the hero

1.2K 115 6
                                    

Ji hyo membuka matanya perlahan. Dia memegang kepalanya kerana terasa sakit.

Dia lihat di sekelilingnya warna putih sahaja.

" Wuaa!! Aku kat mana ni? Kenapa semuanya warna putih? Aku dah mati ker? Omma appa Hyo taknak mati lagi. Hyo tak sempat nak mintak maaf dengan omma dan appa. Mianhae. Hik hik hik. " Muka Ji Hyo sudah basah dengan air matanya.

Dia memejamkan matanya kerana tidak mahu menerima kenyataan bahawa dia sudah mati.

Tiba tiba dia merasakan kepalanya diketuk oleh seseorang.

" Aduh! Appo.. " Ji Hyo

" Ya! Song Ji Hyo! Do paboya? " Jerit seseorang kepadanya?

" Nuguya? Kamu angel ker? Tolong saya. Saya taknak mati lagi. " Song Ji hyo masih lagi memejam matanya.

Klepak!

Terasa ada tangan yang memukul bahunya pula.

" Woi kau memang suka bermimpi di siang harikan? " Jerit Heize lantang.

Rupa rupanya UnpreTty yang berada dalam bilik tersebut.

Mereka menggeleng gelengkan kepala melihat keadaan leader mereka yang childish itu.

" Woi korang rupanya. Chingu ya. Aku rindu korang! " Ji Hyo memeluk mereka seorang demi seorang.

" Kau ni Ji Hyo memang Clumsy la. Apasal kau pergi lintas jalan raya tak tengok kiri kanan. Mujur kau tak kena langgar. Kalau tak omma kau boleh buat kenduri arwah tahu tak? " Jidam berkata kepada Hyo sambil bercekak pinggang.

Ji Hyo hanya mampu tersengih seperti kerang busuk.

" Ala nak buat macam mana? Aku leka main phone sambil dengar lagu. Mianhae chingu sebab buat korang susah hati." Ji Hyo membalas sayu.

Okay tak sedih pom okay?

" Song Ji Hyo lain kali berhati hatilah nak lintas jalan raya. Bahaya tau. Mujur ada orang selamatkan kau. " Jessi berkata kepada Ji Hyo sambil mengusap rambut panjang Song ji Hyo.

" Tengok tu! Boleh dia buat tak tahu jer. Dahlah makan macam setahun tak makan. Apalah kau ni! " Cheetah memarahi Ji hyo yang ralit makan bubur mcd.

" arm urm ahu om oop " Ji Hyo bercakap sambil mulutnya penuh dengan bubur mcd yang menjadi pilihannya turun temurun.

Acaceh turun temurun konon.

" Kau cakap apa ni Hyo? Kitaorang tak faham la. " Jessi sudah naik angin.

Ji hyo menelan saki baki bubur dalam mulutnya.
Sesunguhnya bubur Mcd adalah bubur paling sedap selepas bubur ommanya.

" Mana omma dan appa aku? Diorang tahu tak aku masuk hospital ni? Tanya Ji Hyo sambil menelan bubur Mcd nya yang kedua.

" Omma dan appa kau on the way. Diorang risau tau bila dapat tahu kau kemalangan. Mujurlah kau tak apa apa. Kau tak kesiankan mereka ker? " Jessi bertanya kepada Ji Hyo menyebabkan gadis itu terdiam seketika.

" Korang, mianhae buat korang, omma dan appa risau. Aku janji lepas ni aku janji aku tak buat dah. I am promise!" Ikrar Ji Hyo sambil wink kearah chingunya.

" Btw. Siapa yang selamatkan aku tadi? Aku tak ingat langsung apa yang terjadi. " Song Ji Hyo bertanya kepada rakan rakannya. Rakan rakannya yang lain saling berpandangan antara satu sama lain.

" Sebenarnya.... "

Krekkkk

Kedengaran pintu dibuka dari luar. Unpretty menoleh untuk melihat siapa yang datang.

Ji Hyo sudah mengangakan mulutnya.

" Kau ???? " Song Ji Hyo menunding jarinya kepada orang yang baru masuk ke dalam bilik tersebut.

Dan orang itu hanya tersenyum sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Siapa orang itu?

Tbc..

Hihihi. Saspen tak? Mujur Hyo selamat. So siapa Hero hyo? Kita tunggu malam ini!

P/s : cheomma kamsahamida sebab sudi baca and komen .. Harap korang enjoy.

[C] My Naive BoyWhere stories live. Discover now