❤3❤

906 66 8
                                    


'Dus we gaan met de vliegende auto Harry ophalen?' vroeg ik verbaasd aan Fred en George. Ze knikten enthousiast. 'We denken dat hij vast word gehouden, we gaan hem redden. We gaan over een paar minuten. Schiet op!' zei Ron, die erbij was komen staan. Ik keek ze vol verbazing aan. 'Oke, we gaan nu, kom Lili!' fluister/schreeuwde Ron. Ik haalde mijn schouders op en liep achter George aan.

'Wie gaat rijden?' vroeg Ron toen we voor de auto waren. Ik stapte in. 'Ik, ik heb al eens gereden in een auto, 3 jaar geleden. Ismene en ik hadden er een gestolen' zei ik. Ze keken me vol verbazing aan.

'Ja wat? Er was geen eten meer in dat bos, en geloof me. Je leert veel als je moet overleven in een bos' zei ik. Ze knikten en Ron ging voorin zitten, Fred en George achterin.

Ik zette de auto aan en begon te rijden. Ik steeg op en maakte de auto onzichtbaar.

'Je kan dit echt goed' zei Ron toen we hoog boven Klein Zanikem vlogen. Ik glimlachte en begon te dalen. Ik stopte in de Ligusterlaan, voor het raam van Harry.

'Mijn god! Hij heeft tralies voor zijn raam! Wat heeft hij nu weer uitgespookt?' vroeg ik grijnzend.

Op dat moment kwam Harry naar het raam lopen.

'Lilian?!' zei hij verbaasd. Hij keek vol verbazing naar de auto. 'Alles kits Harry?' vroegen Fred en George.

'Nee natuurlijk niet stelletje oekels! Hij is opgesloten!' zei ik. Ron grinnikte.

'Wat is er aan de hand?' vroeg Ron. 'Waarom heb je nooit teruggeschreven? Ik heb je zo'n beetje tien keer uitgenodigd om te komen logeren en toen kwam pa thuis en zei dat je een officiële waarschuwing had gekregen omdat je getoverd in het bijzijn van Dreuzels...'

'Dat was ik niet- en hoe weet hij dat trouwens?'

'Hij werkt op het Ministerie' zei Fred. 'Maar je weet toch dat we buiten school geen spreuken mogen gebruiken-' 'Dat was ik niet!'. Ik keek in zijn gedachten.

'Was er een Huis-elf bij je die de spreuk heeft gebruikt?!' vroeg ik vol verbazing. Ze keken me aan. 'Legilimentie' zei ik. Harry knikte.

'Ja, ene Dobby. Maar zeg tegen Perkamentus dat ik niet naar Zweinstein kan-' begon hij. 'Ach hou op met dat gebrabbel, we gaan je redden' zei ik. Ron grinnikte. Fred knoopte een touw om de tralies en ik begon te rijden. De tralies werd er van af getrokken. 'Stap in!' zei George toen we weer voor het raam vlogen. Harry schudde zijn hoofd. 'Mijn spullen' zei hij. 'Waar zijn die?' vroeg Ron.

'Beneden op slot in de bezemkast' zei ik. Ik begon te grijnzen. 'Dat klinkt als een klusje voor mij, Ron, neem het stuur over' zei ik. Hij nam het stuur over en ik sprong naast Harry. Ik pakte een stukje metaal. Ik begon in de deur te prielen. Een paar seconden sprong de deur open. 'Hoe doe je dat zo snel?' vroeg George. 'Oefenen' was mijn simpele antwoord. Ik sprintte naar beneden en ging naar de bezemkast. En hing een groot slot aan. Niet zo sterk. Ik keek even of er niemand keek en rukte toen het slot los. Ik pakte Harry's spullen en rende weer naar boven. Ik gaf de spullen aan Fred en ging weer achter het stuur zitten.

'Stap in!' zei George tegen Harry. Hij grijnsde en wou instappen, tot we een krijs hoorden, met als gevolg een brul van de oom van Harry. 'HEDWIG!' schreeuwde Harry. 'Ik ben Hedwig vergeten!'. Hij ging terug en pakte Hedwig. Hij gaf Hedwig aan Fred en wou de auto in klimmen. Op dat moment vloog de deur open. Oom Herman stond in de deuropening. 'HIJ ONTSNAPT!' gilde hij. Harry sprong, Fred en George pakten zijn bovenlichaam, Herman pakte zijn enkel.

'LAAT HEM LOS WALRUS!' gilde ik. Het had geen effect.

'DE BRUTALE IS ER OOK WEER BIJ!' schreeuwde hij. Ik grinnikte. 'Maar zo te zien heb jij niet geluisterd naar mijn bedreiging. En raad is wie er achter het stuur zit' zei ik duister. Ik begon gas te geven en de auto schoot naar voren.

Cursed 2 {Dutch} [HP Fanfiction]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu