Younghee ingin keluar dari biliknya untuk menonton drama korea " Let's fight ghost " untuk melihat taecyeon heronya berlakon . Sebaik sahaja keluar dari biliknya kedengaran pintu rumah mereka di buka .. " Saya dah balik . " Mendengar suara yang bercakap tadi Younghee terus kaku dan terus kembali ke dalam biliknya dengan segera .. " Ahhh .. Bwoya !! " Younghee menyerabaikan rambutnya geram lalu merebahkan badannya di atas katil sambil menerkup mukanya dengan bantal ..
" Ouh ? Wonwoo .. Kau dah okay ke ? Asal tak bgtau dah keluar kalau tak hyung boleh pergi ambil .. " Scoups berkata sebaik minum segelas air sambil menghala ke ruang tamu ..Wonwoo merebahkan badannya di atas sofa sambil memejamkan matanya .. " Tak nak menyusah kan hyung .. Yang lain mana ? " tanya Wonwoo sambil membetulkan badannya dari keadaan berbaring Wonwoo duduk ..
" Shina dengan Younghee ada dalam bilik .. Leo hyung ? Hurmm .. Younghee halau dia keluar .. " Wonwoo terkejut dengan apa yang baru sahaja dia dengar .. " Nae !? Waeyo !? " Wonwoo bertanya lagi ingin tahu sebabnya .. " Leo hyung game Shina and Younghee bengang than kau faham2 laa adik hyung kalau mengamuk mcm mana .. Tak pernah fikir sebelum buat benda .. " Scoups menerangkan pada Wonwoo apa yang terjadi di rumah selama Wonwoo tiada di rumah .. " Ouh .. Wow .. Dahsyatnya .. " Wonwoo tak mampu untuk berkata apa2 ..
~~~~~~~~~~•~~~~~~~~~~~~
" Saengil - cukahae ! " Shina terkejut apabila sebaik sahaja dia membuka pintu biliknya terpancul Younghee , Wonwoo dan Scoups dihadapannya sambil memegang cake .. Shina tersenyum dan terharu dengan merekaa . Segala yang berlaku semalam sedikit sebanyak dapt mengubat hatinya .. " Komawo .. " Shina berkata sambil tersenyum ..
" Okay .. Makan sikit kek ni .. Lepas tu balik dari sekolah nanti kita sambung , okay ? " Scoups berkata sambil memotong kek untuk yang lain . Mereka sekadar mengangguk .. Sedang mereka leka makan tiba2 loceng rumah mereka berbunyi .. " Biar Shina buka .. " Shina bangun dari duduknya dan berjalan menghala ke pintu . " Dugu .. " Kata2 Shina terhenti apabila melihat gerangan yang berada di hadapannya .. " Anyeong ? Shina shi .. " Gerangan tadi menyapa Shina dengan senyuman yang tidak lengkang dari bibirnya .. " Aah .. Anyeong Woozi ah .. " Shina berkata sambil tersenyum nipis .. " Ahh .. Masuklah .. " Shina menjemput Woozi masuk ke dalam rumah dan mereka sama2 melangkah masuk ke dapur ..
" Woozi oppa !! " Younghee menjerit memanggil Woozi apabila Woozi mendekati mereka .. " Saengil cukahae ! " Younghee menyambung ayatnya dan Woozi hanya tersenyum dan menundukkan kepalanya kerana segan .. Shina memandang Woozi terkejut kerana tidak menyangka birthday mereka sama hari .. " Okay2 , Woozi dengan oppa ada kerja nak buat .. Dah pergi sekolah .. " Scoups menolak Younghee hingga ke depan muka pintu di ikuti yang lain ..
" Woozi .. Boleh tak hantarkan Shina pergi sekolah ? " Scoups tiba2 bersuara memecahkan sunyi .. Mata Younghee terbutang keluar apabil mendengar apa yang dinyatakan oleh Scoups . " Oppa ! Waeirae .. Biarlah Shina pergi dengan Younghee .. " Younghee memarahi oppanya kerana pandai2 membuat keputusan sendiri .. Scoups tersenyum pada Woozi , Shina dan Wonwoo yang memandang mereka lalu menarik Younghee ke satu sudut .. " Younghee , Younghee thu kan Shina tengah sedih lagi sekarang . Bagilah dia tenangkan fikiran jap .. Kesian dia .. " Scoups menerangkan sebabnya pada Younghee .. " Habis Younghee ? Younghee nak pergi dengan siapa ? " Younghee menyilang tangannya tidak setuju dengan Scoups ..
" Wonwoo kan ada .. " Scoups menjawab .. Pipi Younghee bahang .. " Tak nak ! " Younghee berkata lagi menbantah .. " Wae ~ Selama ni okay je korng pergi sama2 .. " Scoups berkata lagi .. " Tak nak .. Tak suka .. " Younghee menghentak kakinya beberapa kali tanda protes .. " Alaa .. Sayang hari ni je okay ? " Scoups cuba memujuk adiknya .. " Younghee memuncung bibirnya agar Scoups merasa serba salah .. " Nope .. Oppa takkan tukar fikiran .. " Sangkaanya salah apabila Scoups pergi meninggalkannya . " Oppa ! " Younghee menjerit memanggil Scoups tetapi Scoups mengendahkannya ..
YOU ARE READING
Housemate
FanfictionWatak & Perwatakkan JUNG TAEKWOON / LEO - Ego - Heartless ?? - Cold hearted - Tak suka campur orang KIM SHINA - Tomboy - Kasar - Degil - Tough girl - Best Buddyz Younghee WONWOO - Cold - Kawan Scoups - Pemalu - Innocent CHOI YOUNGHEE - Adik S...