Part 30

82 8 1
                                    

Knock Knock

Younghee bangun dari baring nya
dan membuka pintu biliknya apabila pintu biliknya diketuk .. " Younghee ?? " Younghee memandang keluar biliknya apabila menyedari Vernon di depan pintu biliknya .. " Ya ? " Younghee menjawab malas .. " Jom .. Dinner sekali .. " Vernon mengajar Younghee untuk turun makan bersama yang lain kerana dia menyedari Younghee hanya berkurung didalam bilik sejak dia balik dari sekolah ..

" Hurmm .. Turun laa dulu .. Nanti Younghee turun .. " Vernon pun akur dan turun dahalu .. Younghee mengeluh kerana dia merasa malas untuk turun berdepan dengan Wonwoo . Hatinya panas .. Tapi kerana dia lapar .. Dia terpaksa mengalah ..

Younghee turun ke bawah dan kelihatan Wonwoo dan Yuju sedang bermesraan di meja makan .. Younghee mengambil tempat duduk di sebelah Mingyu dan Dino yang berhadapan dengan Wonwoo dan Yuju .. " Yuju , nak mana ? " Wonwoo bertanya pada Yuju untuk mengambil sude dish yang ingin dimakan Yuju . " Ermm .. Yuju nk chicken .. " Yuju tersenyum sambil memandang ke arah Wonwoo ..

Younghee berlagak seperti tiada apa yang berlaku .. Wonwoo dan Yuju menyuap sesama mereka seolah-olah Younghee tiada di depan mereka .. Younghee bermain dengan chopsticknya .. Nasi tidak bersentuh . .. Younghee hilang sabar dan terus bangun dari duduknya dan menjeling Wonwoo dan Yuju . meluat meliht kemesraan mereka .. Pintu biliknya dihempas kuat menyebabkan semua yang berada di meja makan diam tidak bersuara .. Younghee menghempaskan badannya di atas katil dan memeluk erat bantal nya ..

" Haa .. Suka ? Puas laa ? " DK bersuara memecahkan sunyi .. Semua mata beralih memandang ke arah DK .. " Laa .. Lek Ahh .. Yang kau pula nak naik angin pahal ? " Hoshi bersuara apabila tiada siapa yang ingin menjawab . DK tidak bercakap apa2 dan terus bangun pergi dari situ . " Oppa !! " Yuju bangun dari duduknya dan mengejar DK dari belakang ..

" Aduh ! Mingyu .. Tengok apa kau buat .. " The8 memarahi Mingyu .. " Eh , Asal aku pula ? " Mingyu berkata pada The8 kerana tidak puas hati dipersalahkan . " Kau yang buat plan ni kan ? Kau laa salah .. " The8 berkata lagi pada Mingyu tidak ingin kalah . " Korang ikut juga kan ?. Asal kau nak salahkan aku seorang ? " Mingyu tidak puas hati lagi . Keadaan menjadi tegang di meja makan masing2 menyalahkan sesama sendiri .. " Serabut Serabut .. " Dino bermonolog sendiri menggaru kepalanya yang tidak gatal..

~~~~~~~~~~~•~~~~~~~~~~~~~

Pagi itu Younghee sedang baring di sofa sedang menonton rancangan kegemarannya memandang kan hari ini cuti .. Wonwoo yang baru saja bangun dari tidur turun ke bawah dan terlihat Younghee di ruang tamu .. Semua duduk di ruang meja makan untuk bersarapan bersama .. " Younghee .. Breakfast jom .. " Scoups mengajak adik nya untuk breakfast bersama .. " Tak nak .. " Younghee berkata tanpa mengalihkan pandangan ke arah Scoups ..

" Younghee .. Semalam Younghee tak makan dinner pun .. Gastrik nnt .. " Younghee cuba lagi memujuk adiknya .. " Ubat Gastrik ada .. " Younghee berkata lagi tetap berdegil tidak ingin breakfast bersama yang lain . " Younghee ! " Scoups meninggikan sedikit suaranya memanggil Younghee apabila Younghee melawan cakapnya .. Younghee berdecit dan bangun dari baringnya .. " Orang cakap orang tak nak .. Orang tak nak lah !! " Younghee meninggikan suaranya pada Scoups membuatkan semua yang ada di situ kelu .. Younghee melajukan pergerakkannya masuk ke dalam bilik .. Jeritan Scoups diabaikan ..

" Okay .. Asal ngan Younghee ? Apa Oppa buat kat dia time Shina dalam bilik semalam ? " Shina memandang Wonwoo dan Scoups dengan pandangan yang tajam silih berganti .. Scoups dan Wonwoo hanya diam tidak menjawab apa yang ditanyakan oleh Shina .. " YAHH ! Shina tanya ni .. " Jeritan Shina mengejutkan Scoups dan Wonwoo ..

~~~~~~~~~~~~•~~~~~~~~~~~~

" Younghee ? Younghee ... " Shina mengetuk beberapa kali pintu bilik Younghee memanggil Younghee keluar bilik . " Hurmm .. " Younghee akhirnya membuka pintu dalam keadaan separuh mamai .. Shina masuk ke dalam bilik Younghee dan Younghee menyambung tidurnya .
Shina menoleh memandang pada meja kecil yang berada di sebelah katil Younghee .. Terdapat beberapa pack ubat gastrik terletak di situ . Shina mengeluh sambil memandang ke arah Younghee ..

HousemateWhere stories live. Discover now