Shina sedang sibuk menyiapkan sarapan pagi di dapur dengan cerianya kerana mendapat tidur yang cukup semalam .. " Good morning .. " Shina menoleh untuk melihat gerangan yang menyapanya .. " Leo .. Morning .. " Shina mengukirkan senyumannya pada Leo dan Leo turut membalas senyumannya .
" Buat apa tu ? " Leo bertanya pada Shina sambil duduk di kerusi dapur . " Pancake .. Nak ? " Shina bertanya pada Leo dan Leo sekadar menganggukkan kepalanya . Shina sekadar menganggukkan kepalanya tanda faham dan mula menyediakan pancake untuk Leo . Sementara menunggu Shina menyediakan pancake Leo melihat ke dalam phonenya ..
" Younghee ngan Wonwoo kenapa tidur bawah ? " Leo bertanya pada Shina yang sedang mengambil duduk di depan Leo sambil menghulurkan Leo pancake .. " Ouh .. Ntahlaa .. Tadi pagi turun , dorang mmg dh ada kat bawah . " Shina membalas soalan Leo sambil makan pancake di hadapanya . Leo memandang Shina yang sedang makan seketika . Shina perasan dirinya diperhatikan dan membuatkan dirinya hampir tersedak .
" Kau pahal tengok aku cam tu ? " Shina bertanya pada Leo sambil minum air .. Leo tersenyum memandang Shina sambil menyambung makan pancakenya . " Petang ni keluar jom . Kau off day kan hari ni ? " tanya Leo pada Shina .. Shina cuba mengingatkan kembali jadual tugasannya .. " Ouh .. Haah laa harini off day . Heol ! Jom .. " Shina menjawab soalan Leo dengan gembiranya kerana hari ni dia tak perlu pergi ke Cafe .
~•~~•~~~•~~~~•~~~~•~~~•~~•~
Younghee baru sahaja selesai mandi dan ingin bersiap untuk keluar bersama kawan2nya .. Selesai siap mandi Younghee terus keluar dari biliknya dan ingin turun ke bawah .
Ddang !
" Ouh ! " Younghee terperanjat mendengar sesuatu terhempas ke lantai yang kedengaran datangnya dari bilik Wonwoo . Younghee melangkah perlahan mendekati bilik Wonwoo dan mengetuknya beberapa kali .. " Wonwoo ? " Younghee memanggil Wonwoo tetapi tiada sahutan . Younghee berasa risau dan memulas tombol pintu bilik Wonwoo perlahan ..
" Wonwoo ! " Younghee mendekati Wonwoo yang sedang terbaring di atas katil sambil memegang perutnya .. Wonwoo seperti menahan sakit yang teramat sangat . " Wonwoo ! Wonwoo okay tak ? " Younghee bertanya risau tetapi Wonwoo tidak menjawab soalannya ..
Younghee terus ke bilik Scoups ingin meminta tolong abangnya .. " Oppa ! Oppa !! Palli .. Wonwoo .. ! " Younghee terus menarik tangan abangnya sejurus Scoups membula piintu biliknya .. " Kenapa ni ? " tanya Scoups pada Younghee yang kelihatan sangat risau ..
Sesampai Scoups di bilik Wonwoo .. Scoups terus mendekati Wonwoo .. " Younghee .. Ambil ubat gastrik Younghee .. Cepat .. " Scoups mengarah Younghee dan Younghee segera bergegas ke bilik nya untuk mengambil ubat yang di minta ..
~~~~~~•~~~~~~•~~~~~~•~~~~~~~
" Ahhh ~ Jom laa .. " Shina menarik tangan Leo kuat kerana Leo mengeraskan badannya dari mengikutnya .. " Tak nak laa .. Bahaya tahu tak . " Leo mengeraskan lagi badannya sambil berpaut pada tiang yang ada di situ . " Tak laa .. Alah , Jom laa .. Sekali ni je .. Please .. " Shina terus menerus menarik tangan Leo memaksa Leo untuk bungee jumping dengannya .. " No ! " Leo terus menerus menidakkan permintaan Shina . Shina geram apabila permintaannya tidak di layan . Shina menolak Leo dengan geramnya .. " Tak nak dah ! " Shina meninggalkan Leo dan pergi beratur untuk bungee jumping ..
Leo mengeluh dan mendekati Shina .. " Okay , fine . Kali ni je . " Leo mengalah . Shina tersenyum puas hati .. " Heol ! Kajja ! " Shina menarik tangan Leo dan prepare memakai pakaian / peralatan untuk bungee jumping .. Leo dan Shina memandang sesama sendiri apabila penjaga bungee jumping merapatkan badan sesama mereka .. Mereka mengalihkan pandangan ke tempat lain apabila penjaga bungee jumping itu menolak mereka dekat antara mereka .. Wajah mereka hanya berapa inci jauh ..
YOU ARE READING
Housemate
FanfictionWatak & Perwatakkan JUNG TAEKWOON / LEO - Ego - Heartless ?? - Cold hearted - Tak suka campur orang KIM SHINA - Tomboy - Kasar - Degil - Tough girl - Best Buddyz Younghee WONWOO - Cold - Kawan Scoups - Pemalu - Innocent CHOI YOUNGHEE - Adik S...