Ji Hyo terkedu apabila melihat orang yang baru masuk ke dalam biliknya.
Orang itu adalah...
Oh Sehun...
" Kau buat apa kat sini? " Tanya Ji Hyo sambil mencerlung matanya kearah Sehun.
" Ermm ermm sebenarnya. " Sehun teragak agak nak beritahu.
" Apa? " Suara Ji Hyo melengking kuat menyebakan bahu Sehun tersentak akibat terkejut dengan suara Ji Hyo yang naik seoktaf.
" Yah Song Ji Hyo tak baik tau kau tengking dia. Dia lah yang selamatkan kau. Kalau dia tak selamatkan kau semalam dah tentu kau dah masuk icu! " Jidam menyekeh Ji hyo yang bersikap kasar dengan Sehun.
" Again?" Ji Hyo bertanya kepada UnPrettY.
" Yes again! " UnpRetty serentak menjawab pertanyaan Ji hyo.
" Wait korang cakap tadi semalam? Thats mean aku tak sedarkan diri semalaman? Jinjja? " Ji Hyo bertanya kepada Jessi. Sehun hanya memerhatikan Ji hyo dan rakan rakannya.
"Yupp kau pengsan semalaman. Doktor cakap kau terkejut sangat sebab tu yang kau tak sedarkan diri. " Jawab Jessi sambil memerhatikan Sehun yang seolah olah terasing.
" Tidaaaaakkk macam mana dengan test aku! Aku taknak gagal sem ni. Ottokae!" Jerit Ji hyo kuat.
" Tak mengapa. Sebenarnya kami dah beritahu pihak universiti tentang keadaan kau. Kau akan ambil test selepas kau sembuh tapi seolan lain la.. Tak apa aku tahu kawan aku ni kuat! You can do it chingu! Fighting! " Heize memberi kata kata semangat.
Tiba tiba Cheetah bersuara sejak sekian tadi menyepi.
" Guys jom kita balik. Biar ji hyo rehat. Jom. " Cheetah memohon diri daripada Ji Hyo dan diikuti rakan rakannya yang lain.
" Anwae! Sampai hati korang semua nak tinggalkan aku. " Ji Hyo merengek manja.
" Tak boleh lah chingu. Kau kena rehat. Kami taknak kacau kau. Bye chingu. " Jidam pula meminta diri.
"Annyeong Ji Hyo, annyeong Sehun. Tolong tengokkan Ji Hyo ya. " Pinta Jidam kepada Sehun
Sehun hanya menganggukkan kepalanya sambil tersenyum.
UnpRetty berlalu meninggalkan Ji Hyo dan Sehun.
Muka Ji Hyo cemberut kerana ditinggalkan chingunya. Dia menyambung makan buburnya dengan lahap.
Sehun mendekati Ji Hyo lalu duduk di kerusi pelawat.
Ji Hyo buat buat tak nampak Sehun.Krik krik krik (cengkerik menguasai)
Dia terus menyuap bubur ke dalam mulutnya walaupun mulutnya masih penuh dengan bubur.
Uhuk uhuk uhuk
Ji Hyo tersedak akibat terlekat bubur di kerongkongnya.
Sehun lantas mengambil termos air lalu menuangkan ke dalam gelas lalu memberikan kepada Ji Hyo.
Ji Hyo lantaa meminum air sehingga habis. Dia meletakkan gelas tersebut di atas meja .
" Do gwenchana? " Tanya Sehun.
" Ya aku okay." Balas Ji hyo sepatah..
" Sehun sshi.. " Panggil Ji hyo
" Ya. Ada apa yang awak perlukan." Tanya Sehun kembali.
" Aniya. Sebenarnya aku nak ucapkan terima kasih kepada kau sebab dah dua kali kau tolong aku. And mianhaeyo jika aku bersikap kasar dengan kau selama ini. " usai Ji Hyo berkata kata dia tertunduk. pipinya memerah menandakan dia malu.
" Gwenchana. Aku okay je. Kau tak da buat apa apa salah pom." Sehun membalas dan menghadiahkan sebuah senyuman yang ikhlas.
Ji Hyo terpaku melihat senyuman Sehun.
Ji Hyo berdehem.
" Ermm sebenarnya apa yang berlaku semalam?? Aku tak ingat apa apa." Tanya Ji Hyo.
" Sebenarnya..."
YOU ARE READING
[C] My Naive Boy
FanfictionDia sangkakan bahawa dia wanita paling bijak. Bijak menakluk si lelaki yang naif dan kacak. Bijak mengatur strategi yang licik agar lelaki tersebut jatuh dalam genggamannya. Agar malam dan siang lelaki itu hanya ingat sentuhannya. Belaiannya, suara...