'Lilian!' zei iemand, ik keek achter me en zag Carlo. 'Hey!' zei ik opgewekt. 'Goed gedaan gister, je was echt heel goed' zei hij. Ik glimlachte. 'Dankje'.
'We hebben nu een duelleerclub. Met Smalhart' zei hij. Ik keek hem raar aan. 'Er is nog iemand versteend, Kasper Krauwel. Perkamentus vond het goed dat we ons leerden verdedigen' zei hij. Ik fronste. 'Iets leren? Van Smalhart? Ik denk eerder dat we de volgorde van zijn zelfportretten uit ons hoofd moeten leren' zei ik. Hij glimlachte. 'Tja, ik heb er ook geen zin in, maar goed. Kom je?' vroeg hij. Ik knikte en samen liepen we naar Grote Zaal.
'Kan iedereen mij zien? Kan iedereen mij horen?' hoorde ik. Ik keek om de hoek en zag Smalhart zijn mantel weg werpen. 'Perkamentus vond het goed dat ik een duelleerclub zou organiseren. In verband met het monster. Je moet voorbereid zijn. Ik heb natuurlijk al vaak genoeg monster verslagen' begon hij. Carlo en ik sneakten langs Smalhart om naast het podium te gaan staan.
'Oke, professor Sneep was zo vriendelijk om me te assisteren met een demonstratie, oke, kijk goed' zei hij. Sneep en hij liepen naar voren. Smalhart boog diep, Sneep knikte kil.
Ze liepen van elkaar af. 'Op drie ontwapenen we elkaar' zei Smalhart. '1...2...3!'. 'Expelliarmus!' zei Sneep. De spreuk raakte Smalhart vol in zijn maag en hij vloog naar achter. Ik barstte in lachen uit.
'De eerste keer dat ik Sneep echt mag' zei ik tegen Carlo, hij grijnsde. 'Smith, help me is overeind' zei Smalhart. Ik verroerde me niet.
Hij stond geïrriteerd op. 'Dat was echt slecht' zei ik. Smalhart keek me spottend aan. 'Ik wil wel eens zien hoe je het tegen mij doet mevrouw Smith, kom maar naar voren' zei ik. Iedereen keek me verwachtingsvol aan. Ik knikte en klom het podium op. Sneep glimlachte naar me (wat ik echt raar vond).
Ik ging tegenover Smalhart staan. 'Oke, buigen duurt te lang. Op 3 ontwapenen we elkaar' zei hij. Ik knikte grijnzend. '1...2...3! Paralitus!'. Ik blokte de spreuk. 'Paralitus!' zei ik, Smalhart vloog naar achter. Hij stond op en riep. 'Geomanni Pesternomi!'.
Net zoals de vorige keer werkte het niet. Ik liet alle kleuren van de regenboog uit mijn staf ontstaan. De regenboog kwam steeds verder tot hij Smalhart zou raken, het veranderde in water. Al het water kwam op Smalhart terecht.
Ik hield mijn staf voor mijn mond en blies, gewoon voor het effect liet ik sprankeltjes regenboogglitter er af komen.
Ik sprong van het podium af en ging naast Carlo staan, die me een high-five gaf. 'Kijk het gezicht van Smalhart' zei hij. Zijn gezicht stond op onweer. Met de Wingardium Leviosa spreuk zorgde ik ervoor dat zin mondhoeken omhoog gingen. 'Altijd blijven glimlachen professor Smalhart' zei ik.
Hij probeerde zich te drogen maar zijn gewaad vloog in de fik. Sneep zuchtte en bluste het. Hij wuifde Smalhart weg. 'Wie nu? Ah, Potter en Malfidus. Kom maar naar voren' zei Sneep. Ze kwamen naar voren.
Smalhart stond in de hoek, met tien meisjes om zich heen. 'Gaat het professor?'. 'U bent helemaal nat!'.
Ik zuchtte en keek naar Harry.
'Alleen ontwapenen' zei Sneep, ik verbaasde me dat hij dat zei.
'3...2...' begon Sneep, maar Malfidus riep vrolijk: 'Serpensortia!' op 2. Er spoot een woedende zwarte slang uit zijn staf. Ik richtte mijn staf op de slang maar Smalhart zei: 'Dat doe ik wel!'. Hij richtte zijn staf op de slang en mompelde iets, de slang vloog 3 meter omhoog en kwam met een klap neer. De slang ging op Joost Flets-Frimel af. Ik verbleekte.
De slang liet zijn giftanden zien. Harry deed een stap naar voren.
Hij ging doen wat ik absoluut aan het vermijden was.
'Afblijven' siste hij naar de slang. De slang negeerde hem. Ik deed mijn mond open, maar hij was al weer dicht voor ik iets kon zeggen.
Ik mocht me niet verraden.
'Val hem niet aan! Weg!' siste Harry opnieuw. De slang keek naar hem en ging mijn kant op. Ik verbleekte nog meer (als het mogelijk was). 'Ook daar weg blijven' siste Harry geërgerd. 'Maar ze ziet er zo goed uit' zei de slang.
Ik moest moeite doen om niet te gaan blozen. 'Weet ik, maar je mag haar toch niet aanvallen' zei Harry.
Bijna moest ik grinniken. Ik werd mooi genoemd door mijn beste vriend en een slang. Maar ik deed het niet. Ik pakte mijn staf en richtte hem op de slang. Ik liet hem ontploffen. Ik rende direct weg.
'Lilian!' zei iemand, ik keerde me om en zag Carlo staan. 'Gaat het?' vroeg hij. Ik schudde mijn hoofd.
Ik wou de waarheid vertellen.
'Ik was aangevallen door die stomme slang als Harry hem niet had weggejaagd' zei ik. Hij keek me vreemd aan. 'Verstond je dat?' vroeg hij verbaasd, langzaam knikte ik. 'Voor mij is het ook nieuw' zei ik. Hij keek me aan met opgetrokken wenkbrauw. 'Heb jij de Geheime Kamer geopend?' vroeg hij. Ik kreeg grote ogen.
'Nee! Ik bedoel- dan zou ik het wel weten' zei ik. 'Toch?'. Mijn stem begon bang te worden. Hij knikte en sloeg een arm om me heen. 'Dan zou je het wel weten' bevestigde hij. Ik pakte een flacon uit mijn tas. Ik dronk even wat. 'Het gaat echt niet goed met me' fluisterde ik. 'Ik kan me toch ook verbeeld hebben dat ik Harry verstond?'.
Ik zette mijn flesje even weg en zuchtte diep. Ik mijn ooghoek zag ik Carlo iets in me drankje doen. Waarschijnlijk Veritaserum.
Ik pakte mijn flacon en nam een slok.
'Je kan liegen bij Veritaserum' zei Marten.
Voor het eerst was ik Marten dankbaar.
'Heb je de Geheime Kamer echt niet geopend?' vroeg hij. Ik schudde mijn hoofd. 'Nee' zei ik met heldere stem.
Het waarheidsserum had niet gewerkt.
'Je stamt niet af van Zalazar Zwadderich?' vroeg hij. Ik schudde mijn hoofd weer.
Allemaal leugens. 'Je bent niet onder een vloek?' vroeg hij. Ik schudde alweer mijn hoofd. 'Ben je verliefd op me?'. Ik keek hem aan met opgetrokken wenkbrauw. 'Hoezo?'.
Hij kreeg rode wangen. 'Ik-uuh' stotterde hij. Ik grinnikte. 'Het is niet vriendelijk om antwoorden te ronselen met Veritaserum' zei ik. 'Maar ja, ik ben verliefd op je'.
Ik stond op en liep weg, een totaal verbaasde Carlo achterlatend.
Ik ging naar de bibliotheek waar ik huiswerk begon te maken. Ik moest die boeken van Smalhart gaan lezen zei 'ie. Ik wou het niet, maar anders zou Griffoendor 50 punten aftrek krijgen.
Na een paar uur was ik klaar met alle boeken.
'Je weet wat je moet doen, Jammerende Jenny' zei Marten. Ik zuchtte en liep naar de wc van Jammerende Jenny.
Ik voelde hoe ik werd overgenomen en alles zwart werd.
JE LEEST
Cursed 2 {Dutch} [HP Fanfiction]
FanfictionLilian gaat voor het 2e jaar naar Zweinstein. Een nieuw jaar, een nieuw avontuur. Ze raakt bevriend met Carlo. Maar is het wel écht vriendschap, of is het toch liefde? Ook besluit de Volturi Lilian een bezoekje te brengen. En tot overmaat van de ram...