❤️4❤️

922 60 36
                                    


Ik stond de haard, met de Wemels, Carlo en zijn vader, en Harry. 'Oke, Lilian, jij eerst' zei Molly. Ik glimlachte en pakte wat brandstof. 'De Wegisweg!' riep ik en ik werd opgeslokt door groene vlammen. Voor ik het wist stond ik op de Wegisweg. Ik wachtte op de rest. Molly verscheen als het laatst. 'Waar is Harry?' vroeg ze bezorgd. Ik haalde mijn schouders op. Ik keek even rond maar zag geen Harry, toen viel mijn oog op iets, of beter, iemand. 'HERMELIEN!' schreeuwde ik. Ze keerde zich om en kreeg een glimlach, ik rende naar haar toe en gaf haar een knuffel. 'Lili!' riep ze. Ik grinnikte. 'Hey Mientje, ik heb je gemist. Heb jij Harry gezien?' vroeg ik. Ze schudde haar hoofd. 'Ze was toch bij jullie?' vroeg ze bezorgd.

Ik knikte. 'Wás, hij is ergens anders uitgekomen waarschijnlijk-' ik draaide me om en zag Harry. '- HARRY!'. Ik rende naar hem toe. 'Ik was doodongerust idioot!' zei ik. Hij grinnikte. 'Hallo Lilian!' zei Hagrid, die naast Harry stond. Ik glimlachte en gaf Hagrid een knuffel. 'Hey Hagrid'.

'Over een uur bij Klieder & Vlek!' riep Molly. Ik stak mijn duim omhoog. Ron en Hermelien kwamen aanlopen. 'Gaan we?' vroeg Ron. Ik knikte.

Samen hadden we alles gekocht. 'We moeten naar Klieder & Vlek! Snel! Dan gaan we hém ontmoeten!' riep Hermelien. 'Wie?' vroeg ik verbaasd. 'Gladianus Smalhart natuurlijk!' riep ze. Ik dacht even na.

'Hermelien, is hij een Dreuzeltelg?' vroeg ik. Ze knikte trots. 'Ja! Zie je wel dat Dreuzeltelgen niet stom zijn!' riep ze. 'Dreuzeltelgen zijn niet stom nee, maar hij wel. Hij zat bij Ravenklauw nietwaar?' vroeg ik. Ze knikte. 'Hoe weet je dat? Heb je hét speciale boek ook?' vroeg ze gretig. Ik schudde mijn hoofd.

'Nee, een Zwadderich valt al af omdat hij een Dreuzeltelg is, Huffelpuf ook omdat hij niet eerlijk is, Griffoendor valt af omdat hij een lafaard is. Dus Ravenklauw moet het zijn. Ravenklauw is niet alleen voor de slimme leerlingen, maar ook voor de leerlingen die anders denken dan wij. En dat doet Smalhart zéker' zei ik. Ze keek me verontwaardigd. 'Hij is gewoon slimmer dan moedig. Hij is dus héél slim!' zei ze. Ik zuchtte. 'Hij heeft een keer een weerwolf verslagen toch?' vroeg ik. Ze knikte. Ik glimlachte en liep Klieder & Vlek binnen.

Daar stond Smalhart. Ik wuifde dat Hermelien, Ron en Harry moesten komen. Ze liepen me achterna. 'Meneer Smalhart?' vroeg ik. Hij draaide zich naar mij. 'Ah- jonge fans!' riep hij. Ik rolde met mijn ogen.

'Mag ik iets vragen, over u avonturen?' vroeg ik. Hij knikte. 'Tuurlijk, alles wat je maar wilt!' zei hij. Ik glimlachte.

'Kunt u voor mij vier dingen noemen waar je een weerwolf aan herkent, u zou dat moeten weten. U heeft er een verslagen' zei ik. Hij werd vuurrood. 'Ik-uuh, tuurlijk, ze zijn harig –zeker, heel harig- en ze hebben een spitse snuit, heel erg spits zelfs, en ja, de tanden, die zijn echt niet om te genieten, ze lopen op 2 voeten, dat ook ja, ja –uuh- en natuurlijk hun klauwen! Vlijmscherp! Daar heb ik dit litteken aan over gehouden' hij wees op een stukje arm waar een neplitteken op geschilderd stond –' vreselijk! Ik was blij toen hij dood was!' zei hij. Ik rolde met mijn ogen.

'Meneer Smalhart, ik kan met genoegen meedelen met u dat u de vraag behoorlijk fout hebt beantwoord, en dat dat geen litteken is, maar uitgesmeerde jam' zei ik. Smalhart werd vuurrood. 'Wil je beweren dat ik lieg?' zei hij fel. 'Nee hoor, maar het bewijs is best duidelijk moet ik zeggen, wil je zien hoe een echt weerwolf litteken er uit ziet? Zodat je hem morgen wel goed kunt namaken' zei ik. Hij hakkelde iets wat ik niet kon verstaan. Ik zuchtte en trok mijn mouw omhoog. Tot aan het litteken waar Fenrir Vaalhaar me gekrabt had. Ik had er ook een op mijn buik, een diepere. Maar die ging ik niet laten zien.

Het was redelijk goed geheeld. 'Kijk, dat is eens wat anders dan die jamvlek toch?' zei ik. Hij werd weer rood. 'Maar wie zegt dat dat echt van een weerwolf is?' vroeg hij. Ik keek hem kil aan. 'Vertel welke weerwolf het was, dat weet je toch wel?' vroeg hij spottend. Iedereen in de winkel was stil. 'Toevallig weet ik dat wel inderdaad, het was Fenrir Vaalhaar –ja die dooddoener- en het was middag, dus ik weet het zeker. Hij is de enige die kan veranderen wanneer hij wilt, ook als het geen volle maan is. Maar hij is wel een weerwolf' zei ik.

Cursed 2 {Dutch} [HP Fanfiction]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu