Part 33

74 10 0
                                    

" Younghee .. Gwenchana ?? " Sebaik saja Younghee membuka mata Wonwoo berada di hadapan nya .. Younghee tercungap-cungap masih dalam ketakutan sambil mengangguk kepalanya tanda dia Okay .. Younghee dan Wonwoo memandang ke arah gerangan yang sudah terjatuh sambil mengerang kesakitan menahan sakit pada belakang badannya kerana di pukul dengan kayu oleh Wonwoo .

" Ahh .. Yahh .. " Wonwoo mendekati gerangan tadi perlahan dan berhati-hati .. Gerangan yang memakai baju berwarna hitam tadi mengangkat kepalanya dan menarik hoodie dari kepalanya dan menampakkan wajahnya .. Wonwoo dan Younghee menjerit serentak melihat gerangan di hadapan mereka ..
" Hyung ! "

" Oppa ! "

Wonwoo membantu gerangan tadi bangun dari baring nya .. " Ahhh ! Leo Hyung ! Waeyo ?! " Wonwoo membelai kepalanya yang kesakitan di ketuk oleh Leo .. Younghee hanya berdiri ditepi memerhati apa yang berlaku dihadapan nya .. " Ahh .. Belakang Hyung sakit .. Kau pukul ngan apa haa ? Suka-suka pukul orang .. " Leo berkata pada Wonwoo geram sambil mengusap belakang badannya kerana kesakitan .

Wonwoo tersengih sambil menyayang giginya yang putih bersih itu . " Mian .. Mana lah Wonwoo tahu tu Hyung .. Hyung pun salah gak siapa suruh ikut Younghee menghedap . Wonwoo ingat orang jahat . Mian .. " Wonwoo berkata lagi tanda maaf pada Leo sambil memapah Leo ..

~~~~~~~~~~~~•~~~~~~~~~~~~

Chicken Restaurant

Leo sedang menikmati chicken yang di order oleh Wonwoo tanda maaf nya pada Leo .. Wonwoo memerhati sahaja Leo manakala Younghee memerhati keluar tingkap berharap masa berlalu dengan pantas .. " Bila korang couple ? " Pertanyaan Leo membuatkan Wonwoo hilang kata dan tersipu2 manakala Younghee tidak mengendahkannya bagai tiada perasaan .. " Mana Hyung tahu ? " Tanya Wonwoo pada Leo .. " Scoups bagitahu , couple tak bagitau pun . Orang lain yang kena inform pula . " Leo berkata geram kerana mengetahuinya lambat dari orang lain .. " Mian .. " Wonwoo menggosok belakang tengkuknya tanda maaf pada Leo .. Leo hanya menganggukkan kepalanya .  Leo memandang sekilas ke arah Younghee yang tidak bersuara dari tadi dan asyik mengeluh ..

" Arhgh ! Bwoya .!? " Younghee memegang kepala yang sakit di ketuk chopstick oleh Leo .. Wonwoo hanya diam membisu tidak mahu masuk campur .. " Asal oppa call banyak kali tak angkat ? " Tanya Leo pada Younghee ingin kan jawapan . " Oppa , sendiri tahu apa sebabnya kan .. Tak payah ah nak tanya lagi .. " Younghee menjeling kasar pada Leo dan mengalih pandangannya ke luar tingkap .. " Younghee ! " Wonwoo menyiku bahu Younghee kerana merasakan kata2 Younghee tadi kasar .. " Bwo !? " Younghee mendengus kasar pada Wonwoo kerana moodnya tidak berapa baik disaat itu ..

Leo duduk diam di kerusi nya setelah mendengar kata2 dari Younghee .. Chopstick ditangan diletakkan di tepi meja .. Leo mengeluh perlahan .. " Oppa tahu susah Younghee nak maafkan Oppa . Tapi Oppa betul-betul nak minta Younghee tolong Oppa .. Oppa merayu .. " Leo berkata pada Younghee dengan nada yang perlahan .. Wonwoo memandang Leo inginkan keterangan kerana tidak faham apa yang dimaksudkan oleh Leo .. Younghee memandang sekilas ke arah Leo ..

       ~~~~~~~~~~•~~~~~~~~~~~

        " Younghee ! Bila nak baju kat dobi tu ? Dah macam bukit Oppa tengok .. Pergi basuh .! " Scoups berkata pada dari luar bilik Younghee .. Younghee membaluti seluruh badannya dengan selimut mendengar jeritan dari Scoups ..  " Younghee ! " Scoups menjerit sekali lagi memanggil adiknya sebagai amaran .. Younghee terus bangun dari baring nya dan menyerabaikan rambutnya yang sememangnya serabai .. " Ya !! Hishh .. " Younghee bangun dari baringnya dan terus ke dobi untuk membasuh bajunya yang sudah membukit ..

      Wonwoo baru sahaja bangun dari tidurnya masih lagi mamai jalan ke dapur untuk membasahkan tekaknya yang terasa kering .. Sedang berjalan sambil membawa secawan air untuk minum di ruang tamu . Wonwoo terlihat ke arah bilik dobi yang bersebelahan dengan dapur .. Tersembur air dari mulutnya melihat Younghee memandang ke arahnya dengan rambutnya yang serabai tidak diikat ..

HousemateWhere stories live. Discover now