Berjiran???

1.1K 107 20
                                    

Akhirnya hari minggu kunjung tiba. Song Ji Hyo mengemaskan barang barang miliknya kedalam kotak.

Song Ji Hyo akan berpindah ke apartment kerana Ji Hyo mahu hidup berdikari. Omma dan appanya bersetuju kerana mereka mahukan yang terbaik untuk anak perempuan mereka.

JiHyi sibuk mengarahkan pekerja untuk mengangkat barang ke dalam trak. Cuaca yang panas terik menyebabkan Ji Hyo kepanasan.

Dia mengipas kipas tangan di mukanya sambil sebelah lagi tangannya memegang telefonnya. Dia membuat panggilan telefon kepada sahabatnya iaitu Heize.

" Hello."

" Hello kami dari syarikat pembekal  pencetus api ParkChanpang di talian"

" Eo? Wehh ni aku la Ji Hyo. "

" Ji Hyo mana? Ji Hyo Twice ke?"

" Pakyoh! Ni Song Ji Hyo Unpretty la bangang! " Ji hyo mencarut Heize yang membuat lawak hahahahambar.

Pemunggah barang mengerling ke arah Song Ji Hya yang berbahasa manis itu namun Ji hyo hanya membuat muka beku.

" Oh kau rupanya Song Ji Hyo. Asal kau tepon aku ni? "

" Amboi sejak bekerja dengan buah hati pengarang jantung limpa  pankreas kau tu, sibuk memanjang kau ya?"

" Hehehe. Biasalah busy nak establish bussiness kami. Hoi kau tak jawab lagi soalan aku. Asal kau call aku?"

" Sebenarnya hari ni aku pindah rumah baru. So aku nak adakan house warming party sikit. Kau boleh datang tak?

" Oh ingatkan apa la. Boleh je. Bila?"

" Esok. Kau tolong inform yang lain ya. Sebab aku sibuk packing barang dan kemas rumah."

" Nae. Aku roger diorang nanti! "

" Okay got to go. Nanti aku pm alamat rumah. Bye!"

" Bye."

Jihyo mematikan telefonnya. Dia kemudian bergerak ke arah pemandu trak untuk memastikan barang barangnya sudah siap dipunggah.

Selepas mengucapkan selamat tinggal kepada omma appanya, Ji Hyo bergerak ke rumah barunya.

Skip...

Akhirnya mereka sampai. Ji hyo mengarahkan pemunggah barang untuk mengangkat barangnya sehingga ke tingkat 10 kerana di situlah apartmentnya berada.

Dia menunggu di hadapan lift selepas menekan butang lift tersebut Ji Hyo menunggu dengan sabar.

Kting!!

Akhirnya pintu lift terbuka.
Semasa dia ingin masuk ke dalan lift terdapat seorang namja yang juga ingin masuk kedalam lift tersebut.

Ji Hyo melihat namja itu dan namja itu juga melihatnya.

" Sehun?"- Jihyo

" Ji hyo"- Sehun

Mereka serentak memanggil nama antara satu sama lain.

" Ehh kau buat apa sini Sehun?" Tanya JiHyo curious.

" Sebenarnya saya duduk kat apartment ni." Sehun menjawab sambil tersenyum manis.

" Ohh. "

" Awak pula buat apa kat sini Miss Song?"

" Hehhe. Aku pun duduk kat sini. Aku baru pindah hari ni."

" Ohh ! Macam berjodoh pula! Awak tinggal tingkat berapa?"
" Aku tinggal kat tingkap 10."

" Jinjja? Sama la. Kalau awak ingin kan bantuan call saya. Mana tahu saya boleh tolong. "

" Nde. "

Akhirnya mereka sampai di tingkap 10. Mereka menuju ke rumah masing masing.

Dan sekali lagi....


Rupanya mereka hanya tinggal bersebelahan sahaja.





Adakah akan jadi babak " suamiku sebelah rumah?"

Hohohoho..

Mereka berbalas senyuman kemudian masuk kedalam rumah masing masing.

Skip...

Sejam telah berlalu . Pemunggah barang telah siap memunggahkan barang Ji Hyo dan pulang.

Song Ji Hyo mula mengemaskan barangnya apa yang patut.

Ting! Ting! Ting!

Loceng rumahnya berbunyi menandakan ada tetamu datang.

" Eo? Takkan Heize datang? Rajin pula dia nak datang. "

Ji Hyo menuju ke pintu depan. Dia membuka pintu sambil mengikat rambutnya yang berserabai.

" Asal kau datang ha.... Warghh!!!"

Rupanya Sehun yang berada di depan pintunya.

Sehun hanya tersengih dan menggaru kepalanya.


Bamm!!

Jihyo yang terkejut lantas menutup pintu dengan kasar.

Dahlah dia hanya memakai spagetti strap dengan short pants. Naya betul la!!

" Tunggu kejap! " JiHyo melaung kepada Sehun.

10 minit kemudian JiHyo membuka kembali pintunya.

" Hehehhe. Masuklah. Ji Hyo membuka pintu mempelawa Sehun masuk.

Pintu di buka sedikit untuk mengelakkan fitnah.

Mana tahu kot kot kena tangkap basah tak ke bala.

Sehun masuk ke dalam rumah smbil membawa sekotak pizza

" Asal kau datang?"

" Saja. Nak tolong awak apa yang patut. Saya ada bawak pizza. Makanlah tentu awak lapar ."

" Ah. Kamsahamida."

" So macam mana dengan rumah baru ni? Okay?"

" Okay. Setakat ni takde apa yang tidak memuaskan. "

" Ada apa yang saya boleh tolong??"

" Takde. Semuanya dah settle. Ehh tunggu jap, aku nak amik air. "

" Nae. "

JiHyo berlalu kedapur untuk membuat air.

Namun...............................





" Arghhhhhhhhhh!!!!" Kedengaran suara Ji hyo menjerit ketakutan.

Sehun berlari kedapur.

"Wae? Knapa ni Ji hyo?"

" Tu.." Ji Hyo menunding ke satu arah.



            ............ 🐁...........

Kelihatan seekor tikus yang sedang berada di bawah meja.

JiHyo mula melompat kegelian.

Sehun pun mengambil penyapu dan menghalau tikus itu. Malangnya tikus itu berlari kearah Ji Hyo.

Jihyo yang ketakutan melompat kearah Sehun menyebabkan Sehun tidak seimbang dan jatuh dengan Ji Hyo yang berada diatasnya.

Dan............

















🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚

       T to the B to the C!!

Hohohoho.....



[C] My Naive BoyWhere stories live. Discover now