At Home..

1.6K 140 3
                                    

Ji Hyo sampai di rumahnya tepat jam 7:00 pagi. Dia menyelinap masuk ke dalam rumahnya ibarat pencuri..

Tiba tiba...

" Song Ji hyo!! Kamu baru pulang! Kamu pergi kemana semalaman tak balik?? Dah pandai nak merayap ye? Sini kamu.. " Puan Song membebel sambil memulas telinga Ji Hyo..

Ji Hyo hanya menjerit kesakitan. 😭😭

" Omma appo! Ji Hyo janji yang Hyo takkan buat lagi. Semalam Hyo pergi rumah Heize sebab kami ada group discussion. Kalau omma tak percaya omma boleh tanya Heize." Ji hyo cuba temberang ommanya.

" Betul semalam kamu pergi rumah Heize? Kalau kamu tipu omma pulas telinga kamu sampai merah. " Puan Song termakan akan kata kata anaknya..

Aigoo inoncent betul Puan Song kita ni..

" Ya betul lah . Hyo tak tipu omma. Omma Hyo nak pergi mandi nanti Hyo lambat pergi sekolah. " JiHyo segera naik ke bilikknya. Puan Song hanya mampu menggelengkan kepalanya.

En Song yang membaca akhbar hanya mampu tersenyum melihat teletah isteri dan anak kesayangan..

" Oppa tengoklah anak oppa tu.. Mujur saya tak telefon polis kalau dia tak balik tadi. Saya ingatkan dia sudah kena culik. " Puan Song mengurut urut dadanya.

" Anak saya anak awak juga yeobo.. Aigoo saya cubit pipi awak baru tahu. " En Song acah acah sweet dengan wifeu kesayangannya. Sesungguhnya dia sayangkan isterinya. Baginya isterinya adalah yang pertama dan terakhir.. 😊😊

Puan Song mempout bibirnya kepada suaminya. 😗😗

Skip

Ji Hyo yang sudah siap mandi duduk di hadapan meja solek sambil menyikat rambutnya. Dia terfikir adakah dia pernah ternampak namja yang membawanya pulang ke apartment itu.

" Btw sapa namja tadi ya? Tak pernah tengok pom? Dia kata dia nampak aku dalam kelas En Haha. Bila arr?? Apa nama dia ha?? Suun? Suhun? Arr boya?? Arr molla molla. X der kena mengena dengan aku . " Ji hyo terus menyikat rambutnya.

Tiba tiba phone Hyo berbunyi lagu Monster menandakan panggilan masuk.

Rupanya Jidam yang menelefonnya. Ji hyo menekan butang hijau.

" Yobosaeyo?? " ji hyo mengangkat telefon..

" Ya Song Ji hyo! Kenapa kau tak angkat phone ha?? Dari semalam aku call kau tak dapat! Kau pergi mana hah?" Suara Jifam nyaring kedengaran sehinggakan Hyo terpaksa menjauhkan telefin dari telinganya.

" yahh perit la telinga aku! Suara kau kalah Jaclyn Victor. Korang yang tinggalkan aku marahkan aku pula.. Korang memang nak kena dengan aku !! " Giliran Hyo pula yang membingit.

" Hehehe. Mian. Semalam kami kena sergah di Pak Guard tu yang kami lari. Kami langsung tak ingat yang kau masih ada lagi dalam toilet.. mianhae chingu..." Jidam memohon keampunan kepada chingunya.

" Gwenchana. Aku maafkan korang kali ni. Tapi lepas ni kalau korang buat lagi siaplah korang aku cincang korang hidup hidup! " Ji hyo menggugut chingunya.

"Nae arasoe. Kami janji tak buat lagi. Btw apa yang berlaku kat kau semalam? Acer cerita sikit kat aku." Jidam yang kepochi menanyakan soalan cepumas kepada chingunya.

" Arrrr... Aku cerita kat kolej nanti la.. Aku nak bersiap nak pergi kolej ni. Nanti lambat kena tahan di pakgad gila kuasa pula. Annyeong!!" Hyo terus memutuskan talian.

Dia menyambung menyikat rambutnya.. Hari ini dia memilih untuk memakai sweeter hoodies warna biru dan singlet putih seluar skinny hitam dan cap biru bertulisan Obey.

"Oh yeah!! Ni baru hipstur! Before that let we take a selfie.. 😎😎 Selepas berpuas hati dengan penampilannya dia turun ke ruang tamu..

" Hyo mari makan dulu sayang. Nanti lapar tak boleh concentrate dalam kelas" Puan Song mengajak anaknya untuk breakfast.

" Gwenchana omma. Hyo dah breakfast. Hyo pergi dulu omma appa.. annyeong.. " Ji Hyo mencium pipi omma dan appanya. 😚😚

Hari ini dia bercadang untuk pergi ke kolej naik bas. Walaupun appa nya memberikan kereta kepadanya namun dia lebih selesa menaiki kenderaan awam.. kerana baginya ianya lebih jimat!! Dia mula berjalan menuju ke bus stand berhampiran rumahnya.

Tbc.....
Ottokae?? Sila vote please. Mian cerita hambar😔😔.. Hope you will like it..🙇🙇 Annyeong.. 😙😙😙. Oh ya sape kat sini army or exo-l or multifandom?? Kita gang.. 😘😘😘



[C] My Naive BoyWhere stories live. Discover now