Haffy berlari sepantas yang mungkin.Hm, Haffy sebenarnya tengah mengejar masa yang nak berlalu dengan cepat. (hiperbola je lebih author ni).
Termengah-mengah dia bila sampai depan gate sekolah. Terlihat seseorang yang tak diingininya itu. Zafri,hm pengawas yang poyo yang perlu dia hadap dari sekolah darjah lagi.
"Woi,Woi! Kau nak ke mana tu?" Jerit Zafri yang tengah menjaga gate di depan sekolah untuk mencari murid yang datang lambat ke sekolah.
"Ape kau ni???? Panggil aku macam aku tak de name kenapa hah?!" Kata Haffy yang tengah bengang dengan Pengawas Poyo yang dia tak suka tengok itu.
"Yelah,aku panggil kau lembut-lembut kau tak dengar, so aku panggil 'woi, woi' aje lah" selamba badak dia je nak panggil orang woi.
'Ape punye pengawas lah ni? Bukan reti cakap bebaik dengan orang.' Gumam Haffy yang selamber je masuk ke dalam sekolah tanpa menghiraukan pengawas yang dah biasa dia panggil PENGAWAS POYO.
-------------
Di dalam kelas...
Seperti biasa, Haffy sentiasa duduk sendiri di dalam kelasnya. Ini kerana semua tak mahu berkawan dengan kerana ramai yang kata dia ganas. Almaklumlah dia tu tomboy tapi dia bertamadun.
Kebiasaannya, dia akan duduk dibelakang sekali di penjuru kelasnya. Hmm. Setiap harinya dia keseorangan tidak pernah mempunyai kawan.
"Bangun semua! Selamat pagi,Cikgu!" Ucap ketua kelas,Charlie yang berbangsa kacuk Inggeris itu.
"Selamat pagi,kamu semua boleh duduk." Bergema suara Cikgu Shaf yang semula jadi yang sememangnya akan menjadi volume maksimum.
Haffy berdiam diri tanpa berkutik pon dari tempatnya. Dia termenung melihat keluar. Merenung keluar jendela~~ ( ok author merepek kejap ). Ayahandanya pernah memberitahunya yang Ayahandanya ingin memasukkannya ke sekolah swasta iaitu sekolah untuk pelajar yang berada senang cerita pelajar yang kay, banyak duit and of voz terdiri daripada anak datuk,tan sri,semua yang berjawatan tinggi dan orang kerabat.
"Haffy, kamu ade masalah ke? Harini cikgu tengok kamu asyik termenung je." Tanya Cikgu Shaf dari depan apabila melihat Haffy seperti mempunyai masalah.
"Tak ada apa-apa Cikgu." Seraya itu kedengaran pelajar-pelajar lain yang berbisik-bisik. Hm 😒 mengumpat lah tu. Namun, Haffy jenis yang tak mudah melenting so ape yang dia boleh buat is..................... keep quiet. Simple kan??
-------------
Pada masa yang sama..
Dia melihat Haffy yang termenung jauh itu tergelak bila cikgu Shaf menegur Haffy. Ya, Zafri sama kelas dengan Haffy iaitu kelas 4sns1. Kelas paling depan daripada 6 buah kelas. Tiga kelas didepan adalah kelas Sains dan tiga kelas dibelakang adalah kelas Sastera.
"Tulah, termenung lagi. Kan dah kena. Hahaha." Kutuk Zafri yang sememang suka mengusik si Haffy tomboy tu.
Haffy terdengar seseorang yang ketawakannya dihujung kelas. Kelihatan someone yang paling dia tak suka tengok.
Tak lain tak bukan Zafri.
Sakitnya hati dia bila lihat budak poyo tu gelakkan dia. Apa yang lucu sangat.
Namun, dia tetap membuat muka slamber beruk monyet dia tu agar tak kelihatan seperti yang dia tengah sakit hati.
Skipppp...
Setelah sesi persekolahan habis..
Haffy dengan beg lusuhnya yang telah berjasa dengannya selama 4 tahun itu dibawa keluar dari kelas.
Dan terasa ada sesuatu yang pelik dia rasakan yang terasa menghalang perjalanannya untuk keluar dari kelasnya itu..
Dia mendongak. Hm mamat kerek poyo ni dah. Haih menyampahnya.
"Kau asal? Tepi arh! " kata Haffy dengan gaya kasarnya menolak Zafri ke Tepi.
"Aduih! Kau ni tak leh lembut-lembut sikit ke? Nama je PEREMPUAN,tapi perangai macam laki. Dahlah rambut pendek." Zafri bangun dari jatuhnya akibat ditolak kasar oleh Haffy sebentar tadi. Dan ya, Haffy memang tak bertudung namun masih menjaga batas-batas nya dengan yang bukan mahram.
Haffy terus berjalan tanpa menghiraukan Zafri yang memanggilnya sebentar tadi.
"Hoi,kau boleh buat taktau je aku tengah panggil kau." Jerit Zafri yang geram kerana tak dipedulikan.
"Daa.. do i care??" Yang tengah membuat aksi mengibarkan rambut yang panjang ke belakang dengan jari nya.
"Kurang asam limau jawa kau, Haffy!!!!!!" Jeritnya.
-bersambung-
YOU ARE READING
Loner Tomboy Itu Anak Tengku,Sweetheartku
General FictionTengku Haffy Isya seorang tomboy yang selalu sendiri, dia tak pernah pedulikan hal org kecuali hal penting.Dia juga seorang yang rendah diri yang tak pernah menghebohkan dirinya adalah anak kerabat diraja. Syed Zafrie Al-Luqman Adalah jejaka yang b...