V priebehu ďalších dní som sa nasťahoval do svojej starej ubytovacej jednotky, v ktorej som v podstate ani nikdy nežil, ale poznám ju ako vlastné jazvy. Erniee sa, samozrejme, nasťahovala so mnou. Cornelia si po pár týždňoch našla nového priateľa, Brandona, a pretože už neexistuje zákon o vyvolených, nikoho veľmi netrápilo, keď si priateľa našiel aj Stephan. Volá sa Zac a na moje prekvapenie má rád futbal a chodievame na pivo. Nasťahovali sa oproti nám a keďže Počítač zvolil za geneticky dokonalé aj malé deti, ktoré stratili svojich rodičov, Morrisová im ako Najvyššia Správnej Rady povolila adopciu dvoch detí. Desaťročného aziata Kennyho a osemročnú Serenu.
Aj samotné delenie Sektorov podľa etník bolo zrušené a po pár mesiacoch si aj Jessie našla svojho nového vyvoleného. Nečudovali sme sa, keď nám predstavila urasteného černocha s briadkou a vyholenou hlavou. A aj keď vyzerá Sebastian hrôzostrašne, pravdupovediac je veľmi zdvorilý a príjemný spoločník.
Jess porodila začiatkom septembra malé dievčatko, ktoré pomenovala Erniee. „Nie že by to bola nejaká pocta pre teba, Erniee," povedala raz, „iba sa mi páči tvoje meno."
„Aj tak som z toho nadšená!" zvolala Erniee. Mimochodom, malú Erniee som porodil ja. Keďže Morrisová svoje slovo dodržala a po dvoch mesiacoch výcviku ma povýšila na doktora. Thred Taith, všeobecný lekár. „Keď to bude nabudúce chlapec," zasmejem sa, „nezabudni ho pomenovať Thred!"
„To určite," odsekne, ale úsmev mi opätuje.
Po troch rokov vládnutia Pevnosti sa Eleonore Morrisová pobrala na večný odpočinok a nahradil ju jej tajomník Bill Jones, ktorý, ako sme zistili, v skutočnosti nezomrel. To iba Počítač nám to vsugeroval do spomienok, aby bola naša historka trocha viac uveriteľnejšia.
No po troch rokoch sa narodila dcérka aj mne s Erniee. Nechcel som, aby ju pomenovala Kori, no napokon som musel súhlasiť, inak by sa na mňa (zase) nahnevala. Musím však uznať, že som sa z toho mena potajme tešil. Pri každom pohľade na moju malú dcérku si spomeniem na moju malú sestru, ktorá bola prvou držiteľkou tohto mena. A tak na ňu nikdy nezabudneme. Rovnako tak ani na Ernieeinho otca.
Mama bola, samozrejme, hrdá na svoju malú vnučku, bez ktorej nedokázala stráviť ani deň, a tak sa presťahovala do menšieho bytu hneď vedľa nášho. Erniee z toho veľmi nadšená nebola, no ja som rád, že mám mamu nablízku.
Aspoň sa nemusím báť, že ju budem hľadať naprieč celou Omniou.
A teraz, desať rokov odkedy nás vyhostili z Pevnosti, sedíme s Erniee na gauči pri presklenej stene a hľadíme na novú panorámu, ktorá vznikla pri zmiznutí Silového poľa. Je to krásny výhľad, no časom sa všetko zunuje, a tak si zapnem televízor. „Nemôžem aspoň jeden večer vydržať bez toho televízora?" opýta sa Erniee namosúrene.
„Aaaaaani nie," zanôtim a hodím sa do kresla vedľa novej plazmy. „Po správach budú dávať zápas!"
„Ach," vzdychne si Erniee a prisadne si ku mne. „Máš šťastie, že ťa milujem, Thred Taith!
„To platí vzájomne, pani Taithová!" odpoviem jej, no pohľad neodtrhnem od obrazovky.
Hlásateľka sa po dočítaní skriptu o počasí na nasledujúci týždeň postaví do prostriedku obrazovky, ruky si spojí pri modrej sukni a narovnaná ako struna povie nežným dievčenským hláskom: „Dovidenia zajtra. A nech je každý deň krajší ako ten predošlý!"
YOU ARE READING
OMNIA
Science FictionThred, žije v povojnovom svete uzavretý v Omnii, čo je jediné obývateľné miesto na Zemi. Omnii vládne päť Hláv v Achnatone, hlavnom meste Omnie, v ktorom môže žiť iba vyvolený Záchranca s geneticky najdokonalejšími predpokladmi. Thred spolu so svojo...