Ik liep samen met Hermelien, Ron en Harry naar Kruidenkunde. We zagen madam Stronk met Smalhart praten. Ze leek redelijk nors, maar wie zou dat niet zijn als je bij Smalhart bent?
En wat deed Smalhart überhaupt op Zweinstein?
'Ik was net aan het vertellen tegen professor Stronk-' ving ik op. Ik negeerde het en keek in madam Stronks gedachte. Heel veel haat voor Smalhart, en les in kas drie. Ik liep naar kas drie, gevolgd door een norse Stronk. 'Trek je niks van hem aan, hij maakt zelfs neplittekens met jam' zei ik. Ze glimlachte zwak. 'Hij is gewoon zo-' begon ze, maar ze kon niet verder praten want Malfidus kwam binnen.
Hij verpest altijd alles.
'Vandaag, gaan we Mandragora's verpotten' begon ze, ik luisterde niet. Ik zag pluizige roze oorwarmers liggen.
En ik ben verliefd op alles wat roze en pluizig is. Ik sprintte naar de tafel en pakte ze. Iedereen keek me aan.
'Wat nou? Roze en pluizig! Kom op!' riep ik verontwaardigd. Stronk schraapte haar keel. 'Kan mevrouw Smith ook herhalen wat zonet gezegd is?' vroeg ze.
Ik keek in Hermeliens gedachte en dreunde het antwoord op. 'Goed, de volgende keer geen gebruik maken van Legilimentie mevrouw Smith, maar nu oorwarmers pakken' zei ze. Ik werd rood en Harry grijnsde. 'Lekker bezig' zei hij. Ik wierp hem een vernietigende blik toe.
Ik trok de Mandragora uit de pot en verpotte hem snel. Ik keek even rond of ik mensen kon helpen. Ik zag Malfidus' vinger bijna worden opgegeten. Ik grinnikte zacht, Harry en Hermelien keken ook geamuseerd toe. 'Lekker bezig Malfidus?' vroeg Harry spottend. 'Je houd je mond hierover Potter' siste hij. Ik deed of ik niks wist. 'En jij ook Smith!'. Ik zuchtte diep en jammerde zacht.
Na de les liepen we naar transfiguratie. Wat echt leuk was, al dacht de rest (behalve Hermelien) er anders over. Ze hadden niks gedaan in de vakantie en waren het, verleerd ofzo.
Na transfiguratie liepen we naar de Grote Zaal om te eten. 'Wat staat er in de middag op het programma?' vroeg Ron. 'Verweer tegen de Zwarte Kunsten' antwoorde Hermelien direct, ik kreunde zacht.
'Waarom heb je de lessen van Smalhart versierd met hartjes?' vroeg Ron die het lesrooster van Hermelien pakte. Hevig blozend griste Hermelien het terug. Op dat moment kwam Plank naar me toe lopen.
'Smith, kan ik je even spreken?' vroeg hij. Ik knikte en liep met hem mee. 'Kijk, we missen een jager, en ik hoorde van madam Hoogh dat je heel goed bent in de positie Jager. Als je ja zegt zit je in het team' zei hij. Ik keek hem met open mond aan. 'Jager?' vroeg ik. Hij knikte.
Ik glimlachte. 'Natuurlijk wil ik dat! Maar- ik heb geen bezem'. Hij zuchtte opgelucht. 'Professor Anderling zorgt daarvoor, ik zorg ervoor dat je een Zwerkbalgewaad krijgt' zei hij. Ik glimlachte. 'Wie is er weg dan?' vroeg ik. Hij keek verdrietig. 'Alicia Spinnet, ze is van school' zei hij. Ik knikte en liep weg.
Ik kwam de Grote Zaal in gelopen. Daar zag ik een glimlachende Smalhart, die Harry wanhopig op de foto probeerde te trekken. 'Kijk Harry, nu heb ik je gered, maar dit moet je nog niet te doen- het is te vroeg' zei Smalhart. Ik keek hem aan met een opgetrokken wenkbrauw. Ik ging naar Harry en sleurde hem mee.
'Dankje' zei hij toen we buiten gehoorafstand waren. Ik glimlachte. 'Graag gedaan' zei ik terwijl ik een broodje pakte. Ik smeerde het met jam en begon te eten, even later kwamen Ron en Hermelien naast ons zitten.
'Wat was dat net Plank Lilian?' vroeg Ron. Ik begon te grijnzen. 'Vanaf nu ben ik een jager voor Griffoendor' zei ik trots.
Ze keken me met grote ogen aan. 'Wow, ik zit bij Zwerkballers in de vriendengroep' zei Ron. Op dat moment vloog er een uil naar ons toe. Hij plofte neer. 'Je hebt een pakketje Lili' zei Hermelien verbaasd. Ik keek even naar de vorm en begon te grijnzen. 'Jongens, dit is mijn bezem, Anderling zou er voor zorgen' zei ik. Ze begonnen ook te grijnzen.
JE LEEST
Cursed 2 {Dutch} [HP Fanfiction]
FanfictionLilian gaat voor het 2e jaar naar Zweinstein. Een nieuw jaar, een nieuw avontuur. Ze raakt bevriend met Carlo. Maar is het wel écht vriendschap, of is het toch liefde? Ook besluit de Volturi Lilian een bezoekje te brengen. En tot overmaat van de ram...