ace is back..

1.5K 135 2
                                    

Song Ji Hyo sampai agak lewat namun dia berjaya loloskan diri daripada pakgad dengan melalui " lorong tikus".. Dia terus menuju ke kelasnya untuk berjumpa dengan gengnya..

Tiba tiba ada seorang pelajar lelaki junior merempuhya. Pelajar itu hanya smirk lalu pergi tanpa meminta maaf kepada Hyo. Hyo yang sudah berasap kerana junior itu tidak meminta maaf memanggil junior tersebut.

" Woi kau yang langgar aku tadi. Berhenti kat situ! " Ji Hyo bersuara kegeraman.

Junior itu berhenti dan berpaling ke arahnya dengan menjelingnya.. Ji hyo mendekati junior tersebut.

" Apa nama kau hah?? Kau tahun berapa? " Ji Hyo bertanya kepada Junior tersebut.

" Nama aku Baro. Aku tahun 2. Kenapa? Kau nak apa? " Baro menjawab dengan kasar dan kurang ajar.

Ji Hyo sangat pantang kalau ada orang kurang ajar.. Lebih lebih lagi junior. Dia dah mula berasap..

Pelajar yang lalu lalang berhenti menyaksikan drama antara Ji hyo dengan Baro. Mereka berasa simpati. Bukan simpati kepada Ji hyo tetapa simpati akan nasib Baro. Kerana semua senior dan pelajar satu batch Ji Hyo sudah tahu perangai Ji Hyo apabila marah.

Dia akan bertukar kepada Ace Ji Hyo yang menakutkan apabila ada orang mencari pasal dengannya.

Ya. Ji hyo dan unPreTty ditakuti di Arirang Collage kerana mereka mempunyai ilmu pertahanan diri yang tinggi. Walaupun ahli mereka sangat cantik namun mereka tidak bergantung kepada kecantikan semata mata. Masing masing ada ilmu pertahanan diri yang sangat tinggi. Namun mereka tidak menyalahgunakan kekuatan mereka. Mereka hanya menggunakan kekuatan mereka apabila berada dalam keadaan terdesak sahaja.

" Kau dah langgar aku and then kau buat tak tahu je dan sekarang kau kurang ajar dengan aku. Sekarang aku nak kau mintak maaf dengan aku sekarang budak!" Ji hyo cuba untuk tidak naik angin.

" Kalau aku tak nak?? Heh! Buang masa aku je la. Aku chow dulu! Micchin yeoja!!" Baro cuba untuk berlalu dari situ namun Hyo memegang bahunya .

Baro menepis lalu menumbuk bahu Hyo. Hyo terkebelakang. Pelajar yang berada di situ sudah terkejut tapi tidak mahu masuk campur akan urusan mereka berdua.

Nampaknya Baro mencurahkan minyak ke dalam api. Menyebabkan Ji Hyo tidak lagi mampu bersabar. Dia mengenggam kedua dua tangannya. Baro berlalu dengan selamba.

Ji hyo mencapai tangan Baro dan menggengam leher Baro lalu menolak tubuh Baro ke dinding. Pelajar yang berada disitu sudah menjerit dan berbisik bisik ..

" Habislah budak tu. Kena teruk nanti oleh Ace! "

" Woah Ace Ji Hyo is back. "

Baro yang terkejut hanya diam seribu bahasa.

" Kau jangan kurang ajar dengan aku. Kau belum kenal sapa aku lagi! Kau memang nak kena dengan aku! " Ji Hyo melempang Baro menyebabkan kepala Hyo terteleng. Hyo menampar Baro sepuas hati sehinggakan pipi Baro bengkak dan bibirnya berdarah. Namun tiada siapa yang sanggup menahan Hyo. Menahan Hyo bererti saja menempah maut.

Kumpulan UnPreTty sudah tiba di tempat kejadian. Heize dan Jessi menarik Hyo menjauh daripada Baro. Mereka bimbang jika Hyo tidak mengawal amarahnya.

Jidam dan Cheetah meleraikan orang ramai. Bimbang jika perkara ini tersebar ke pengetahuan Counselor Collage mereka.

Baro sudah dibawa ke bilik rawatan kolej oleh beberapa junior yang lainnya. Hyo cuba untuk menumbuk Baro tetapi di halang oleh Jidam.

Jidam: Ya Song Ji Hyo!! Chaebal stop it. Kawal perasaan marah kau tu. Kau nak budak tu mati ke?

Cheetah: Ji Hyo cool down chinguya.

Ji hyo : lepaskan aku biar aku ajar budak kurang ajar tu. Dia tak kenal lagi siapa aku.

Jessi: Hyo listen to me. Kau nak perkara ni sampai ke Board of Disipline ker? Chill girl. Kau jangan turutkan amarah kau tu. Nanti kau yang susah.

Ji Hyo: Okay okay. Lepaskan aku. Aku tak marah lagi.

Heize: Macam ni la chingu kami. Dahlah budak budak biasalah tu.. Jom pergi ke Do's Cafe. Aku belanja bublee tea biar kasi kau cool down.

Mereka pom pergi ke kafe bersama sama. Jidam mengenggam erat tangan Ji Hyo. Mahu menenangkan chingunya. Ji hyo hanya diam sambil menteteramkan dirinya. Sesunguhnya dia hampir hampir hilang kawalan. Mujur ada chingunya. Kalau tak memang mati budak tu dikerjakannya..

Tbc....
Please vote and comment. Kamsahamida 🙆🙆




[C] My Naive BoyWhere stories live. Discover now