Part 13

115 13 1
                                    

      Sekolah

    Kringg .. Kringg ..

    Loceng yang berbunyi menandakan tamat sesi persekolahan mereka untuk hari ni .. " Ahh .. Penatnya ~~ " Shina mengeliat sedikit oleh kerana penat duduk .. " Shina .. Hari ni balik ngan kitaorang ? " tanya Younghee pada Shina sambil menggalas bagnya .. " Errmm .. Tak kot . Hari ni aku terus gi Cafe .. " Shina menjawab soalan Younghee sambil mengemas mejanya .. " Eoh .. Arasso .. Youngher balik dulu .. Apa2 call okay ? Anyeong .. " Younghee berkata sebelum berlalu keluar dari kelas ..

   Sewaktu Shina sedang berjalan keluar dari sekolah seseorang memanggilnya .. " Ouh ? Oppa ! " Shina berlari ke arah gerangan yang memanggilnya ..

     " Seyong Oppa buat apa dekat sini ? " tanya Shina pada gerangan yang bernama Seyong

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     " Seyong Oppa buat apa dekat sini ? " tanya Shina pada gerangan yang bernama Seyong .. " Hahaha .. Oppa cari Shina laa .. Tengok rumah Shina kosong je .. " Jawab Seyong pada soalan Shina tadi .. " Ahh ~~ Shina tinggal ngan kawan Shina sekarang ..  Dah tak duduk situ dah ..  Sorry lupa nak cakap .. " Shina berkata lagi sambil tersengih memandang Seyong tanda maaf ..

    " Ahh ~~ Patutlaa .. Tulaa .. Tak bagitahu oppa pun .. " Seyong bersuara seakan2 merajuk sambil membelai rambut Shina .. " Shina sihat ? " tanya Seyong lagi pada Shina .. Shina hanya mengangguk .. " Oppa ? " tanya Shina kembali pada Seyong .. " Oppa ? Sihat je .. Cuma penat sikit , banyak kerja kena buat .. " jawab Seyong sambil mengeliat sedikit .. " Ahh ~~ Tulaa jangan asyik kerja .. Rehat juga .. " Shina mengurut beberapa kali lengan Seyong dan mereka tertawa sendiri .

    " Shina ! " Tawa mereka terhenti apabila seseorang yang bersuara familiar memanggil Shina .. " Ouh !? " Shina terkejut melihat Leo yang tidak jauh dari situ .. " Siapa tu ? " tanya Seyong pada Shina ingin tahu ..

    " Ouh ? Ermm .. My bf ... Maybe ? " Shina berkata dengan suara yang perlahan tetapi cukup didengari oleh Seyong .. " Bwo !!? " Hampir terkeluar biki mata Seyong mendengar apa yang dinyatakan oleh Shina .. " Paanjang citernya .. Ermm .. Nanti Shina contact oppa laa .. But now I need to go .. Bye oppa .. " Shina berkata pada Seyong sambil menguak langkah ke arah Leo .. " Eoh ! Nae .. " Seyong berkata sambil membalas lambaian Shina ..

    " Leo ? Gwenchana ? Kaki kau dah okay ke ? " Shina bertanya Leo sebaik berdiri di hadapan Leo .. " Naik .. " Leo tidak menjawab soalan Shina dan menyuruh Shina masuk ke dalam kereta . Shina tidak melawan dan terus masuk ke dalam kereta .

    " Suka laa ? " Tanya Leo pada Shina secara mengejut .. " Nae ? Suka apa ? " tanya Shina tidak faham dengan soalan Leo .. " Mentang2 kaki aku sakit .. Suka laa layan semua lelaki ? " tanya Leo lagi tanpa memandang ke arah Shina ..
" Nae ? Mana ada .. Tadi tu cuma kawan aku laa .. Dia jiran aku masa  .. " Kata2 Shina dicantas oleh Leo .. " Jiran ? Habis jiran pun boleh laa pegang2 dia !? " Suara Leo meninggi dan memandang tajam ke arah Shina . Shina terdiam dan memandang ke tempat lain tak mahu bergaduh ..

    " Komawo . " Shina berkata sebaik sampai di Cafe .. Sebaik sahaja Shina menutup pintu kereta Leo . Leo memecut laju meninggalkan Shina . " Dah kenapa dengan dia tu ? Gila apa .. Mengamuk tak tentu pasal . " Shina mengomel sendiri sambil masuk ke dalam Cafe .

HousemateWhere stories live. Discover now