Kapitola 7

5 0 0
                                    


Druhá časť – Memento Mori

„Stephan! Stephan!" kričím za blonďavým chlapcom, keď ho zbadám v húfe ľudí. Najprv ma neregistruje a obaja sa nechávame tlačiť ostatnými von z jedálne, no potom otočí hlavu a zrakom pátra po ústach volajúce jeho meno. „Stephan! Tu som!"

Pretlačím sa asi tri metre od steny a budova ma vyvrhne von spolu s ďalšími. Všetci sa razom rozbehnú smerom k budove s kupolovitou strechou. „Stephan!" zrúknem na dav a ľudia okolo mňa sa začnú obzerať, no keď mi opäť vojde do výhľadu, rozbehnem sa za ním a schmatnem ho za plecia. Na chvíľu sa mi zahľadí do očí, potom sa mi vrhne okolo pliec a objíme ma. Rukami mi tľapká po chrbte a hovorí: „Thred... Thred... Ty žiješ, preboha."

„Aj ja ťa rád vidím," odvetím a pustím ho. Zozadu do mňa narazí červenovlasá žena. „Čo sa to tu deje?"

„To všetko Jessie... Poď!" zvolá a znova sa rozbehneme. „Pohádala sa s tým druhým dievčaťom kvôli mne," hovorí počas behu, kvôli čomu sa začne zadýchavať. „Snažila sa ma uraziť a v tom Jessie vyskočila, strčila do nej, a tak ďalej."

„Stephan, kde je Erniee?" vyhŕkne zo mňa. Zrazu zastaneme na námestí pred budovou so sklenenou kopulou. Dav sa rozostúpi do kruhu a jedny sa snažia odstrčiť druhých, len aby mali lepší výhľad. Jessie s Vyslankyňou dav vystrčí doprostred kruhu a muž, ktorý ich predtým rozdelil, sa teraz postaví ku kraju kruhu a zvolá: „Boj bez pravidiel! ZAČNITE!" Ľudia jasajú a burácajú, výkrikmi podporujú Vyslankyňu a čakajú na prvý úder.

Vyslankyňa zaujme bojový postoj: pravou nohou sa zaprie dozadu, ľavú vystrčí a pokrčí. Ruky zovrie v päste a odpľuje na zem. Má dlhé čierne vlasy s bordovou ofinou a vykosenou štvrtinou pravej časti hlavy. Jej tvár je bledá a okolo očí jej svietia červené tiene obtiahnuté čiernymi čiarami. Jessieina premena na blondínu je síce šokujúca, no vyzerá dobre. Teraz však dúfam, že mi o svojom novom účese povie sama po zápase.

„Do toho, Beth!" zakričí niekto spoza mňa. „Nakop jej riť!"

Beth sa zaženie pravačkou na Jessieinu tvár, no tá sa v okamihu skrčí a kopne svoju sokyňu do brucha. Zjojkne a vyštekne na Jessie svoju zásobu najhorších nadávok, aké pozná. Potom sa zaženie znova, ľavačkou, pravačkou, kopancom a ďalším, no Jessie sa vyhýba a vyhýba, až kým nenarazí na dav za jej chrbtom, ktorý ju postrčí naspať ku Beth a tá ju zasiahne päsťou do čeľuste. Hlavu jej odstrelí doprava a z úst jej vytečú krvavé sliny.

Každý idiot má taktiku, povedala Jessie dávno, ešte v bezpečí Willow Hills.

Vyslankyňa sa usmieva a dvíha pravačku do vzduchu, očividne nechce ukončiť tento zápas príliš skoro. Vyžíva sa v burácaní a potlesku, keď ju však Jess v rozbehu schmatne za pás a sotí k zemi. Burácanie neutícha, no tentoraz je venované neznámemu blonďavému dievčaťu. Beth padne tvárou na asfalt a Jessie jej zlezie z chrbta. Z celej sily ju kopne do rebier a potom ešte raz a dievča na zemi sa schúli do klbka s nárekom bolesti. Potom jej Jessie uštedrí posledný kopanec do hlavy a Beth sa ďalej nehýbe. Leží na zemi, z úst jej vyteká krv, no nie je mŕtva. Vtom Jessie prestane, rukami sa podoprie o kolená a snaží sa polapiť dych. Odpľuje si krvavé spútum a otočí sa ku davu. Zrazu všetci stíchnu. Nemo hľadia na krvavú Beth a spotenú Jessie.

Muž stojaci pri okraji davu podíde ku Jessie a hlasno zvolá: „Na život a na smrť, dievčatko. Ty alebo ona. Vyber si."

„Už nevstane," vydýchne Jessie. „Nebolo by to fér."

„Fér?" zarehoce sa a spolu s ním aj dav. „Keby bola na tvojom mieste ona, zabila by ťa. Bez mihnutia oka. Zabi ju."

„Nezabijem ju," povie rázne a vystrie chrbát.

OMNIADonde viven las historias. Descúbrelo ahora