Younghee masuk ke dalam rumah kerana pening kepala oleh kerana tak tahan dengan asap dari Bbq yang di bakar .. Younghee menyandar badannya di sofa sambil melelapkan matanya untuk seketika .. " Younghee ? Younghee okay ? " Younghee mencelik matanya apabila mendengar seseorang menyebut namanya .. " Okay .. Pening sikit sebab asap kuat sangat . " Younghee berkata sambil membetulkan duduknya .. " Nak air ? Vernon ambilkan .. " Vernon berkata lagi .. " Ermm .. Boleh juga .. Thank you .. " Younghee berkata sambil memberi Vernon satu senyuman sebelum Vernon ke dapur ..
Vernon ke dapur dan mengambil panadol dan segelas air masak untuk Younghee .. " Untuk siapa tu ? " Wonwoo bertanya pada Vernon yang entah dari mana muncul .. " Ouh . Untuk Younghee .. Dia pening kepala .. " Vernon menjawab soalan Wonwoo dan berlalu ke ruang tamu . Wonwoo mengikutnya dari belakang ..
" Younghee okay tak ? " tanya Wonwoo pada Younghee sambil merasa dahi Younghee .. " Okay laa .. Pening je .. "Younghee menolak tangan Wonwoo ke tepi kerana tangan Wonwoo hampir menutup mukanya .. " Ahh ~ Ingat demam . " Wonwoo berkata sambil mengambil tempat duduk di sebelah Younghee .. Sedang mereka duduk di ruang tamu sambil yang lain tengok movie Younghee terlena . Wonwoo memandang sekilas pada Younghee sambil menggeleng kepalanya .. " Sleepy head betullah dia ni . Dekat mana2 pun boleh tidur kan ? " Wonwoo mengambil selimut dari biliknya dan menyelimutkan Younghee . Lalu menyambung menonton movie bersama yang lain ..
~~•~~~•~~•~~~•~~•~~~•~~•~~~•~~
Shina sedang menonton movie bersama yang lain di ruang tamu ..
Sedang dia leka menonton movie tiba2 seseorang datang dan duduk di sebelahnya .. Shina mengendahkan gerangan tadi dan fokus pada movienya . Tiba2 kakinya terasa berat seperti ada sesuatu menghempap kakinya .. Shina melihat ke arah kakinya dan pipinya terasa bahang dan badannya kaku .." Yahh .. Ireonna .. " Shina menunjal perlahan kepala gerangan yang baring di kakinya beberapa kali .. " Ermm .. Sakitlaa .. " Leo memegang jari telunjuk Shina dari terus menunjal kepalanya .. Shina tidak mampu berkata betapa bahang pipinya saat itu .. Shina melihat pada wajah Leo dan kelihatan Leo telah terlelap .. Shina hanya mampu mengalah dan membiarkan Leo baring di pahanya ..
~~•~~~•~~•~~~•~~~•~~~•~~~•~~•~~~
Younghee baru sahaja bangun dari tidurnya dan turun ke bawah untuk minum air .. Sebaik Younghee turun ke bawah dia terlihat seventeen dan yang lain sedang tidur di ruang tamu dan setengah dari mereka tidur di bilik ruang tamu .. " Ouh .. Lupa pula .. Semalam diorang lepak sini .. " Lalu Younghee menguak langkah ke dapur ..
YOU ARE READING
Housemate
FanfictionWatak & Perwatakkan JUNG TAEKWOON / LEO - Ego - Heartless ?? - Cold hearted - Tak suka campur orang KIM SHINA - Tomboy - Kasar - Degil - Tough girl - Best Buddyz Younghee WONWOO - Cold - Kawan Scoups - Pemalu - Innocent CHOI YOUNGHEE - Adik S...