Airport
" Okay kita berpecah .. Nanti apa2 call .. Jom .. " Scoups memberi arahan pada yang lain dan semua akur .. Mereka menjelajah seluruh airport untuk mencari Leo .. " Mana kau ni ... " Shina berlari sambil meneliti segenap setiap orang yang ada di situ .
Shina tiba2 mendapat phone call dari Hoshi .. " Hello ? Shina kita orang dah jumpa .. " Mendengar apa yang di nykatakan oleh Hoshi , Shina terus bertanya dimana dan terus berkejar untuk ke sana .. Dari jauh Shina sudah nampak Hoshi , Woozi dan Leo yang sedang duduk di bangku yang terdapat di situ .. Shina terus berlari mendapatkan mereka ..
" Arghh !? Shina ! " Leo membutangkan matanya memandang Shina kerana sakit kepalanya di pukul oleh Shina secara tiba2 .. " Bwo !? " Shina tidak peduli ditenung oleh Leo begitu kerana perasaan amarah nya pada Leo semakin membuak . Leo kedu apabila Shina menjerit Padanya dan terus kepalanya di tundukkan takut untuk bertentang dengan Shina ..
" Kau nak pergi mana ? " Shina bertanya lembut tetapi Leo masih dapat rasa api yang membara dalam setiap kata2 Shina nyatakan .. " Leo nak balik rumah parents Leo .. Leo menjawab soalan Shina tanpa memandang ke arah Shina .. " Habis aku ? " Soalan Shina membuatkan Leo tersentak dan terus memandang ke arah Shina . Shina tidak berganjak dan tidak mengalihkan pandangannya dari Leo ..
" Ka..u ada Woozi .. Pergilah dekat dia .. " Mendengar apa yang dinyatakan oleh Leo membuatkan Shina dan Woozi memandang sesama mereka . Terbit senyuman nipis pada wajah mereka . Leo memandang mereka pelik dan mencebik .. " Haa .. Tengok tu . Tahu laa korang suka each other tak payah laa nak show off .. " Leo berkata sambil berpaling dari menghadap ke arah mereka .. " Hyung .. " Woozi memanggil Leo lembut tetapi Leo memulaukan dirinya .. Woozi hanya mampu menggelengkan kepalanya ..
" Kitaorang cuma kawan jelaa .. Tipulah kalau Woozi kata Woozi takde perasaan dengan Shina .. " Semua yang berada disitu terkejut termasuklah Shina apabila mendengar pengakuan Woozi .. Leo terus memusingkan badannya menghadap Woozi ingin keterangan lanjut dari Woozi .. Haa .. Tahu terkejut . " But Woozi tahu yang Shina sayangkan hyung lagi tapi sebab dia EGO .. " Woozi memandang Shina disebelahnya sambil tersenyum nipis .. Pipi Shina terus merah lalu dialihkan pandangannya ke tempat lain ..
Leo tersenyum gembira menampakkan sebaris giginya yang susun teratur .. " That's meann... Kita ... Official lah ni ? " Leo berkata pada Shinaa sambil berjalan mendekati Shina .. Shina diam membisu tidak menjawab . Leo menarik lembut tangan Shina membuatkan Shina hilang keseimbangan dan menyebabkan wajah mereka hanya berapa inci jauh .. " Kim Shina .. I'm gonna ask you for one more time .. Shina , will you accept my second conffesion ? " Leo berkata sambil memandang tepat ke arah anak mata Shina membuatkan Shina kelu dan menundukkan kepalanya kerana tak mampu menatap wajah Leo ..
" Orang kata diam tandanya setuju .. " Tiba2 suara Younghee kedengaran menganggu saat paling bermakna Leo dan Shina .. Shina dan Leo berpaling memandang ke arah Younghee dan mereka baru menyedari bahawa seventeen ada disitu sekali .. Seventeen turut memandang ke arah Younghee , geram .. Kacau la Younghee ni .. Wonwoo terus menutup mulut Younghee dengan tangannya .. " Mian .. Hehe .. Teruskan2 .. " Wonwoo berkata pada Leo dan Shina sambil membawa Younghee jauh dari mereka ..
" So ? Are we together ? " Leo menyoal sekali lagi ingin kepastian . " Okay .. " Shina berkata smbil mengalih pandangannya ke tempat lain untuk menyorokkan wajahnya yng merah seperti merah saga itu .. Seventeen bersorak gembira untuk mereka .. Leo apa lagi terus memeluk Shina dari belakang .. Shina terus menolak kepala Leo jauh darinya kerana malu ..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
3 BULAN KEMUDIAN
" Ahhh .. Seriously .. " Younghee mencebik sambil memandang Wonwoo tidak berpuas hati dengan tempat yang di bawanya .. Wonwoo tersenyum kecil melihat Younghee mencebil . Comel .. " Wae ? Kita kan dah lama tak Judo .. " Wonwoo berkata memujuk Younghee .. " Ahhh .. Ice Cream ! Ice Cream !! " Younghee berkata sambil menghentak kakinya beberapa kali tanda protes .. " Lepas kita class kita pergi makan Ice Cream , okay ? " Wonwoo berkata seraya memujuk .. Younghee masih mencebik .. Wonwoo menmbelai belakang tengkuknya . Alahai manjanya .. " Janji .. " Wonwoo berkata sambil mengangkat tangannya tanda dia tidak main2 .. Younghee terus tersenyum suka dan masuk ke dalam class Judo ..
YOU ARE READING
Housemate
FanfictionWatak & Perwatakkan JUNG TAEKWOON / LEO - Ego - Heartless ?? - Cold hearted - Tak suka campur orang KIM SHINA - Tomboy - Kasar - Degil - Tough girl - Best Buddyz Younghee WONWOO - Cold - Kawan Scoups - Pemalu - Innocent CHOI YOUNGHEE - Adik S...