Ik liep naar de Grote Zaal, in mijn Zwerkbalgewaad. We hadden zomenteen een wedstrijd.
Zwadderich tegen Griffoendor.
'Succes Lilian!' piepte Kasper. Ik glimlachte. 'Dankje Kasper' zei ik vriendelijk. Hij kreeg grote ogen. 'Ja praatte tegen me!' piepte hij. Ik glimlachte. 'Inderdaad, is dat zo vreemd?' vroeg ik. Hij schudde zijn hoofd. 'Nee, maar toch, je bent een jager!' piepte hij.
'Mag ik een foto? Mag ik een handtekening?' vroeg hij. Smalhart kwam aangelopen. 'Hoorde ik daar handtekening?' vroeg hij. Ik zuchtte. 'Nee professor, dat hoorde u niet. Ik moet nu eten Kasper, sorry' zei ik en ik sprintte weg.
Ik wist wat Smalhart deed bij Harry, dat hoefde ik niet.
Ik liep naar de Grote Zaal en ging naast Harry zitten. 'Kasper is irritant, maar Smalhart. Vreselijk' zuchtte ik. Hij grinnikte. 'Dat heb ik al het hele jaar' zei hij. Ik glimlachte zwak. 'Eigenlijk, ben ik blij als ik van hem af ben. Hij stalkt ons' zei hij. Ik grinnikte. 'Same'.
Carlo kwam aangelopen. 'Zit je in het team?' vroeg hij verbaasd. Ik knikte. 'Jager' zei ik. 'Eerste wedstrijd?' vroeg hij. Ik knikte. Hij grinnikte. 'Je moet wat eten' zei hij. Ik keek naar mijn bord die nog vol lag. 'Tja, de stress denk ik' zei ik. Hij glimlachte. 'Je doet het vast goed! Succes!' zei hij en hij liep weg. Ik glimlachte en pakte een stukje brood.
Ik begon er op te knabbelen, maar veel kreeg ik niet op. 'Kom, we gaan' zei Harry. Ik knikte en pakte bezem.
Samen liepen we naar de kleedkamers.
'Oke, zij hebben betere bezems, maar wij hebben betere mensen' zei Plank. Ik stond er een beetje ongemakkelijk bij met mijn Nimbus 2001. 'Oke Lilian, je weet wat je moet doen, jij hebt dezelfde bezem. Je moet proberen de bal te pakken' zei Plank. Ik rolde met mijn ogen. 'Dat wist ik nog niet, dat ik ook echt niet de bedoeling van Jagers' zei ik sarcastisch. Angelique, Katja en Fred en George moesten lachen.
Plank en Harry niet, maar Harry meer omdat hij heel zenuwachtig was. 'En Harry, jij moet de snaai vangen. Dan kunnen we ze laten zien dat wij nog steeds beter zijn. Het moet' zei Plank.
'Wat is dat nou weer voor peptalk' fluisterde ik naar Katja, die in de lach schoot.
'Voor de rest staat er helemaal geen druk op je schouders Harry' zei Fred met een knipoog.
We liepen het veld op, Plank en Hork gaven elkaar een hand. Wat meer leek op een gevecht wie de anders hand fijn kon knijpen.
'Bij mijn fluitje, stijgen jullie op' zei madam Hoogh.
Ze floot en ik sprintte naar voren. Ik pakte de slurk en gooide hem naar Angelique, die hem nog maar net kon vangen, voordat Hork dat deed.
Katja sprintte naar een van de ringen en Angelique gooide. Iemand van Zwadderich ving hem. Hij gooide hem naar een andere Zwadderaar.
Die gooide hem naar Hork, maar ik ving hem voordat Hork dat kon doen. Ik sprintte naar voren. Ik hoorde hoe ze een plan maakte.
Twee jagers kwamen naast me vliegen en wouden me insluiten. Op het moment dat ze tegen me aan zouden beuken steeg ik heel snel op. Ze botsen tegen elkaar op en vlogen de verkeerde kant uit.
Ik zag dat een beuker mijn kant op kwam en gooide de slurk snel naar Katja, die hem ook ving. Ik ontweek de beuker en sprintte naar voren.
Katja gooide hem terug en ik smeet hem met een schijnbeweging in een van de ringen.
'Smith scoort! 10-0 voor Griffoendor! Zet hem op Griffoendor! WAAR VECHTEN WE VOOR?! GRIFFOENDOR!' brulde Leo door de speakers.
'Jordaan!' zei Anderling streng.
JE LEEST
Cursed 2 {Dutch} [HP Fanfiction]
FanficLilian gaat voor het 2e jaar naar Zweinstein. Een nieuw jaar, een nieuw avontuur. Ze raakt bevriend met Carlo. Maar is het wel écht vriendschap, of is het toch liefde? Ook besluit de Volturi Lilian een bezoekje te brengen. En tot overmaat van de ram...