!?? Komawo hyung ! " Hongbin bersorak gembira .. Bukan senang nak dapat sesuatu dari Leo ..

   " Hongbin .. Kau tahu tak mcm mana nak rapat dekat yeoja ? " Leo tiba2 bertanyakan soalan cepuk emas pada Hongbin ..

  " Wae ? Hyung dah fall in love ke !? Daebak .. " Hongbin berkata dengan nada yang sangat terkejut ..

  " Kepala Hotak kau ! " Leo membalingkan bantal pada Hongbin .. Hongbin mencuka .. " Habis tu ? Kenapa ? " tanya Hongbin lagi sambil menggosok kepalanya ..

   " Aku cuma nak balas dendam dekat seorang yeoja ni .. Selagi aku tak buat something selagi tu aku rasa tak puas .. " Leo menerangkan tujuannya dengan senyuman jahat yang terukir di bibirnya ..

    " Ahh .. Senang je .. Couple ngan dia .. Lepas hyung dah puas dengan dia .. BOOM ! tinggal je laa .. " Kata Hongbin sambil melangkah keluar dari bilik .. Leo terfikir akan kata2 Hongbin . ' Ada benarnya .. '

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

     CAFE

     " Saya balik dulu .. " Shina melambai ke arah kawan sekerjanya dan berlalu pergi .. Shina menghembus nafas kepenatan selepas seharian bekerja ..

    Shina berjalan kaki sampai ke rumah Younghee .. Pada mulanya dia ingin menaiki bas tetapi dia terlambat dan terpaksa berjalan kaki .. Untuk mehilangkan kebosanan Shinaa mendengar lagu melalui headphonenya .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

     " Saya dah balik .. " Shina berkata sejurus masuk ke dalam rumah Amber .. " Shina ! " Younghee berlari turun tangga untuk mendapatkan Shina ..

   " Hei ! Hei ! Jangan lari .. Nanti jatuh lagi .. " Scoups menasihatkan Younghee selepas baru keluar dari dapur ..

" Jom ! aku tunjuk bilik kau .. Tadi aku hias bilik kau sebab kau nak cepat pergi kerja kan .. Hehehe .. " Younghee kelihatan teruja untuk menunjukkan bilik Shina kepadanya .. Shina menggelengkan kepalanya dan hanya menuruti kawannya ..

    " Taadaa !!  "  Mata Shina tidak berkelip melihat bilik barunya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    " Taadaa !!  "  Mata Shina tidak berkelip melihat bilik barunya .. " Waa .. Cantiknya .! Komawo .. " Shina berkata teruja ..  Younghee yang melihat respon baik dari Shina berasa puas hati ..

   " Ngee ~~ Okay now kau pergi rest okay .. Kau mesti penat balik kerja .. Bye .. Sweet Dream .. " Younghee berkata sambil melangkah keluar dari bilik Shina .. Sempat dia menghadiahkan senyuman pada Shina ..

   Keluar sahaja Younghee dari bilik Shina . Shina menghempaskan badannya ke katil . " Ahhh ! "Shina melepaskan penatnya .. Mana tak penat .. Pagi pergi sekolah .. Balik sekolah terus pergi cafe .. Lama kelamaan Shina tertidur kerana keletihan ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    " Hyung , nah .. " Ravi memberi satu sampul surat pada Leo .. Leo tersenyum sinis .. Dilihat ke dalam sampul surat puas hati ..

  " Thank you .. " Leo bingkas bangun untuk balik ke biliknya .. " Thank you je ? Hyung ~~ Penat tau tak nak ikut budak tu sampai ke rumah dia .. Info2 pasal dia bukan senang tau nak dapat .. " Ravi tidak puas hati kerana Leo tidak membayar hasil kerjanya ..

    " Ergghh .. Nah .. " Leo memberi sampul surat lain pada Ravi .. Lalu masuk ke biliknya .. " Komawo , hyung ! " Ravi menjerit mengucapkan terima kasih pada Leo .. Di cium sampul itu beberapa kali ..

   Dibaca info2 yang ada di dalam sampul surat itu .. Leo sinis .. " Park Shina ..? Haha .. Wars begin " Leo bercakap sendiri sambil menyimpan sampul tersebut .. Leo tersenyum bahagia memikirkan rancangannya ..

HousemateWhere stories live. Discover now