Leo terjaga dari tidurnya pada pukul 8 pagi .. Leo cuba untuk melelapkan matanya lagi tetapi matanya tidak mahu tidur .. Leo mengambil keputusan untuk turun ke bawah bagi mengisi perutnya yang Lapar . " Ouh ? Younghee .. Morning . Awal bangun .. " Leo berkata pada Younghee yang sedang sibuk meminta sesuatu di dapur sambil membuat laluan ke arah peti ais mengeluarkan air sejuk .. " Ouh . Morning oppa .. " Younghee memberikan senyuman pada Leo sambil memasukkan bekas yang berisi makanan ke dalam bag . " Untuk siapa tu ? " Tanya Leo pada Younghee apabila melihat Younghee seperti tergesa2 .. Younghee memandang Leo sambil mengetap bibirnya .
" Younghee nk pergi sekolah dah ? Tak pergi sekali ngan Shina ? " Tanya Scoups pada Younghee yang baru sahaja melangkah masuk ke dapur . Younghee kaku . ' Ahhh .. Habislah .. ' Younghee berdialog sendiri di dalam Hati . " Apa ni ? " Tanya Scoups pada Younghee apabila melihat bekas berisi makanan di tangan Younghee .. " Ermm .. Ermm .. " Younghee Cuba mencari alasan untuk di beri pada oppanya . " Untuk Wonwoo ? Younghee nak pergi hospital pagi2 ni ? " Scoups berkata dengan Nada yang tinggi pada Younghee.. Younghee menganggukkan kepalanya dan memandang ke lantai kerana tak mampu untuk menatap mata Abang nya ..
" No .. Oppa tak izinkan . Lagipun Younghee ada exam kan harini .. Kalau lambat nnt cam mana ? " Scoups memarahi Younghee kerana ingin ke hospital awal2 pagi ni . Suasana masih lagi gelap di luar . Bahaya .. " Tapi oppa ... " Younghee cuba untuk memujuk oppanya tapi kata2 diseka oleh Scoups . " No . Okay ? " Scoups memandang Younghee dengan pandangan yang tajam . Younghee tertunduk dan mengangguk . " Nae .. " Younghee menjawab malas dan mengeluh panjang . " Nanti oppa hantarkan okay ..? " Scoups mengusap perlahan rambut adiknya ingin memujuk .. Younghee hanya mengangguk malas . Leo yang dari tadi memerhati hanya mampu tersenyum melihat kerenah dua beradik itu .
~~~~~~~~~~~~~•~~~~~~~~~~~~~~
Sekolah
Younghee termenung seketika memandang ke luar tingkap memikirkan Wonwoo di hospital .. Younghee tidak dapat fokus pada kertas examnya .. Otaknya bercelaru . Sewaktu rehat Younghee tidak pergi ke kantin kerana tiada selera untuk makan .. " Oppa dah bagi ke belum ? Kenapa takde text pun dari Wonwoo .. " Younghee melihat ke dalam phonenya yang kosong tiaada pesanan .. Younghee cuba untuk fokus pada bacaanya untuk exam yang seterusnya .. Younghee menghela nafas panjang dan membaringkan kepalanya di atas meja .. " I can't concetrate !! " Younghee mengetuk kepalanya perlahan ..
~~~~~~~~~~~~~•~~~~~~~~~~~~~~~
Depan Sekolah
PinnNNNn .. PinnNnN ..
Shina tersenyum sejurus melihat gerangan yang membunyikan hon kereta tadi lalu mendekatinya .. " Anyeong ? " Shina menyapa sambil masuk ke dalam kereta itu .. " Anyeong .. So mcm mana exam ? " Leo bertanya pada Shina sambil memulakan pemanduannya . " So so .. " Shina menjawab ringkas . Leo menganggukkan kepalanya ..
YOU ARE READING
Housemate
FanfictionWatak & Perwatakkan JUNG TAEKWOON / LEO - Ego - Heartless ?? - Cold hearted - Tak suka campur orang KIM SHINA - Tomboy - Kasar - Degil - Tough girl - Best Buddyz Younghee WONWOO - Cold - Kawan Scoups - Pemalu - Innocent CHOI YOUNGHEE - Adik S...