Part 32

86 9 0
                                    

     " Bye , Shina .. " Younghee melambai ke arah Shina yang sedang berkejar untuk ke Cafe .. Younghee mengeluh kerana di tinggalkan bersendirian lagi .. Younghee bermain dengan telefonnya sehingga ke depan pagar sekolah .. " Younghee .. " Langkah Younghee mati dan matanya tertumpu mencari gerangan yang memanggil nya .. Younghee memandang di seberang jalan dan kelihatan Wonwoo sedang melambai ke arahnya .. Younghee tersenyum dan terus berlari ke arah Wonwoo tanpa memandang ke kiri dan ke kanan ..

     " YOUNGHEE !! " Langkah Younghee terhenti di tengah jalan apabila melihat sebuah motosikal dipandu laju mendekati dirinya .. Younghee tertutup matanya rapatnya kerana terlalu takut .. Pakk ! Badannya terasa sakit . Younghee membuka matanya perlahan dan terlihat Wonwoo sedang terbaring dan memeluk dirinya erat ..

    " Yahh ! MICHISEO !? " Wonwoo meninggikan suaranya pada Younghee .. Bengang hatinya di saat itu .. Tak terkata bertapa marahnya dia pada Younghee .. Younghee terdiam kerana di marahi Wonwoo .. Air matanya mula bertakung dan cepat-cepat dialihkan pandangannya ke tempat lain .. Wonwoo terpandang ke arah lutut Shina yang calar mungkin kerana tergesel pada tar jalan tadi . Wonwoo mengeluh .. " Kajja .. " Wonwoo menarik tangan Younghee kuat menyebabkan Younghee terjerit kecil ..

     Younghee duduk di luar 7E menunggu Wonwoo yang masuk ke dalam 7E . Wonwoo keluar dengan air di tangannya .. " Nah . " Wonwoo memberi air mineral pada Younghee dan Younghee menyambutnya .. Wonwoo melutut di hadapan Younghee dan membersihkan luka pada lutut Younghee . Younghee hanya memerhati pergerakan Wonwoo walaupun sebenarnya masih merajuk kerana Wonwoo meninggikan suara padanya  .. Younghee berdecit apabila terasa pedih di saat Wonwoo menyapu antiseptik pada luka tersebut .

      " Lain kali lintas jalan tu pandang kiri kanan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

 
    " Lain kali lintas jalan tu pandang kiri kanan .. Jangan melulu je terus jalan . Faham ? " Wonwoo berkata pada Younghee dengan nada yang tegas sambil tangannya masih ligat membalut luka Younghee .. Younghee menganggukkan kepalanya dan tersenyum kecil apabila Wonwoo membebel panjang padanya ..

     " Wonwoo .. " Wonwoo mengangkat kepalanya memandang Younghee . " Huh ? " Wonwoo tertanya kerana Younghee memandang lama pada diri nya . Younghee mendekatkan muka pada Wonwoo membuatkan Wonwoo kaku di tempatnya .. Younghee meniup lembut pada dahi Wonwoo dan menampalkan plaster pada dahinya .. Younghee memandang Wonwoo sambil tersenyum .. Wonwoo kalut dan memegang dahi nya .. " Ahh .. Komawo .. Kajja .. " Wonwoo bangun dari melutut dan memapah Younghee sehingga sampai ke rumah ..

    ~~~~~~~~~~~•~~~~~~~~~~~~~

         Leo berdiri di hadapan ke Cafe tempat Shina kerja sambil mencari kelibat Shina dari luar .. Leo mengerutkan wajahnya kerana tidak dapat menjumpai Shina .. " Shina takde ... " Leo mengeluh dan ingin berlalu dari situ . Pakk ! Leo di langgar oleh seorang perempuan yang sedang mengangkat sebuah kotak yang besar .. " Chamsamnida .. " Leo tidak dapat melihat perempuan tersebut tetapi sangat mengenali suara tersebut ..

    " Biar Leo tolong .. " Leo mengangkat kotak itu dari gerangan yang mengangkatnya . " Khamsam ... " Kata2 Shina terhenti melihat Leo dihadapan nya .. Shina cepat-cepat mengalih pandangan nya ke tempat lain .. Leo tersenyum nipis melihat Shina . " Shina masuk dulu .. " Leo berkata dan Shina lantas masuk ke dalam Cafe tanpa menoleh kebelakang diikuti Leo ..

HousemateWhere stories live. Discover now