Leo melihat ke dalam phone nya dan di campak phonenya ke atas katil sambil mengeluh . " Asal dia tak call ngan text aku pun .. " Leo membaringkan badannya ke atas katil sambil melihat ke dalam phonenya kembali ..
Leo cuba untuk menghubungi Shina tetapi panggilan di reject . " Kau reject call aku ? Waa .. " Leo cuba menghubungi lagi tetapi hasilnya tetap sama ..
" Ouh . Kau nak play hard to get ? Okay fine .. Tunggu .. " Leo berkata sendiri sambil mencapai jacketnya ..
•~~•~~~~•~~~~•~~~~•~~~~•~~~~•~~•
Rumah Younghee & Scoups" Kami dah balik .. " Younghee dan Shina berkata sebaik mereka masuk ke dalam rumah .. " Ouh ? Dah balik dah .. " Scoups menyapa mereka sambil berjalan ke dapur ..
" Ouh ya .. Tadi ada seorang lelaki ni datang .. Dia kata dia nak tinggal dekat sini .. " Scoups berkata pada mereka dari dapur .. Younghee dan Shina memandang sesama sendiri ..
" Siapa ? " tanya Younghee pada
Scoups .. " Alaa .. Lupa pula Oppa nama dia .. Nanti malam ni dia dah masuk dah .. Nanti kenal2 laa .. " jawab Scoups pada persoalan Younghee tadi .. Younghee dan Shina hanya mengangguk ..~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ding Dong .. Bunyi loceng yang kedengaran itu membuatkan semua di dalam rumah teruja untuk mengetahui gerangan yang akan menginap bersama mereka ..
" Anyeohaseyo .. " Gerangan tadi menyapa mereka tanda salam perkenalan .. Mereka yang berada di dalam rumah turut menyambut salamnya tetapi bukan Shina ..
" KAU !? KAU BUAT APA DEKAT SINI !? " Shina sangat terkejut melihat gerangan yang berada di hadapannya itu ..
" Anyeong ? " Leo menyapa Shina dengan senyuman terukir di bibir ..
" Korang kenal ? " tanya Scoups pada mereka berdua .. Wonwoo dan Younghee hanya memerhati menanti jawapan .." She's my girlfriend .. " Leo menjawab selamba .. Semua yang berada di dalam rumah itu terkejut dengan jawapan yang di beri Leo .. Shina ? Dah nak pitam dah bila dengar ..
" BWO !? " Shina separuh menjerit mendengar jawapan dari Leo .. Mata Younghee membutangbtidak percaya dengan apa yang baru sahaja di dengar . " Shina-ah .. Bwoya ~ Seriouslaa ? Kau tak bagitahu aku apa2 pun kan .. " Younghee berkata dengan suara separuh merajuk .
" Younghee-ah .. Chica aniya .. Dia tipu je .. Chica ! " Shina bagai orang hilang arah di situ .. " Yahh ! Kau merepek apa haa !? Bila masa pula aku gf kau ? " Shina bertanya Leo inginkan penjelasan .. Tetapi Leo hanya membalas dengan senyuman di bibir ..
" Hei .. Hei .. Okay dah .. Seorang kata ya seorang kata tak . Pening kepala dibuatnya .. Sekarang dah malam .. Esok kita citer .. " Scoups cuba menyenyangkan keadaan ..
" Leo Hyung , Jom saya tunjuk bilik .. " Scoups mengiringi Leo untuk ke biliknya .. Leo sempat memandang ke arah Shina yang masih terpinga2 sambil tersenyum kemenangan ..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Leo bangun awal pagi kerana hari ini dia akan berjumpa dengan kawannya oleh kerana hal kerja .. Leo turun ke dapur untuk menbasahkan tekaknya di pagi hari .. Sewaktu ingin mencapai cawan tangan ditarik kuat ..
" Woi .. Apa ni tarik2 tangan orang .. " Leo melepaskan tangannya dari pegangan Shina ..
" Explain .. " Shina berkata dengan nada yang tegas dan pandangan yang tajam ..
Leo tergelak kecil .. " Tak lawak laa sakai ! Aku nak kau keluar dari rumah ni sekarang juga .. NOW ! " Shina sudah hilang sabar dengan manusia yang ada di hadapannya ..
" Sorry , but this is my choice .. Lagipun kau takde hak nak halang aku .. " Leo berkata sambil mengusutkan rambut Shina yang sudah tersikat rapi untuk ke sekolah .. " Yah !! " Shina menghentakkan kakinya beberapa kali tanda protes ..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Younghee sedang menonton tv seorang diri di rumah kerana hanya tinggal dia seorang diri di rumah .. Leo keluar berjumpa dengan kawannya . Scoups pula ada meeting dengan kawannya mengenai lagu yang baru digubah mereka .. Shina mcm biasa balik sekolah terus kerja . Wonwoo ? Dekat kolej lagi kut ..
" Eh , pintu tak kunci ? " Wonwoo masuk ke dalam rumah dengan berhati2 takut perkara yang tak diingini berlaku .. Wonwoo melihat sekeliling rimah itu tiada apa2 yang mencurigakan .
Wonwoo pergi ke rumah tamu dan melihat Younghee sedang tertidur di sofa .. " Heii , budak ni .. Dengan tv terpasang . Pintu tak reti nak kunci .. Pencuri , perompak masuk senang2 je
. " Wonwoo membebel seorang diri sambil membersihkan ruang tamu yang bersepah dengan makanan rimgan ..Wonwoo ingin mengejutkan Younghee untuk tidur di bilik tetapi langkahnya terhenti apabila memandang wajah Younghee yang sedang tidur .. Wonwoo tersenyum tanpa disedari .." Eh apa aku buat ni . " Wonwoo menepuk dan menggelengkan kepalanya beberapa kali supaya kembali berfikiran waras .
" Yah ! Yah ! Ireonna ! Nak tidur masuk la bilik .. " Wonwoo menggoncang lembut bahu Younghee supaya Younghee dapat sedarkan diri .. Younghee mengeliat kecil kerana tidurnya di ganggu .. " Ahh .. " Younghee menguap kecil sambil bangun dari baringnya ..
Wonwoo hanya memerhati gerak geri Younghee .. " Wei .. Oppa dah balik belum ? " tanya Younghee pada Wonwoo sambil menggosk matanya dalam keadaan yang masih mamai .. " Belum .. Dah pergi laa mandi . Busuk tahu tak .. " Wonwoo berkata sambil menutup hidungnya kerana Younghee masih lagi dalam keadaan memakai baju sekolahnya .
Younghee menjeling ke arah Wonwoo .. Pakk .. Satu bantal tepat mengena pada kepala Wonwoo .. Younghee tersenyum puas hati sambil melangkah naik ke biliknya . Wonwoo tersenyum kecil dan menggelengkan kepalanya ..
Tidak berapa lama kemudian pintu rumah mereka terbuka menandakan seseorang telah balik . " Wonwoo ,Younghee mana ? " Scoups bertanya pada Wonwoo yang sedang membaca buku di ruang tamu .
" Ouh , Hyung ? Younghee baru je masuk bilik .. " Wonwoo menjawab soalan Scoups sambil membetulkan duduknya . Scoups hanya mengangguk sambil duduk di sebelah Wonwoo ..
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
Shina sedang berjalan kaki untuk balik ke rumah .. Shina berjalan dengan perlahan kerana terlalu penat .. Tiba2 dia merasakan bahu nya di sentuh .. Shina sangat terkejut sambil berpaling ke belakang .
Seorang lelaki tersenyum memandang Shina sambil kakinya melangkah mendekati Shina . Shina selangkah ke belakang hatinya tidak keruan kerana terlalu gelisah dan takut .
Shina terjatuh oleh kerana terpijak batu yang menghalang laluannya .. Lelaki tadi menyerpa ke arah Shina tanpa beragak .. Shina memejamkan matanya kerana terlalu takut .. " Ahhh ! "
PITT .. PITT ..
Shina membuka matanya kerana terkejut mendengar hon kereta yang kuat .. Tiba2 tangannya di tarik kasar ..
Shina memandang ke arah gerangan yang menarik tangannya masuk ke dalam kereta .. Shina terdiam ..
" Yahh .. Pabo .. Kau dah tahu kawasan tu gelap .. Yang kau lalu situ apahal ? " Leo bersuara dengan nada yang sukar di tafsir . Marah ? Tegas ? Shina terdiam .. Shina terlihat tangan Leo yang sedang memandu .. Tangannya merah dan ada kesan luka ditangannya . Mungkin luka itu datang dari punca Leo memukul lelaki tadi .
" From now on , aku ambil kau dari Cafe .. Faham ? " Leo berkata lagi menyedarkan Shina dari lamunannya . " Tapi .. " Shina cuba menolak pelawaan Leo tetapi kata2 Shina di seka oleh pandangan Leo yang tajam . Shina kelu dan mengalih pandangannya ke luar tingkap .
YOU ARE READING
Housemate
FanfictionWatak & Perwatakkan JUNG TAEKWOON / LEO - Ego - Heartless ?? - Cold hearted - Tak suka campur orang KIM SHINA - Tomboy - Kasar - Degil - Tough girl - Best Buddyz Younghee WONWOO - Cold - Kawan Scoups - Pemalu - Innocent CHOI YOUNGHEE - Adik S...