'Wakker worden Lilian' zei iemand. Ik schoot wakker. Ik zag Katja Bell staan, een andere jager in het team. 'We hebben training, hier is je gewaad' zei ze terwijl ze mee een gewaad gaf. Ik zuchtte en stapte uit bed. 'Het is nauwelijks licht' mopperde ik. Katja grinnikte. 'Klopt, Plank wil veel bespreken'.
Ik zuchtte en trok mijn gewaad aan, samen met Katja en Angelique liep ik naar de kleedkamers.
Ik ging zitten op een bankje, waar Fred en George ook al zaten. Harry kwam even later naast me zitten. 'Ah- Harry, daar ben je eindelijk' begon Plank.
Plank begon met zijn verhaal, ik viel naar 5 minuten in slaap op Harry's schouder.
'Oke, genoeg gepraat' zei Plank, ik schrok wakker. 'We gaan vliegen!'.
Ik pakte mijn nieuwe bezem en liep het veld op. Ik steeg op en ging naast Hermelien en Ron vliegen. 'Zijn jullie nog niet klaar?' vroeg Ron verbaasd. Ik zuchtte. 'We zijn nog niet eens begonnen' zei ik. Hermelien gaf me een broodje die ik op at. 'Dankje, dat had ik even nodig'. Op dat moment zag ik iets wit blonds schitteren. Ik vloog er op af en zag Malfidus. Ik landde. 'Wat is er?' vroeg ik Katja. 'Zwadderaar problemen, Malfidus is de nieuwe zoeker' zei ze.
Ik lachte schamper. 'Wat lach je Smith?' spuwde Malfidus. 'Dat je geen enkele snaai zult kúnnen vangen, je bent te arrogant, waarschijnlijk zit je grijnzend beledigingen te schreeuwen terwijl de snaai naast je vliegt' zei ik. Ik zag het al voor me.
Ron en Hermelien kwamen bezorgd aan gelopen
'Ben jij niet het zoontje van Lucius Malfidus?' vroeg Fred, die vol walging naar Malfidus keek. Hork begon te grijnzen. 'Grappig dat je over zijn vader begint, hij is erg vrijgevig geweest, hij heeft allemaal Nimbussen 2001 voor ons aangeschaft, de Nimbus 2000 is daar niks mee, om maar te zwijgen over die museumwaardige Hellevegen' zei hij. Heel het team van Zwadderich begon te lachen.
'In ons team hebben we ons plaatsje tenminste niet gekocht' zei Hermelien. 'Wij zijn gekozen voor ons talent'.
Ik gaf haar een high-five.
'Niemand vroeg jou iets, smerig Modderbloedje!' siste Malfidus. Ik sprintte naar voren en gaf hem een klap tegen zijn kaak. Katja krijste: 'Hoe durf je?!' en Fred en George moesten me vastpakken om er voor te zorgen dat ik Malfidus niet nog meer klappen gaf.
'Dát zet ik je betaald Malfidus' zei Ron. 'Eet slakken'.
Dit zou het beste moment uit mijn leven moeten zijn, maar helaas, Rons stok was nog steeds kapot, hij vloog naar achter. De Zwadderaars waren in lachen uitgebarsten. 'Je bent ziek Malfidus' siste ik. Hij grijnsde. 'Je verspilt je bloed door om te gaan met dát soort mensen Smith' zei hij.
Ik snoof. 'Beter dan dat ik iemand zoals jij ben! Ik ga tenminste niet met het minste of geringste naar mijn vader!' riep ik. Hij grijnsde. 'Je vader is dood' siste hij. 'En hoe weet je dat?' vroeg ik. Hij grijnsde. 'Mijn vader heeft zo zijn contacten' zei hij. Ik begon nu te grijnzen. 'Malfidus, je bent zo stom. Alleen dooddoeners weten dat mijn vader dood is. En aangezien je het weet via je vader...' zei ik. Angelique maakte een geluidje dat leek op 'oeh'.
'Jouw vader was een dooddoener' spuwde Malfidus. Ik keek hem kil aan. 'Inderdaad Malfidus, en anders dan jij ben ik niet van plan zijn pad na te streven' zei ik. Ik keerde me om en liep met Harry, Ron en Hermelien mee naar Hagrids huisje.
'Wie wou je vervloeken?' vroeg Hagrid naar een tijdje. 'Malfidus' antwoorde Harry. 'Hij noemde haar een... ik weet niet wat het betekent'.
Ik ging tegen de muur staan, een beetje ingezakt zodat mijn haar grotendeels voor mijn gezicht hing. Ook sloeg ik mijn armen over elkaar. Alles bij elkaar kreeg een donkere indruk.
'Hij noemde haar een Modderbloedje' spuwde ik. Hermelien keek me niet-begrijpend aan. Hagrid keek ons verontrustend aan. 'Ooh'. Ik zuchtte. 'Kijk, er zijn families die zich beter vinden dan de andere, families zoals die van Malfidus. Ze hebben afkeer voor alle mensen die geen zuiver bloed hebben, of bloedverraders zijn.
Hij zei ergste wat hij kon bedenken, Modderbloedje. Letterlijk Onrein bloed. Slaat werkelijk nergens op. Grote onzin.
Marcel heeft zuiver bloed maar hij kan niet eens de onderkant van zijn ketel vinden' zei ik. Hagrid keek me geschokt aan.
'Trek het je vooral niet aan Hermelien, ik kan geen spreuk verzinnen die jij niet kan, en daarbij, als hij je nog een keer zo noemt geef ik hem nog zo'n klap, maar dan vanuit mijn schouders' zei ik, wat me een glimlach van Hermelien opleverde.
'We moeten gaan' zei Harry toen Ron eindelijk was gestopt met slakken kotsen.
We liepen terug naar het kasteel waar professor Anderling ons op stond te wachten. 'Gaat het weer Wemel?' vroeg ze. Ron knikte. 'Jawel'.
'Klokslag 8 uur hebben jullie –nee, jij niet mevrouw Griffel- jullie strafwerk, Smith, jij moet bij Vilder de prijzenkamer poetsen, zonder magie, Wemel bij Banning sorteren en Potter bij Smalhart fanbrieven beantwoorden' zei ze.
'Mag ik alsjeblieft ook zilver poetsen?' vroeg Harry wanhopig. Anderlings mondhoek kroop omhoog. 'Nee Potter, Gladianus heeft speciaal om jou gevraagd'. Hij zuchtte diep. Anderling liep weg. 'Een Gladjanus is 'ie zeker' zei ik. Harry en Ron begonnen te lachen en we liepen lachend het kasteel binnen.
JE LEEST
Cursed 2 {Dutch} [HP Fanfiction]
FanfictionLilian gaat voor het 2e jaar naar Zweinstein. Een nieuw jaar, een nieuw avontuur. Ze raakt bevriend met Carlo. Maar is het wel écht vriendschap, of is het toch liefde? Ook besluit de Volturi Lilian een bezoekje te brengen. En tot overmaat van de ram...