Sekolah
" Okay , sebelum saya akhiri class kita saya nak ingatkan semua exam akhir tahun lagi 2 minggu so faham2 laa ya nak buat apa2 .. GOOD LUCK .. Class dismiss .. " kata Miss Bomi sebelum akhiri class ..
" Ahh .. Malas nya study .. " Younghee mengadu pada Shina semasa mereka jalan balik ke rumah .. Shina memandang ke arah Younghee dan hanya menggelengkan kepalanya .. Shina tahu akan perangai Younghee yang sangat liat untuk membaca buku .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Shina & Younghee sedang mengulangkaji di ruang tamu bersama2 .. Sewaktu mereka sedang leka study , Leo baru sahaja balik datang menghampiri mereka ..
" Ouh ? Oppa !? Waeyo ? " Shina terkejut melihat kaki Leo yang berbalut .. Leo duduk di sofa sambil tersenyum .. " Takde paper .. Tadi oppa tersadung dekat tangga . Terseliur sikit .. " Leo menyatakan sebabnya pada Younghee .. Shina melihat Leo dengan riak risau pada wajahnya .
" Gwenchana ? " Shina bertanya pada Leo setelah lama berdiam .. Leo memandang ke arah Shina dan mengangguk kepalanya .. " Oppa nak naik bilik dulu .. " Leo berkata sambil bangun dari duduknya ..
Younghee menguis lengan Shina .. Shina memandang Younghee penuh tanda tanya .. " Wae ? " tanya Shina pada Younghee .. Younghee mengeluh kecil . " Pergilaa tolong Leo Oppa .. Kesian dia .. " Younghee menolak lengan Shina untuk berdiri dari duduknya ..
Shina membuat muka tanda tak nak .. Tiba2 Leo menggerang kesakitan .. Lalu Shina laju menghampiri Leo . " Sini .. Aku tolong .. " Shina memapah Leo menaiki anak tangga . Pipinya terasa bahang kerana Leo memandang lama ke arahnya ..
Sesampai di bilik , Shina membaringkan Leo di atas katil dan berdiri di tepi katil .. " Kau nak apa2 tak ? " tanya Shina pada Leo .. Leo memandang Shina .. " Kau study kat sini boleh ? " jawab Leo pada soalan Shina dengan soalan ..
" Kenapa pula ? " tanya Shina pada Leo kembali .. " Kaki aku kan sakit . Susah nak gerak kalau nak gi mana2 .. Kalau kau ada boleh laa tolong apa2 .. " Leo menjelaskan sebabnya pada Shina .. Shina mengangguk faham tetapi dalam masa yang sama dia sedang berfikir sama ada setuju atau tidak .
" Tapi .. " kata2 Shina diseka oleh Leo .. " Kali ni je aku minta tolong . " Leo memujuk Shina membuatkan Shina merasa serba salah . Shina mengeluh . " Okay fine .. Jap aku gi ambil buku .. " Shina keluar dari bilik Leo untuk mengambil bukunya di ruang tamu ..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Saya dah balik .. " Wonwoo berkata sebaik masuk ke dalam rumah .. " Ouh ? Waseo .. " Younghee yang baru sahaja keluar dari dapur menegurnya sambil mengeliat ..
" Ouh ? Tak tidur lagi ? " Tanya Wonwoo pada Younghee sambil melihat ke arah jam yang menunjukkan pukul 10 malam . " Belum . Nk kena study laa . Exam dah dekat . Ergh .. " Younghee menjawab soalan sammbil duduk kembali di ruang makan untuk menyambung pembelajaran tadi . Wonwoo memerhati Younghee yang sedang belajar .
Wonwoo baring di sofa sambil menunggu Younghee belajar . " Shina mana ? " tanya Wonwoo memecahkan sunyi . "Dia study bilik Leo oppa . Kaki oppa terseliuh tadi . Dia minta Shina teman dia and tolong apa yang patut . " Younghee menjawab soalan Wonwoo . Younghee menguap beberapa kali kerana mengantuk .. " Ouh ? Terseliuh ? Teruk ke ? tanya Wonwoo lagi pada Younghee .. " Ntah laa .. Oppa Kata sikit je .. " Younghee menjawab soalan Wonwoo .. Wonwoo mengangguk tanda faham ..
Wonwoo terasa bosan tidak membuat apa2 lalu mendekati Younghee . " Nak aku tolong apa2 tak ? " tanya Wonwoo pada Younghee .. " Boleh . Ni tolong aku math ni . Aku lemah gila math .. " Younghee menunjukkan soalan math yang dia tidak tahu jawab .. Wonwoo membaca soalan seketika sebelum mengajar Younghee .. " Ni macam ni .. " Wonwoo menunjukkan cara menjawab soalan math itu pada Younghee dan Younghee hanya mengangguk tanda faham ..
YOU ARE READING
Housemate
FanfictionWatak & Perwatakkan JUNG TAEKWOON / LEO - Ego - Heartless ?? - Cold hearted - Tak suka campur orang KIM SHINA - Tomboy - Kasar - Degil - Tough girl - Best Buddyz Younghee WONWOO - Cold - Kawan Scoups - Pemalu - Innocent CHOI YOUNGHEE - Adik S...