Do's Cafe
UnPretty tiba di Do's cafe. Cheetah dan Heize pergi ke kaunter untuk membuat pesanan manakala yang lain menanda tempat. Hyo kelihatan sudah beransur tenang.
" Waeyo chingu? Kenapa kau mengamuk tadi? Mujur kitaorang ada kalau tak teruk budak tu kerjakan. Cuba cerita kat kitaorang. Kita kan member. " Jidam bertanya kepada Hyo sambil mengurut urut bahu Hyo.
" Budak tu kurang ajar dengan aku. Ada ke patut dia rempuh bahu aku and then buat bodoh je. Dahlah tak mintak maaf, biadap pula tu bila aku tanya lekluk. Tu yang aku marah sangat. Aku pantang orang kurang ajar dengan aku. " Ji hyo menceritakan perkara sebenar.
Cheetah dan Heize datang dengan membawa dulang yang berisi minuman dan kek.
" Okay guys ni aku bawakan minuman dan kek untuk korang. Untuk kau Jessi aku belikan Caramel Macchiato dan kek blackforest, Jidam Black Coffee and Cheese leleh and our forever Ace kita yang bertukar jadi monster tadi aku belikan Buble Tea and Red velvet cake. Enjoy ya.. Aku belanja!! 😃😃 Heize meletakkan dulang di atas meja sambil dibantu Cheetah.
Jessi dan Jidam bersorak riang.. Ya lah siapa yang taknak benda free kan??😒😒
" Ciss sampai hati kau panggil aku monster. Taknak kawan! 😤😤
" Alah relax la chingu aku gurau jer. Janganlah sentap lebih.. " Ujar Heize sambil buat duckface.
" Hahaha. Okay. Gomawo chingu.. Kalau korang tak ada kat situ apalah yang terjadi. Entah entah aku kena buang kolej kalau perkara ni sampai kat pihak atasan.
" Tahu pom takut. Dah lah past is past. Yang penting kita makan dulu. " Jessi sudah menyisip Caramel Macchiato nya dengan penuh nikmat diikuti oleh Jidam.
" Makanan kat Do's Cafe memang tak mengecewakan betullah. Semuanya daebak!!" Ujar Jidam sambil menikmati keknya.
" Haah betullah. Oh ya sebelum tu aku nak tanya kau Hyo, apa yang berlaku semalam. Kau kena tangkap tak di pakgad poyo tu?? " Cheetah melemparkan soalan yang cepumas.
" Oh semalam. 😫😫.. Kenapa korang tinggalkan aku hah? Mujur aku tak apa apa!" Bentak Hyo sedikit emo.
" Hihi.. mianhae chingu kami terkejut kena sergah di pak cik Gd tu yang kami lari. Kami lupa yang kau masih ada kat dalam tandas. Mian chingu. " Heize menerangkan perkara sebenar.
" Oh aku pom kena sergah gak. Gila arr pak cik tu. Mujur aku tak sakit jantung!" Hyo membalas sambil menyisip buble teanya.
" Btw kau ok tak semalam.. Cuba cerita dengan lebih detail apa yang berlaku semalam. "
" Hehe. Semalam lepas aku kena kejar aku terlanggar namja mana ntah and aku pengsan. Ya lah badan namja tu macam bulldozer kot. Keras semacam je masa aku rempuh dia." Ji Hyo menceritakan hal sebenar.
" What?? Kau langgar namja mana ni? "- Heize
" Do gwenchana ada benjol kat mana mana tak? " - Kata Jessi panik sambil membelek belek badan Ji Hyo.
" Aku ok. Look. Masih hidupkan? Takde benjol, luka kat mana mana" Ujar Ji Hyo bangga sambil mendepangkan tangannya.
" Tapi... " Ji Hyo berhenti sejenak.
" Tapi??? " UnpreTty serentak bertanya.
" Dia bawa aku pergi kondo dia... " Sambung Ji Hyo sambil wajahnya tertunduk ..
" Boya?? Miccaso????" - tanya UnpretTy serentak sambil memandang Hyo.
" Ya Song Ji hyo. Dah kenapa kau kena ikut dia balik kondo dia? Kau dah gila ??" - Jidam
" Dia ada buat apa apa tak kat kau?" -Heize
" Sexual harassment!" - Jessi
" Mari sini ikut aku. Kita buat report polis!" - Cheetah
" Wo wo wo.. Relax la... Aku tak apa apa la. Look at me i am fine .. Lagipun dia tu baik je. Kalau dia buat tak baik kat aku, dah tentu aku tak datang kolej harini. Apalah korang ni. And you know what? Dia cakap dia kenal aku and dia satu kolej dengan kita. Tapi aku tak kenal pom dia. " Ulas Ji Hyo panjang lebar.
Rakan rakannya hanya mengangguk angguk kepala mereka. Mendengar cerita Ji Hyo dengan teliti.
" So, what is his name?? Kau cam tak kalau kau jumpa dia lagi? " Cheetah bertanya kepada Ji Hyo.
" Nama dia apa hah?? 😓😓
Suun, Suhan?? Entah lah tapi aku cam je kot kalau aku terserempak dengan dia." Ish kau ni! Takkan lah tak ingat mesti dia handsome kan? " Tanya Jidam sambil menyisip minuman kegemarannya..
" Entahlah. Ha!! Tu pom dia! Dia la tolong aku semalam." Jerit Hyo sambil jari telunjukknya menunding kerarah Sehun.
Sehun yang berjalan dengan rakannya terhenti seketika dan tersenyum ke arah Ji Hyo. Dia mengangkat tangannya seolah olah menyapa Ji hyo.
" Omo! Kau tahu tak dia tu Oh Sehun pelajar baru satu fakulti dengan kita! Asal kau ni lembap sangat hah? Tu la tidur lagi dalam kelas sampai tak tahu classmate sendiri. " Ujar Jessi sambil menepuk nepuk dahi nya sendiri.
" Oh ya ker?? Hehehe.. "😅😅
Skippppp
" Wehh apasal Queenka kolej ni tunding jari kat kau? Kau ada cari pasal dengan dia ke? Tanya Xiumin kepada Sehun.
" Boya?? andwae. Tak ada apa apalah.. wait kau cakap apa tadi? Quenka? Dia tu quenka ker?? Tanya Sehun balik.
" Haah dia ni quenka kat kolej ni. Gang dia nama UnpreTty. Gang gang dia semuanya cantik tapi ganas woo.. Masing masing ada ilmu pertahanan diri. Semua orang hormat kat mereka. Kau jangan cari pasal nanti kau kena teruk padahnya." Jawab Kai sambil bermain phonenya.
" Haah betul tu Sehun. Tadi aku dengar Ji Hyo lempang budak junior sebab kurang ajar dengan dia. Sampai berdarah mulut budak tu. Kau jangan cari pasal la Sehun. Mereka bukan sembarangan Yeoja. They are very dangerous! " Lay bersungguh sungguh menerangkan kepada Sehun.
" Nae nae arasoe. Aku tak kacau pom diorang. Chill lah." Sehun membalas dengan sebuah senyuman kecil.
Walaupun Sehun baru saja masuk ke kolej ini tapi dia sudah mempunyai kawan . Ini kerana Sehun sangat baik dan tidak memilih kawan.
Sehun pov
Oh rupanya dia quenka kolej ni. Menarik. Patutlah macam garang semacam je. Xpe selagi aku tak campur hal dia, dia takkan masuk campur hal aku.
Sehun terus bercakap cakap dengan rakan barunya.
Manakala Ji hyo merenung Sehun dari jauh..Tbc....
Huhuhu.. Mianhae lambat update. Hari ni banyak benda kena settle. Asaigment la apa la. Btw cheommal kamsahamida kepada yang sudi baca dan vote story saya. Appreciate sangat sangat.. 😍😍😍😍😍😍
Teruskan membaca 😇😇
YOU ARE READING
[C] My Naive Boy
FanfictionDia sangkakan bahawa dia wanita paling bijak. Bijak menakluk si lelaki yang naif dan kacak. Bijak mengatur strategi yang licik agar lelaki tersebut jatuh dalam genggamannya. Agar malam dan siang lelaki itu hanya ingat sentuhannya. Belaiannya, suara...