villa seram?

665 78 56
                                    


Ji Hyo sedang berdiri dihadapan sebuah villa. Dia terpaku melihat villa tersebut yang begitu mewah namun nampak menyeramkan. Dia kemudian berpaling memandang wajah suaminya, Sehun.

" Sehun ahh.  Betul ke ni tempat dia? Awak dah double check?" Ji Hyo meminta kepastian. Sehun hanya tersenyum sambil mengangkat beg pakaian. Akhirnya Sehun mengeluarkan suara.

" Nde. Ni la tempat dia. Saya pasti. 100%. Kajja. Hari dah lewat ni. Baik kita masuk lepas ni boleh cari makan pula. " Sehun memberi isyarat agar Ji Hyo mengikutinya. Ji Hyo yang masih teragak agak namun dia akhirnya mengikuti Sehun.

Ji Hyo sekali lagi merasa seram apabila masuk kedalam villa tersebut. Keadaan yang suram dan semua perabot yang ditutupi dengan kain putih menyebabkan keadaan nampak sangat seram seperti cerita cerita hantu.

" Sehun... kita balik laa.  Saya takut la. Tempat ni serious nampak cam horror. Jomlahhh. Jebal..." Ji Hyo memegang lengan sehun.

" Gwenchana. Tak ada apa apa la. Dont worry. Sehun ada. Kalau ada apa apa pelik panggil je Sehun." Sehun tersenyum . Memberi keyakinan dan keberanian pada Ji Hyo.

" Er.. nde." Ji Hyo mengangguk.

" Kajja. Saya tunjukkan bilik kita dan juga kawasan sekeliling. " Sehun menarik tangan Ji Hyo agak kasar. Ji Hyo perasan namun dia mengabaikan kerana perasaan takut lebih menguasainya.

Mereka memanjat anak tangga. Villa tersebut mempunyai tiga tingkat. Tingkat yang terakhir adalah loteng manakala tingkat kedua adalah bilik tidur , library serta bilik lain lagi sementara tingkat  bawah adalah dapur dan juga ruang tamu.

" Jjaaa. Ni bilik kita. Cantik tak?" Sehun membuka pintu bilik yang boleh dikatakan sebagai master bedroom. Bilik yang sangat luas nampak sangat mewah dengan hiasan ala gaya Inggeris lama.

" Yeoppo." Ji Hyo terpegun. Dia teruja. Hilang segala ketakutannya. Dia menjelajah bilik tersebut.

" Awak suka? " Tanya Sehun.

" Suka. Cantik. Sesuai dengan selera saya." Ji Hyo menepuk nepuk tilam empuk. Dia kemudian membaringkan badannya diatas katil tersebut. Sehun menghampirinya. Sehun kemudian turut berbaring disebelah Ji hyo.

" Awak rehat laa. Saya nak tengok kat dapur. Apa boleh dimakan. "  Ji Hyo hendak bangun namun dihalang oleh Sehun menyebabkan dia kembali berbaring diatas katil.

" Teman saya. I need you." Sehun merangkul Ji hyo.  Muka Ji Hyo memerah.

" Eo? Tapi awak mesti lapar kan? Biar sa--"

Chup

Ji hyo terkesima. Matanya membuntang. Suaminya yang amnesia mencium bibirnya lembut.

Sehun melepaskan tautannya.

" Promise me. Jangan masuk loteng ataupun jangan dekati langsung loteng dalam villa ni. Arachi?" Sehun menatap wajah Ji Hyo tajam.

" Wae? Something wrong?" Ji Hyo membuat muka blur.

" Ani. Just dont go if you want safe." Sehun tersenyum senget.

"Nae. Arasoe." Ji Hyo mengangguk faham.

" Ji Hyo can i?" Sehun melirik menggoda kearah Ji Hyo.

" Can what?"  Muka Ji Hyo memerah.

" You know that. Lets make love." Sehun menghampiri Ji Hyo. Ji Hyo memejamkan matanya.

Skip

Ji Hyo sekarang berada di dapur. Dia menggeledah kabinet dan juga peti ais. Dia teringin nak makan Stew Kimchi. Jadi dia bercadang untuk membuatnya. Sehun pagi pagi tadi dah keluar kerana ada urusan. Ji Hyo agak bimbang untuk melepaskan Sehun sendirian dengan keadaan Sehun yang amnesia. Namun Sehun meyakinkan Ji hyo yang dia okay.

Ji Hyo mula memotong radish dan juga sedikit daging untuk memasak nanti. Mujur Sehun siap siap membeli bahan basah bolehlah Ji Hyo memasak.

Thump!!

Ji Hyo yang sedang membuka kabinet untuk mengambil periuk. Tiba tiba bunyi  sesuatu yang tak dikenal pasti kedangaran kuat dari loteng menyebabkan Ji hyo terkejut sehingga melepaskan periuk tersebut.

" Omo. Kamjagiya." Ji Hyo mengurut dadanya. Dia agak takut mendengar bunyi tersebut.

Thump thump thumpp

Bunyi tersebut kembali kedengaran. Ji Hyo panik. Namun dia cuba  mententeramkan hatinya.

" Igi bwo? Bunyi tu dari loteng. Aku mesti tengok apa ada kat loteng tersebut. Tapi Sehun larang aku masuk loteng tu. Alahh kejap je. Sehun tak tahu punya." Ji Hyo membuka apronnya.

Dia kemudian melangkah memanjat tangga untuk menuju.ke loteng tersebut. Akhirnya dia sampai dihadapan pintu loteng tersebut. Dia teragak agak untuk membuka namun akhirnya setelah memberanikan diri membuka pintu tersebut.

Keadaan yang gelap menyukarkan penglihatan Ji Hyo. Dia meraba raba dinding untuk mencari suis pintu bilik tersebut. Dan setelah menekan suis lampu tersebut menyebabkan keadaan terang benderang.

Ji Hyo terkejut. Dia menggigil. Air peluh membasahi muka serta badannya.

" I..igi bwo?" Ji Hyo terketar ketar.

Dihadapannya, beratus ratus, ani beribu ribu gambar yang memaparkan wajahnya. Dari sekolah tinggi, kolej dan alam pekerjaannya, gambar yang diambil curi curi dilekatkan di seluruh dinding.

" Apa semua ni? Aku tak faham." Ji Hyo kemudian menuju kesebuah kanvas yang ditutup dengan kain putih. Perlahan lahan dia membuka kain putih tersebut. Ji hyo tersentak. Kanvas yang dilukis wajahnya namun effect darah membasahi wajah lukisan tersebut. Ada tulisan kecil di bawah lukisan tersebut.

forever mine, ji Hyo》

Ji Hyo terundur ke belakang.

Klekk

Ji Hyo berpaling kebelakang. Dia terperanjat apabila melihat sesusuk tubuh yang berpakaian serta bertopeng yang memegang sebilah pedang merenungnya tajam.

" nu..nuguseyo?" Ji Hyo takut. Orang tersebut mendekati Ji hyo manakala Ji Hyo mengundur kebelakang.

Tubuh tersebut kemudian mengangat tinggi pedangnya kearah Ji Hyo dan





" Sehun! Help me.!!!!"







Tbc

[C] My Naive BoyWhere stories live. Discover now