Sudah lima bulan peristiwa di Gunung Namjin berlalu.
Jihyo serta pelajar tahun akhir di Arirang College bakal menghabiskan pengajian mereka.
Sekarang Ji Hyo dan rakan rakannya sedang menyiapkan diri mereka untuk majlis akhir mereka iaitu Majlis Graduation mereka sebagai seniour di Arirang College.
Mereka akan menerima segulung sijil diatas penat lelah mereka selama ini belajar di Arirang College.
" Yahh chingunya. Pejam celik pejam celik kita dah nak tinggalkan kolej ni. Huhuhu. Teringat zaman muda muda dulu. Zaman kita jadi freshie, zaman kita prank semua prof kita, zaman bla bla bla.." Jidam dengan penuh perasaan memeluk bahu Haize sambil matanya mengeluarkan air mata fake!
" Woi apasal kau leleh sangat ni sis. Lek lah kita boleh jumpa je kan lepas ni!" Haize menolak kepala Jidam ke tepi.
" Entahlah kau ni. Lek la. Apa apa pun Unpretty akan kekal selamanya. Dont worry la Jid." Sampuk Jessi mengemaskan lipstick di bibirnya.
" Yahh korang ni hati kering betul la. Cuba kau tengok Ji hyo tu. Kau tak perasan ke sejak balik dari Gunung Namjin haritu dia lain macam?" Tanya Cheetah sambil melihat Ji Hyo.
" Haah la. Aku pun perasan gak. Lepas dia balik dari perkhemahan dia senyap jer macam ada masalah." Balas Jidam
" And dia tak pernah sebut nama Sehun dah. Dan siap bagi amaran kat kita supaya jangan sebut nama Sehun depan dia!" Heize menambah.
" Haah. Yang tu paling pelik. Bukan dulu dia minat gila ke kat Sehun tu?" Cheetah bertanya kepada mereka.
" Molla. Kalau dia tak cerita mana kita nak tahu tapi korang nak tanya ke dia? Aku taknak wehh. Nanti dia mengamuk tak pasal pasal." Jessi mengeleng kepala.
Sementara Jihyo pula asyik termenung.
Ji hyo pov
" Ermm. Aku rindukan dia. Namun lepas apa yang terjadi hari tu memang taklah aku nak baik baik ngan mamat byuntae tu! Ahh molla. Hati aku pleaseu tabah. Kau harus lupakan Sehun kau mesti."
" Wait tu bukan Sehun ker ? Apa yang dia buat dengan Seolhyun gedik tu! Isshh memang dasar mamat byun! Aghh! Bencinya!!"
End pov
Ji Hyo lihat Seolhyun yang bertempel dengan Sehun merasa geram.
Dia akhirnya bangun dan menghampiri rakan rakannya.
Tiba tiba....
" Hai Mong Ji. Bogoshipeo!! "
Seorang namja yang tinggi dan kacak memeluk Ji Hyo dari belakang.
Ji Hyo terkejut begitu juga dengan Unpretty.
" Eo?? Oppa!! Mong Ji rindu oppa!" Ji Hyo memeluk namja itu smbil tersenyum manja.
Unpretty pula buat muka menyampah.
Namun ada hati yang berasa tidak senang melihat Ji Hyo dan namja misteri itu.
" Siapa namja yang peluk Ji Hyo?"
" Jong Ki Oppa buat apa datang sini? " Tanya Ji hyo kepada namja itu.
" Ala Mong Ji ni. Oppa nak tengok dongseng oppa graduate la. Ni bunga white lily kesukaan Ji Hyo." Balas namja yang bernama Jong Ki itu.
" Yeah! Sayang oppa. Nah popo untuk oppa!" Ji Hyo mencium pipi Jong Ki.
" Amboi Ji Hyo tahu la yang Jong Ki ni oppa kau, tak malu ehh bersawit depan member?" Jidam mengrolling matanya.
Ji hyo hanya menjelirkan lidahnya. Dia tidak tahu yang ada yang melihat dia ketika dia mencium oppanya.
" Annyeong Jong Ki oppa. Lama kita tak jumpa. " Jessi tersenyum kepada Jong Ki.
" Annyeong Jessi. Wah Jessi makin lama makin cantik oppa tengok ." Balas Jong Ki.
" Ehh oppa ni. Malu Jesii." Jessi yang malu malu menggetel rambutnya.
" Bla la lu. Malu konon. Pirahh. Jong ki oppa kerja kat China lagi ker? Bila nak stay kat Korea?" Tanya Cheetah.
" Hahaha. Oppa masih kerja kat China lagi. Maybe lepas siapkan kerja oppa, oppa akan stay kat sini kerja kat syarikat appa dengan Mong Ji. Kan MongJi?"
" Alah oppa ni. Tahulah yang kita kena kerja kat Syarikat appa. Tak perlu la nak cakap banyak kali." JIhyo mempout mulutnya.
" Nae nae arasoe. My princess. Lepas ni oppa belanja korang ehh? Korang nak makan apa ? Oppa belanja!" Jong ki melihat jihyo dan chingu saengnya.
" Ice cream!!!" Unpretty sepakat bersuara dan ketawa riang.
" But before that. First let we take a selfie!!" Heize memegang monopod pinkeu nya.
" Jom!!!"
Sesungguhnya itulah kenangan mereka yang terakhir di Arirang College. Lepas ni masing masing akan sibuk dengan alam pekerjaan.
Mungkin kah First love Ji hyo akan terkubur di Arirang College?
Tbc. .
Annyeong!! Huhuhu.. Apa khabar reader?? Hope korang sihat walafiat.
Mian kali ni Ara update pendek je.
Oh ya before that ada orang tanya apa yang jadi kat Ji Hyo and sehun kat Gunung Namnin haritu?
Hahhaaha. Yang tu kita rahsiakab dulu.
So guys..
Vote and comment juseyo!! 😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙
Chu chu chu
YOU ARE READING
[C] My Naive Boy
Fiksi PenggemarDia sangkakan bahawa dia wanita paling bijak. Bijak menakluk si lelaki yang naif dan kacak. Bijak mengatur strategi yang licik agar lelaki tersebut jatuh dalam genggamannya. Agar malam dan siang lelaki itu hanya ingat sentuhannya. Belaiannya, suara...