*Кати*
Марго вече беше в стаята по история, когато пристигнах малко по-рано от очакваното в училище. На лицето й изгря щастлива усмивка и се огледа в опит да види и Ник. Лицето й за кратко помръкна, когато видя, че го няма, но скоро отново се усмихна.
- Здравей, Кати - поздрави ме тя.
- Здрасти - усмихнах й се.
Докато вадех пакетчето с ядки, забелязах, че Марго гледа съсредоточено пръстите ми. Когато оставих всичко на чина, момичето грабна ръцете ми и заразглежда лака ми. Не беше нищо особено, но по погледа на Марго човек щеше да каже, че е най-великото нещо на света.
- Невероятни са! - възкликна тя.
- Благодаря - отвърнах и добавих, - Мога да ти направя и на теб, ако искаш.
- О, ще бъде прекрасно. Но не мисля, че имаш материал, с който да работиш - лицето й помръкна.
Разгледах ноктите й, а през това време Ник се стовари на мястото до мен.
- Господи, добре ли си? - възкликнах уплашено, когато го видях.
Русата му коса беше рошава и разбъркана, под очите си имаше огромни сенки, а дясната му ръка беше посинена доста добре.
- Кой си бил? - леко огледах щетите.
- Копелето, което изнасилваше сестра ми - небрежно отвърна той.
- Какво? - притеснено попита Марго.
- Чу ме - раздразнено отвърна той.
Марго се засегна. Настъпих лекичко крака му, докато търсех дали имам нещо за синините му. Намерих йодасепт на дъното на чантата си и реших, че за момента е най-доброто, което мога да предложа на Ник.
Докато слагах малко от лекарството върху насинените му кокалчета осъзнах, че имаше и кръв.
- Ти преби ли го? - ядосах се.
Ник сви рамене небрежно.
- Да - отговори нехайно.
- Ник! - извисих глас.
- Какво?! - изрепчи ми се той.
Никога не го бях виждала толкова настроен към някого. Вярно, че не го познавах от кой знае колко време, но и по погледа на Марго можех да разбера, че това не е типично за него. Сякаш целия свят му беше виновен.
- Ник - повиках го по-меко.
Той не отговори, а едно мускулче затрептя на бузата му. Леко разклатих ръката му, за да му привлека вниманието. Ник с неохотство се обърна и ме погледна.
- Добре ли си? - попитах го тихо.
В първия момент реших, че не ме чул. Но после той си пое въздух и поклати отрицателно глава. Взех може би най-глупавото решение на света, но ...
- Хайде, ставай! - подканих го, докато си събирах нещата.
- Какво правиш? - попита ме Марго любопитно.
Ник само ме наблюдаваше заинтригувано.
- Не ме ли чу - озъбих му се.
Лека усмивка подръпна крайченцата на устата му и той побърза да ме последва към вратата.
§§§
- Ето.
Подадох му чаша с портокалов сок и наредих всичко нужно, за да го превържа на масата пред мен. Бях пуснала телевизора в съседната стая за фон, защото не ми се слушаше музика и слушах как Скуби Ду и Шаги се смеят на нещо.
- Благодаря - отвърна Ник.
Сложи внимателно ръката си на масата пред мен. По напрегнатото му изражение можех да се закълна, че го боли повече, отколкото показва или ще покаже.
- Искаш ли да ми разкажеш? - попитах, надявайки се да не е твърде лично.
Ник не отговори веднага. Но после въздъхна.
- Беше Марк - каза, сякаш това обясняваше всичко.
Докато почиствах ръката му със спирт, се сетих, че съм виждала Марк и Ник по коридорите. Двамата бяха във футболния отбор.
- А сестра ти?
Той въздъхна и продължи с леко неохотство.
- Лидия си падаше по него, откакто беше на десет. Беше направо влюбена в него - той изкриви лицето си, сякаш думата го опари.
Намазах го леко с невен и внимателно натиснах кокалчетата му едно по едно. На средния пръст той изсъска от болка.
Намръщих се, но не го прекъснах.
- Лид успя да го накара поне малко да я хареса. Тръгнаха за кратко. Преди разбира се егото му да застане пред него и той да реши, че е по-удобно да я използва, сякаш няма чувства. Но сестра ми е ... бойна натура - в очите му просветна гордост, - и го скъса, когато разбра какво става. Но ... - същото мускулче потръпна на бузата му, - той не спря до там. Мислех, че се е отказал, но през цялото време е чукал сестра ми.
Онемях за кратко. Но все още не смятах за правилно да пребива хората наляво и надясно.
- Бяхме близки приятели - завърши той припряно. - Каква е присъдата? - смени темата.
- Мисля, че едното ти кокалче е счупено - просветлих го.
- Сериозно? - възкликна той нехаещо и огледа въпросния предмет.
Завъртях очи.
- Да те закарам ли до болницата? Или предпочиташ домашна терапия във вид на пица и компрес? Но рано или късно ще трябва да идеш в болница! - предупредих го.
- Да, да, добре. Поръчай пицата с повече пеперони - ухили ми се той закачливо.
YOU ARE READING
Новото утре
RomanceКакво се случва с животът ти, когато най-добрата ти приятелка се самоубие? А когато гаджето ти реши да прокара нож по вените си, за да се овободи от демоните си и никой не успее да я спаси? Прочети и ще разбереш.