❤10❤

816 65 30
                                    


Ik liep samen met Hermelien, Ron en Harry naar Geschiedenis van de Toverkunst, allemaal hadden we er geen zin in (Ook Hermelien).

De les begon zoals altijd, heel saai. Na een paar minuten was iedereen in een soort roes. We schrokken soms wakker om een jaartal op te schrijven, maar voor de rest misten we alles.

Op een gegeven moment stak Hermelien haar vinger op. 'Ja- eh juffrouw -eh?' vroeg professor Kist.

'Griffel meneer, kunt u ook iets vertellen over de Geheime Kamer?' vroeg ze. Iedereen was ineens klaarwakker.

Kist keek haar aan alsof ze een pratende glitter-uitdelende eenhoorn was.

'Wat?' stotterde hij verbaasd. 'Of u iets wou vertellen over de Geheime Kamer' herhaalde Hermelien.

Hij schraapte zijn keel en leek zijn stem terug te hebben. 'Daar hou ik me niet mee bezig, dat zijn mythen, geen feiten' zei Kist. 'Maar mythen zijn toch gebaseerd op feiten?' bemoeide ik me ermee. Hij zuchtte.

'Nou, goed dan.

Jullie weten uiteraard dat de school is gesticht door vier mensen, Goderic Griffoendor, Helga Huffelpuf, Rowena Ravenklauw en Zalazar Zwadderich' zei hij. De klas mompelde instemmend.

'Dat ging een tijdje goed, tot een van de vier andere ideeën kreeg' (-'3x raden' zei Ron-) 'Zalazar Zwadderich wou alleen mensen toelaten die het verdienden om magie te leren. De lijders kregen ruzie en Zalazar besloot op te stappen.

Maar voor hij vertrok bouwde hij een Kamer, de Geheime Kamer. Alleen de erfgenaam zou er in kunnen komen en de gruwel die het bevat gebruiken om de school te ontdoen van degene die volgens Zalazar, niet waardig zijn om magie te leren' zei hij. Hij zuchtte diep.

'De school is meerdere malen uitgekamd en er is niks gevonden.

Waarschijnlijk heeft hij geen Kamer gemaakt en is het gewoon verzonnen' zei hij.

'Wat bedoelt u "Met het gruwel dat hij bevat" professor?' vroeg Hermelien.

De Basilisk.

'Een monster wat alleen de erfgenaam van Zwadderich zou kunnen beheersen' zei Kist. De leerlingen keken elkaar nerveus aan.

'Ik zei toch, het bestaat niet!' zei Kist fel.

'Maar professor, als de Kamer alleen kan geopend worden door de erfgenaam is het niet vreemd dat niemand hem nog gevonden heeft toch?' vroeg Simon.

'Onzin, het bestaat niet. Het is een mythe! Het is niet gemaakt op feiten!' sneerde Kist.

Ik schraapte mijn keel. 'Maar professor, de Kamer zou in de geschiedenis toch al eens geopend zijn? Er zijn toen mensen Versteend, en zelfs vermoord. En er is nu iemand –een kat- Versteend? Dat zijn toch feiten?' vroeg ik. Kist verbleekte. 'Hoe komt u aan die informatie mevrouw Smith?' vroeg hij. Iedereen keek me aan.

'Zij is de erfgenaam!' riep Belinda. Ik rolde met mijn ogen. 'Niet echt, Perkamentus versprak zich, en ik weet toevallig wie toen vermoord is' zei ik. Kist verbleekte nog meer. 'Daar praten wij geesten niet over' fluisterde hij.

'Dus de Kamer bestaat wel?' vroeg ik. Kist kreeg weer meer kleur. 'Nee! Natuurlijk niet! De persoon is gewoon vermoord door de doodsvloek! Het was in de tijd van Jeweetwel! Hij heeft ze gewoon versteend met Duistere Magie! En niet het monster in de zogenaamde Kamer! En nu genoeg!' riep hij.

Hij begon weer met zijn les, niet wetend hoe dicht hij bij de waarheid had gezeten.

Even later stonden we met z'n vieren in de bibliotheek. 'Hoe wist je dat er iemand gestorven was?' vroeg Ron achterdochtig. Ik rolde met mijn ogen.

Cursed 2 {Dutch} [HP Fanfiction]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu